Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Buck's schrijfsels !!!!!

Advertise here!!

10.07.20100 likes
Lieve Bonn met mij gaat altijd goed he- en hoe ist met jouw dan?

dikke kuss en knuff Buck.

Ff weer een schrijfseltje van mijn hand.

Wanneer je je bewust wordt van de overtuigingen in de maatschappij en het besef dat ze niet van jou zijn, wat moet je dan? Hoe onttrek je je aan dit spel? Hoe doe je wat je zelf wil? Wat wil je eigenlijk? Voor je het weet geef je zo'n standaard-antwoord als: "Ik wil gewoon mezelf zijn". Weet je dan wel wat je zegt? Het is een oerwens, je geboorterecht, maar wat betekent het? Wie ben jij? Ben je nu niet jezelf? Wie ben je, wie ben je, wie ben je???

Natuurlijk ben je jezelf. Je kunt niet anders. Het is alleen zo dat je overtuigingen en geloofsystemen de hoofdrol spelen in plaats van jij. Overtuigingen? Geloofsystemen? Wat zijn dat? Dat zijn de regels die jij over het spel geleerd hebt. Het spel dat leven heet, het leven in een groep, gericht op overleving in plaats van passie. Dat wat jij denkt dat leven is.

"Ik wil gewoon mijzelf zijn".

Door het te willen, maak je het sowieso niet van jou. Eigenlijk bevestig je daarmee dat het nu niet zo is. Voor mij is het willen niet van toepassing. Het is me nooit gelukt om vanuit wilskracht iets te manifesteren. Voor mij heeft creëren veel meer te maken met inspiratie, met keuzes maken. Wanneer ik zeg dat ik mijzelf ben, zeg ik eigenlijk "Ik leef mijzelf". Want ik bedoel met mezelf zijn eigenlijk LEVEN, mezelf tot expressie brengen, belichamen, mezelf ontdekken en ontwikkelen. Niet alleen als mens, maar ook als Goddelijk wezen. Ik wil mijn Goddelijkheid volledig belichamen en tot uitdrukking brengen in mijn menszijn. Dát is wat ik wil.

Krijg je daar ook geld voor? Zijn daar ook banen voor? Welke rol moet ik daarvoor spelen? Of moet ik eerst een opleiding volgen? Lol, het kringetje is weer rond. Wat een rare wereld toch. Maar het is wel mijn wereld, mijn realiteit. Dus ik deal ermee, op mijn manier. Zo weinig mogelijk concessies, en ik streef naar geen. Alles hangt af van de keuzes die ik maak.
10.07.20100 likes
12.07.20100 likes
lieve buck, het gaat goed met mij, dank je wel. Ben alleen erg druk met mijn gezin en werken, maar nog een weekje en dan hebben we vakantie, dikke kus en knuff
12.07.20100 likes
Wat na een broeiende zomer nacht wel nie tervoorschijn komt. hahahaha.

