Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Buck's schrijfsels !!!!!

Advertise here!!

13.08.20100 likes
dank jullie wel voor het reageren.

kussss van mij
16.08.20100 likes
Liefde is existentieel, angst is slechts de afwezigheid van liefde.
De moeilijkheid met elke afwezigheid is dat je zoiets niet direct kunt aanpakken. Angst is als duisternis. Wat kun je direct aan duisternis doen? Je kunt haar niet verwijderen, je kunt haar niet manipuleren. De enige manier om duisternis aan te pakken is het licht te laten worden. Duisternis benader je via het licht. Als je wilt dat het donker wordt, doe je het licht uit; als je het niet wilt, doe je het licht aan. Je werkt dus met licht en niet met duisternis.

Hetzelfde geldt voor liefde en angst: liefde is licht en angst is duisternis. Wanneer je door angst wordt beheerst zul je nooit tot een oplossing komen. Het is alsof je met de duisternis in gevecht bent, je raakt op den duur uitgeput, doodmoe en verslagen. En het wonderlijke is dat je verslagen wordt door iets dat er helemaal niet is! En wanneer je verslagen bent, voel je echt de kracht van de duisternis, de kracht van de angst. Je voelt de kracht van onwetendheid en onbewustheid. Ze zijn helemaal niet sterk, ze bestaan namelijk niet.

Vecht nooit met dat wat niet bestaat. Daarmee zijn alle oude religies de mist in gegaan. Wanneer je gaat vechten met het niet-bestaande ben je verloren. Je smalle stroompje bewustzijn verliest zich volledig in een niet-bestaande woestijn, en die is oneindig. Daarom moet je allereerst onthouden: maak van angst geen probleem. Het gaat om liefde. Daar kun je rechtstreeks iets aan doen, je hoeft niet af te wachten of uit te stellen. Begin met liefhebben! Liefde is een geschenk van God, of van het bestaan, welke terminologie je ook prefereert. Ben je godsdienstig opgevoed, dan gebruik je de term God. Zo niet, dan noem je het: het bestaan, het Al of het universum.

Onthoud dat je met liefde geboren bent; het is een aangeboren eigenschap. Ruim er een plaats voor in, geef haar de gelegenheid te stromen, laat het gebeuren. We blokkeren haar, houden haar tegen. We springen zo zuinig met liefde om. Dat komt doordat we economisch hebben leren denken. Dat werkt heel goed in de buitenwereld. Wanneer je een bepaalde hoeveelheid geld hebt en je geeft er maar van weg, ben je heel gauw arm en moet je er zelf om vragen. Door geld weg te geven raak je het kwijt. Dit economische denken zit in je bloed. Het gaat op voor de buitenwereld, daar werkt het. Het geldt alleen niet voor je innerlijke wereld. Daar is een heel andere wiskunde van toepassing: hoe meer je geeft, hoe meer je overhebt; hoe minder je geeft, hoe minder je overhebt. Wanneer je helemaal niets geeft, verlies je je aangeboren eigenschappen. Ze stagneren en raken verstopt, ze raken bedolven. Wanneer ze zich niet kunnen ontplooien, verschrompelen ze en sterven af. Pas wanneer je de hogere !
wiskunde van geven en ontvangen begrijpt, zie je in dat je door te geven heel veel wint. Het is niet zo dat je iets terugkrijgt; het ligt aan het geven zelf, daardoor word je rijker. Dan wordt je liefde groter en stralender. En op een dag vraag je je verbaasd af waar de angst is gebleven. Zelfs als je ernaar op zoek gaat, vind je haar niet meer. Het is dus geen kwestie van de angst loslaten; het is nog nooit iemand gelukt angst los te laten. Het gaat er alleen om je liefde met anderen te delen, dan valt de angst vanzelf weg.
17.08.20100 likes
mooi weer buckkie kus wild
19.08.20100 likes
Als je van mensen houdt,
dan doe je dat ook van dieren.
Zo trouw als dieren kunnen zijn
zijn niet alle mensen.
Begroeten als je thuiskomt,
aanvoelen als je verdrietig bent,
luisteren naar je verhaal.
Dat doen dieren...

Dieren zijn prachtige spirituele wezens. Zij zijn een verrijking in ons leven. Ze brengen blijdschap, liefde, ontspanning, gezelligheid, troost maar bovenal wijsheid.

