Zoooooo, weer even aan de wandel op de vroege morgen richting laan. Heerlijk rustig en geen mens op straat. Honden maar thuis gelaten anders kan ik nog niet genieten

Heb een vuilniszakje meegenomen voor de vuile koffie en theekopjes. Het ligt onder t bankje met een dikke steen erop voor dat ie niet wegwaait.
Heeee daar komt iemand aan. o oooooh. Hij loopt op t bankje af (komt zeker op de geur vd koffie af!!!). En heeft een hond bij zich.
Ziet er leuk uit....ja oké, de hond ook. Jammer dat ik mijn honden nou net vandaag thuis heb gelaten

Ik vraag of hij misschien ook een kopje koffie wil (mag wel he, vrienden vt laantje??). Hij knikt enthousiast en gaat naast me zitten op t bankje. Het bankje wiebelt een beetje. Voorzichtig en hopenlijk onmerkbaar schuif ik met mn schoenen de vuilniszak wat verder onder het bankje....straks denkt hij nog dat ik hier met alle kerels een kopje koffie drink, gezien de hoeveelheid lege kopjes in de vuilniszak!!!
Hij praat er vrolijk op los en verteld wat over zn hond en zijn dagelijkse wandelingen in dit prachtige laantje. Hij is er aardig en ziet er goed uit. Eén aanknopingspunt hebben we in iedergeval....honden. Tja je moet toch ergens naar toe grijpen als er stiltes vallen

Mooie ogen.......mmmh.....
Helaas kom ik weer snel met beide benen op de grond als ik naar mn horloge kijk en zie dat ik dringend tijd is om huiswaarts te gaan.
Ik kom omhoog en merk dat ik door deze beweging wat koffie heb geknoeit op mn spijkerbroek. Onnozele ik... het is ook altijd hetzelfde.
Hij (ik heb vergeten zn naam te vragen), roept zn hond en lijnt m aan. Bedankt voor de koffie, zegt hij en ik zie dat hij twijffelt wat ie met zn lege koffiebeker zal doen. Ik help m uit de nood en zeg, geef maar hier, dat ruim ik wel op.
We geven elkaar een lach en ik zeg...misschien zien we elkaar wel weer eens....... Hij knikt vrolijk en staart me met zn mooie ogen eventjes wat langer aan (of is de wens de vader van de gedachten)....
Hij draait zich om en ik staar hem na totdat ie als een stipje uit t laantje verdwijnt....
Weer een vluchtige blik op mn horloge.....pfffff wat vliegt de tijd als je t leuk hebt.
Snel graai ik de vuilniszak onder t bankje vandaan, doe de twee lege kopjes erin en de dikke steen erop.
Nu als een speer naar huis...ik merk dat ik zit te fluiten......