Als ik God zou zijn hoe zou ik de wereld dan geschapen hebben? Natuurlijk zou ik een raadselachtig wezen zijn, zo complex dat niets dat kleiner dan mij is in staat zou zijn om mij te doorvorsten. Zodat het eerste axioma van de logica een eeuwig feit is namelijk geen enkel deel kan groter zijn dan het geheel.
Ik zou alwetend en almachtig zijn en tot dodens toe verveeld. Want buiten mij en mijn kennis om zou niets bestaan zodat alles dat was volledig door mij gekend werd.
En op een zeker moment zou ik het alwetend en alleen zijn zo spuugzat zijn dat ik uit pure verveling een groots plan uitdacht, een groots rollenspel, een goddelijke komedie. Daarvoor zou ik uitzoeken hoe ik ervoor kan zorgen dat ik niet meer de enige ben en op welke wijze ik mij zelf het alwetend zijn kan ontnemen. Want ik wil zo graag eens verrast worden.
Heb ik als solipsist na al die eentonigheid niet de meeste reden daartoe? En omdat ik God ben en alles kan, behalve sterven, zou ik in staat zijn om mijn alwetendheid te vergeten en zou ik in staat zijn om mijzelf talloze malen te vermenigvuldigen. En om de verveling voor te zijn zou ik ervoor zorgen dat elke vermenigvuldiging net een beetje anders was dan de andere.
En dit zou ik realiseren door in die schepping een volmaakt principe te plaatsen die het kopiëren van mijn ik zo slecht doet dat door recombinatie en mutatie er elke keer een totaal andere ik optreed. En om deze verscheidenheid te doen toenemen zou ik ervoor zorgen dat voor de meeste vermenigvuldigingen nog een andere ik nodig is. Zodat het produkt van deze vermenigvuldiging niet al te sterk op mij lijkt. Dit realiseer ik dan door twee totaal verschillende soorten ikken te scheppen zodat een geslacht zich niet kan voortplanten met het eigen geslacht.
Een extra beveiliging verbied dat bloedverwanten samen geen kansrijken nakomelingen kunnen krijgen, want wie, anders dan agent Smith, wil er nu een wereld met alleen maar dezelfde ikken? Maar hoe dit alles te realiseren? Na lang denken zou ik in staat zijn om een universum te scheppen dat hoe het ook verwezenlijkt werd onherroepelijk zal leiden tot een volledig bewust wezen, want hoe kan ik anders genieten van mij zelf en mijn scheppingswerk? En om mijn goddelijke afkomst niet volledig te verloochenen zorg ik ervoor dat hoe onbeduidend mijn rol ook lijkt op dit wereldtoneel ik te allen tijden de hoofdrol speel in mijn eigen leven. En om deze hoofdrol met verve te spelen en waarachtig vrij te waren van verveling zal ik er garant voor staan dat elke leven dat ik speel zwaar zal zijn en moeizaam zodat er volop uitdaging zal zijn om er mee klaar te komen.
Want de bejubelde wil tot leven, de verloochende angst voor de dood en de ondergewaardeerde moed om te zijn. Hebben evenveel betrekking op elkaar als dat ze werkelijk zijn. En om de nieuwe stroom van ikken niet te doen droog vallen maak ik de vermenigvuldiging van dit ik tot het hoogste goed en zal ik mij voor die daad voortreffelijk belonen.
En deze ikken de wereld in sturen met het gebod ga heen en vermenigvuldig u. En wanneer het me niet lukt om welke reden dan ook om me te vermenigvuldigen dan zal ik mijzelf troosten met het idee, dat ik het eindpunt en dus de uiteindelijke zingeving ben van een immense keten worstelende ikken. Als laatste nakomeling en bekroning van een geslacht Olympische boekaniers zou ik mijzelf op de borst slaan en zeggen mijn stamboom bestaat uitsluitend uit de allersterkste en gij metgezel evenzo. Want of ik nu wel of geen nakomelingen maak is niet werkelijk het doel van mijn rol. O nee het werkelijke doel is veel edeler.
Het werkelijke doel is om mij te herinneren aan wie ik ooit werkelijk was en daarom zou ik al in een vroeg stadium op een Griekse tempel de ware wijsheid beitelen, Ken jezelf. Wat als ik dat doel maar niet uit het oog verloor dan kon het toneelstuk alleen maar goed aflopen. Als ik maar niet vergat dat ik maar ook de andere ik God ben. Om wat zou ik een ander dan slaan of uitbuiten, verneder ik mijzelf dan niet? Verloochen ik juist dan niet mijn heiligheid, voer ik dan niet een verloren strijd?
O nee ik zou mij dan de ware liefde herinneren en weten waarom zij geen tegenstellingen kent. Want elke tegenstelling is afhankelijke van zijn tegendeel. Maar de liefde kan als enige zonder zijn tegenstrever. Is ware levenskunst niet het op een prettig manier door brengen van mijn bestaan? Nu als ik een ander zou haten, ben ik mijzelf dan niet tot last? Voelt die ander soms de walging die ik voel wanneer ik aan hem of haar denk? Nee, alleen ik voel deze en mijn blinde woede maakt mij tot dodens toe ziek. Wie anders dan ik is nu werkelijk het slachtoffer van deze haat die giert door mijn ivoren toren?
Maar als ik lief heb, hoe gelukkig voel ik me dan wanneer ik aan deze beminde persoon denk? Hoeveel verdienstelijker ben ik mijzelf door lief te hebben? Voelt die ander het soms? Nee! Alleen ik ben de getuige van deze grootse beloning, het geluksgevoel, die ik liefde noem. Vandaar is dit het grootste van alles, heb u naaste lief als(of) u (het) zelf (bent).
Maar mij macht zou niet volledig zijn als deze vergetelheid niet vrijwel compleet was. Lang is de weg die van de hel naar het licht leidt. Weet gij soms niet dat zelfs de demonen juichen wanneer er een zondaar uit de hel verlost wordt?
Het woord zondigen komt namelijk uit het jargon van de boogschutters en betekent van origine het doel missen. En onderwijl beleef ik avonturen, doorleef ik elke emotie met zo'n intensiteit, dat de ondragelijke lichtheid van het bestaan me volstrekt onbekend wordt. Wat is een God waard als er niet om Hem gevochten word, verlang ik er zelf dan nooit naar dat er om mij gevochten word. Ijdelheid der ijdelheden! Alles is ijdelheid! En met een tevreden zucht zou ik naar mijn schepping omkijken, wat gezellig al die zinloze opwinding!
13.07.20100 likes
Buckie,
Ik lees je schrijfsels geregeld,en ik snap het soms ook nog!
Ik leef mijn leven zo het mij goed lijkt,en goed voelt,verder ben ik steeds bezig met overleven,zo als zovelen.
Maar ik put kracht uit je schrijfsels bij tijd en wijle,
kuss Babs