Dieren houden onvoorwaardelijk van ons. Zij nemen ons zoals wij zijn. Bij hen kunnen wij zijn wie wij willen zijn, wij worden niet door hen afgekeurd.
20.08.20100 likes
lief broertje

er zijn een paar mensen die mij net een trouwe hond vinden .
ik ben ook een trouw schepsel dat weet jij en ik weet dat jij dat ook bent .
het enige verschil wat wij hebben met dieren is ;al is een dier nog zo trouw als je hem fout behandeld en je doet dat keer op keer (onvoorstelbaar maar gebeurd)dan worden ze vals en onberekenbaar .
bij ons broer en de paar mensen met ons is dit gelukkig niet zo wij blijven altijd geloven in de goedheid van de mensheid en wat mensen ons ook verwijten of aandoen wij zullen hun diepste geheimen nooit in de openbaarheid brengen en waarom niet ?
omdat we zoveel lijken op de trouwe dieren .

kuss je zusje

Advertise here!!

22.08.20100 likes
ff een heel kleintje hahahaha

Als vertrouwen beschaamd wordt
Is wantrouwen geboren
Als wantrouwen de overhand heeft Is vertrouwen geen lang leven beschoren
22.08.20100 likes
Wat mooi geschreven allemaal...zo waar ook en zo simpel eigenlijk.
23.08.20100 likes
Wie wil ik zijn????

Je kunt iemand aanspreken op zijn of haar verantwoordelijkheid, maar deze persoon zal zelf zijn of haar keuzes moeten maken in het leven. Linksaf, rechtsaf, rechtdoor of terug, ieder maakt zijn of haar persoonlijke keuzes en dat is meteen ook onze vrijheid. Vrijwel niemand heeft het vermogen om de oneindige volledigheid te zien van de keuzes die gemaakt worden. Zo kan een vlinder aan de andere kant van de planeet een orkaan veroorzaken. Is dat dan per ongeluk? Of expres? Ligt de verantwoordelijkheid bij die ene vlinder? Misschien. Misschien ook niet. Het leven op aarde met alle verschillende levensvormen is complex, dus wie zal het zeggen.

In principe draagt elk aanwezige levensvorm hierin een verantwoordelijkheid. Dat brengt verantwoordelijkheid direct terug naar het individu. Afhankelijk van je helderheid, je bewustzijn, je keuzes en je bereidwilligheid, ben je in staat een bepaald vermogen van je eigen verantwoordelijkheid te dragen, je eigen antwoord te zijn op de roep die in je leeft.

Hierin is steeds de keuze tussen de liefde voor je kleinerende ik of voor je grootse ik. De angstige ik of de trouwe ik. Kies je voor verleiding of voor helderheid? Voor vloeibaarheid of hardheid? Voor vergeving of wrok? Laat je jezelf misleiden of leiden? En wie is hier dan de leider of verleider? Is deze extern of intern? Allemaal vragen om jezelf te stellen. De mind lust hier pap van en zal op elk nieuw antwoord een nieuwe vraag verzinnen. Zo kun je oneindig lang filosoferen met het leven, maar waar het op neer komt is om in elke nieuwe stap die je zet jezelf af te vragen: Waar kies ik voor? Ben ik te vertrouwen of ben ik een misleider? Wie wil ik zijn? In welke keuzes voel ik mezelf werkelijk thuiskomen? Wie ben ik voor mezelf?

Het is je gegeven, je vrijheid. Vanuit een diepe compassie kun jij alles zijn wie je bent. Ongeacht de rol die je speelt, die van bad guy tot brave prinses.

It's up to you.
26.08.20100 likes
Als je tot de bodem van het leven gaat
Merk je pas dat je echt bestaat
Daarvoor leefde je nog niet
Onbewust, zonder nadenken, met verdriet.

Je wachtte op wat kwam
Zonder dat je zelf het initiatief nam.
Je liet het komen: angst, vreugde, pijn
Je liet het toe, zonder je bewust te zijn.

Bewustzijn is pijn zonder smart
Bewustzijn is vreugde in je hart
Bewustzijn kent geen zorgen
Bewustzijn in kleine dingen verborgen.

Zolang je in je leven nog een keuze kunt maken
Hebben de problemen je niet diep genoeg weten te raken
Bewustzijn is een antwoord op al je vragen
Je wordt dan door het leven zelf gedragen.

Als je tot op de bodem van je ziel gaat
Merk je pas dat je echt bestaat.
Bewustzijn van alles om en in je bestaan
Dat is de weg om verder te gaan.
27.08.20100 likes
mooi buck, keer op keer ben ik onder de indruk van jouw schrijfsels, ga er vooral mee door.
Ik wens je heel veel plezier en een heel fijn weekend, ik weet dat je het hele weekend bezoek hebt, geniet ervan, dikke kuss en knuff

Adverteer hier