Advertise here!!

13.07.20100 likes
Lieve Babs.
Kijk dat hoor ik graag en ik ga weer van blozen
Wat ik met deze forum stukje bedoel is dat iedereen zijn eigen god is.
Heb u naaste lief als(of) u (het) zelf (bent).

Kuss Buck
14.07.20100 likes
babs heel herkenbaar wat jij typt, succes meis en een fijne dag gewenst, dikke kus en knuf
Buck toppie dat je met je schrijfsels zoveel mensen helpt, in 1 woord KLASSE
16.07.20100 likes
Het pad dat voor me ligt.
Gecreeert met mededogen en hartstocht, bevrijd van hokjes en ideeologieen.
Gevoelens komen ergens vandaan, virbrerend uit ik ze, verwaterd voel je ze.
Van binnen vechtend met twee wolven.
De voeding die we schenken zal ons uiteindelijk een winnaar geven.
Denk dus na aan wie je het laatste beetje voeding bied.

Vragen in me hoofd blijven tollen, ergens vind ik het fijner dan het oplossen zonder dollen.
Elk antwoord brengen meer vragen, oneindig in de mysterie.
Verloofd en getrouwd met het kleine jongetje in me.
Elk stukje realiteit lijkt steeds meer werkelijkheid, niets is voor niets.
Vroeger dacht ik altijd op die fiets.
Maar nu snap ik welke richting het op wijst.
Het is getekend met krijt, wat ooit is weg gewrijft
Via via nee joh uiteindelijk ben je de gene die jezelf weg drijft.

Stralend in beweging, levend in the matrix ach het was toch echt me eigen keuze.
Ik voel de flow een staaltje kunst in deze puin zooi.
Droppend met mentale fooi, doe ik nog maar eens een gooi.
Wat is het leven toch mooi.

Doe alsof je neus bloed haal je schouders op.
Ik kies wat ik gekozen heb lopen op de regenboog niet eens voor de goud gewoon om te kunnen genieten van de kleurtjes. Laat me vredig leven wat moet ik verder zeggen.

De beat van mijn hart geeft me de ritme op de maat.
Soms ben ik de weg kwijt en dan luister ik weer even hoe het liedje verder gaat.
19.07.20100 likes
Ik was vanaf kleins af aan NOGAL teleurgesteld over het functioneren van de mensheid (door de geschiedenis + journaal én ruzies van mijn eigen ouders ,ondanks dat zij veel van elkaar "hielden")én heb altijd het gevoel gehad dat WE het veel Beter kunnen. Gelukkig Ben ik daar nog steeds van overtuigd.
Inderdaad heeft dat zeker ook wel pijn gedaan. Ik ging al heel jong op zoek naar de reden waarom mensen zulke Slechte keuzes kunnen maken (elkaar zoveel onrecht aandoen). Daardoor ook op hele vreemde plekken geweest en veel onrecht gezien. De reden dat mensen zó doen IS omdat zij van hun ouders/familie/volk, dingen aangeleerd krijgen, uit het verleden, generatie op generatie, en WIJ allemaal (Lieve kindjes), nemen dat wat wij aangeleerd krijgen en zien/horen/voelen, áán als de waarheid. Dus zij die écht slecht behandeld zijn, denken dat dát hét IS, en slaan wild en bang om zich heen ,levend in hun nachtmerrie (hopend dat zij wakker gekust worden) Óók de zogenaamde goede mensen zitten in zo'n zelfde verhaal, én dat is eigenlijk nóg gevaarlijker, omdat zij "tevreden" zijn met hun leven. Das de grote middenmoot. Dankzij die (halfbakke) tevredenheid van de grote massa, blijft de ellende óók lekker doorgaan.
ALLES wat een mensenkind aangeleerd krijgt is geïnspireerd op 't verleden met angst en zorgen als belangrijkste emotie.
Verleden en angst zijn gewiekste partners van elkaar en doet de mensheid vergeten ,van LIEFDE&VERTROUWEN. WIJ verwarren zorgen met LIEFDE. Hoe meer zorgen wij om een persoon hebben hoe meer we denken dat wij van hem/haar houden. Dáar gaan we de mist al in. Als we verliefd worden zijn we meteen bang hét alweer te verliezen en als er baby's opkomst zijn dito, als ie maar gezond is ,als ie maar niet dood gaat. Dus dát wat héél onbewust door de mensheid aanbeden wordt is angst/zorgen/kwetsbaarheid, allemaal afkomstig uit een verleden. Iedereen denkt dat wat hij of zij geleerd heeft hét beste is (gewoon niks anders gewend) en zit iedereen opgesloten in zijn persoonlijke waarheidje. DE defenitie van WAARHEID = Dat wat IS. Die is dus niet onderhevig aan verandering of interpretatie, laat staan verschil.
Angst ziet verschil én LIEFDE De overéénkomst. Alles wat wij beleven meten wij af aan ons verleden en de interpretaties die wij opliepen. Dus de meeste momenten in het NU, worden niet zuiver in het NU ervaren (ons verleden+angsten fluisteren voortdurend in ons oor hoe we DEZE situatie wéér moeten zien. Kleine kinder (die wij GELUKKIG allemaal waren) hebben daar nog geen last van. Zij zijn ALTIJD in het NU (mits niet zwaar getraumatiseerd(met véél geduld en LIEFDE kun je ze wel weer terug brengen in 't NU), zij hebben geen last van gister of morgen.

Op mijn Christelijke schooltje kwam regelmatig de zéér vriendelijke, gezellige dominee en vertelde natuurlijk verhalen van uit de Bijbel over God en Jezus én díé waren BEHOORLIJK Liefdevol in mijn kinderoortjes. Ik snapte niet dat "niemand" zó was/deed. Door de geschiedenis-lessen ontdekte ik dat religies altijd nogal een belangrijke rol speelde in het functioneren van de wereld en was dan ook erg boos op kerken en hun lijders(hi hi lange ij) omdat zij de mensheid TOTAAL niks leerde over DE LIEFDE die erin beschreven staat. De focus was/is voornamelijk gericht op de talloze verhalen van broedermoord, die er ook in staan. Angst/zorgen/kwetsbaarheid/onwaardigheid/ dus ellende wordt ons al sinds mensenheugenis bijgebracht als zijnde de waarheid. Waardoor LIEFDE & VERTROUWEN aan ons zicht onttrokken wordt. Een beetje vertrouwen = geen VERTROUWEN én een beetje liefde = geen LIEFDE. Maar meer kan de mensheid er niet van maken ,wanneer zijn (zéér onbewuste) inspiratiebron angst/zorgen/verleden is. Het levert enkel ellenlange herhalingen van de geschiedenis op, enkel omdat wij erin geloven, onze persoonlijke waarheid oftewel mening/oordeel. In geen enkel oordeel of mening kan WAARHEID schuilen, omdat die voor iedereen anders is én met hét grootste gemak kan veranderen (door wat dan ook en op gronden van ons oordeel/mening vinden we dat terecht)
Maar Lieve Mensen, het maakt niet uit in wiens schoenen we gaan staan, als wij diezelfde informatie van die persoon totaal meekrijgen/zien ,zullen wij hetzelfde zijn als die persoon van die schoenen. Dus iedereen doet zijn (stinkende) best met 't waarheidje die hij/zij meekreeg. Iedereen denkt/wilt gelijk hebben met zijn oordeel/mening en dan is het best logisch dat we niet verder komen als dit.
Géén enkel kind KRIJGT wat hij/zij WERKELIJK verdient (zelfs die van de "goeie"gezinnetjes). Ik weet niet hóé groot jullie pijn is, maar Lieve Mensen, ik zweer dat hét niet DE WAARHEID is. Er IS één ding dat IEDER mens GELIJK maakt, van hufter tot heilige boon én dat is de diepe wens in ieders Hart : Liefde Vertrouwen Vrede (acceptatie) én DAT IS DE WAARHEID.
maar tot op heden durft niemand het aan...
Iedere klootzak doet als een klootzak omdat hij niet Beter WEET én omdat hij dus zwaar ongelukkig is. Dus laat het ze lekker zelf houden en neem het AUB niet persoonlijk.
Als een pitt-bull beet ik me vroeg vast in LIEFDE en angstloos en nieuwsgierig ging ik mijn pad ,door de woestijn van leugens en bedrog enz om te zien dat 't niks is dan angst. NOU waarom dáár bang voor zijn of er enige waarde (waarheid) aan toe kennen??? Mijn angstloosheid en vrijheid nieuwsgierige spontaniteit maakte op een behoorlijk aantal hufters nogal indruk, waardoor ik mijn pad VEIlIG kon bewandelen. Met mijn vizie kon ik een aantal poortjes naar LIEFDE openen én NU doe ik dat BEWUST. Misschien/Waarschijnlijk door mijn Vertrouwen in de KRACHT van LIEFDE ,kreeg ik hele bijzondere, BELACHELIJK GROTE, (tja hoe noem je zoiets)spirituele ervaringen/profetische dromen, (sorry dat klinkt stom, maar ik weet niet hoe ik 't moet noemen)
I had a Dream !!! (Martin Luther King)
I had a Dream too !!! Lieve Mensen, als WE vanacht met zijn ALLEN die DROOM hebben, IS het morgen Vrede!!! Zitten WE zelfs in een andere demensie!!! Ik MOCHT ervaren HÓÉ GROOT LIEFDE & VERTROUWEN in Zijn GEHEEL VOELT (als ik zoiets ONVOORSTELBAAR Groots heb kúnnen voelen/ervaren, dan móét HÉT wel BESTAAN). Ik ben zelf Oom en hou enorm van mijn Nichtjes, dacht ik, maar in verhouding is dat betreurenswaardig klein. Daar ben ik ondertussen al wel overheen en heb dan ook ontdekt (door HÉT vergelijkings materiaal) dat die kleinheid van Liefde , hier op aarde, komt door zorgen/angst (want een goede moeder/vader maakt zich zorgen om haar/zijn kind,denken we)maar leren onbewust aan ons kind dat angst/zorgen dus belangrijker dan LIEFDE & VERTROUWEN is.
Ôhhhh, das nou jammer.
Angst is ALTIJD een slechte raadgever én vooral wanneer die zó onbewust IS. (want dan blijft ie gehandhaafd)
Ieder Kind IS een GODENKIND en zou zó behandelt moeten worden ,VOL VERTROUWEN & LIEFDE zonder twijfel. Onze kinderen VERTROUWEN/geloven ons (met onze info) maar eigenlijk zouden we de rollen moeten omkeren. 1 zin van de pastoor vroeger op school is mij daardoor héél duidelijk geworden : Zoals gij niet als kinderen zijt, zult gij de Hemel niet bewandelen. De Grote Cappaciteiten van Kinderen zijn: Vertrouwen ,niet oordelen (das 't verleden) (ook een zin van de pastoor,bijbel)Gij zult niet oordelen.
Alles waar de mens denkt en dan dus doet, is een oordeel en de grote ONBEWUSTE inspiratiebron = angst/zorg, dus verleden. Oordeel = het tegenovergestelde van VERTROUWEN dus LIEFDE. Mij lijkt het dan ook een enorme KICK wanneer de mensen ZÓ nieuwsgierig worden naar WÁT DIE ENERGIE KÁN BIEDEN. Ik BELOOF je dat SAMEN Dansen op het Water een eitje wordt.
Elk onrecht = jou onwaardig, kleine prins, laat enkel DE WAARHEID & LIEFDE jouw WENS zijn hét te WILLEN WETEN en ik BELOOF je dat HÉT JOU GEGEVEN WORDT!!! Laat je niet afschrikken door al 't lelijks dat je nog zult zien en VRAAG om DE WAARHEID/LIEFDE!!! HÉT IS GROTER ÉN MOOIER DAN WE TOT NOG TOE KÚNNEN VOORSTELLEN!!!

Ik neem je rugzak met AL je bagage AF en ZIE WIE JIJ WERKELIJK BENT!!! Én DAT is SUPER GEWELDIG MEGA (poing poing poing, voorbij ALLE planeten, hi hi) ZÓ GROOT & MOOI !!! Ik kus IEDERS bange Hart in de hoop dat WE met ZIJN ALLEN eindelijk De KRACHT VAN LIEFDE (weer) ZULLEN KENNEN.

Op DE LIEFDE & DE WAARHEID
20.07.20100 likes
erg mooi buck
maar ook wel verdrietig ????

kussss

Adverteer hier