Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Buck's schrijfsels !!!!!

Advertise here!!

30.08.20100 likes
Liefde wat valt er over te zeggen ?

Geen onderwerp wat zoveel besproken is maar vaak "onjuist "gevoeld wordt .

Liefde is altijd terug te vinden in jezelf , ook op de momenten waarop je heel ongelukkig bent.

Liefde is dan ook een begrip wat alles kan omvatten , zelfs haat .
Over liefde valt dus weinig te zeggen tenzij je jouw beeld van liefde op wil dringen maar dan kan er al niet meer over liefde gesproken worden.

Is liefde dan egoïstisch ? Nee liefde is een individuele ervaring wat in staat is een verbinding tot stand te brengen maar dan nog is de eenheid in die liefde verdeeld . En dat kan ook niet anders omdat wij allen uniek zijn in onze beleving .

Zoveel relaties lopen mis en dat komt niet omdat je afknapt op het neuspeuteren van je partner maar uit een gebrek aan erkenning van individuele liefde .
Dat mislopen van die relatie komt ook niet omdat je partner vreemd gaat of je verwaarloosd of je misschien zelfs wel slaat .
Dit komt enkel uit gebrek aan erkenning van individuele liefde . Want diep in je hart weet dat je dit niet verdient , maar toch laat je dit al dan niet tijdelijk gebeuren. Maw je kan schijnbaar geen liefde voor jezelf voelen en ervaren.

Zoveel gezinsproblemen waarin ik maar wat te vaak hoor , ik doe alles voor mijn kind of broer of zus . Maar men vergeet dat dit een eigen invulling is en een opgedrongen vorm van liefde . Liefde die dus gevangenzet en op tegenstand kan rekenen .
Met dat opdringen ontken je in feite het bestaan van een ander individu .

Wat vind er allemaal plaats uit der naam van liefde waarin schijnbaar geen enkele bewegingvrijheid meer kan bestaan . Als dit terecht niet geaccepteerd word valt de gever ( opdringer ) in een slachtofferrol en een hele scala aan narigheid is geboren .Maw je kan pas iets geven als je je eigen individuele liefde kan aanvaarden , dat geldt overigens ook voor het ontvangen van liefde

Dan bestaat er nog zo'n uitdrukking als universele liefde en hele horden rennen er acheraan . Maar ook dit is alleen mogelijk als men individuele liefde kan ervaren en erkennen.

Hoe kan jij van het universum houden als jij jezelf , een onderdeel daarvan niet erkent ?

Liefde begint dus bij en in jezelf . Liefde is de onbegrensde vrijheid en acceptatie van je eigen pure individu .
10.09.20100 likes
Veel te lang in knop geweest.
Want de kust was nooit veilig
Men zag jouw persoon niet staan.
Jouw eigenwaarde niet heilig.

Een goede dag voor jou
hing af van een goede dag van anderen,
Maar ineens zag jij jou.
Zag je alles om je heen veranderen.
En leefde het leven die je wel leven wou.

Dat je de mooiste roos zou worden
dat had niemand gedacht.
De schade en schande die jou gegeven is.
Gaf jou het meest ultieme wat een mens kan bezitten.
En dat is,...

Innerlijke kracht...
10.09.20100 likes
http://www.youtube.com/watch?v=P5vz6iwV38U
13.09.20100 likes
Emoties beïnvloeden ons allemaal. Het ene moment ben je zo blij en vrolijk als maar kan, het andere moment ben je boos en geïrriteerd. Dit schommelen is op zich geen probleem. Word je echter voortgedreven door emoties, beheersen zij jou meer dan jij hen, dan kan dit ernstige gevolgen hebben. Wanneer je de controle verliest, kan elke emotie schadelijk zijn: woede, irritatie, angst en verdriet, maar ook verliefdheid, enthousiasme en trots. Wanneer je een evenwicht kunt bewaren, zonder dat er één ongecontroleerde emotie overheerst, dan maakt dit de geest gezond. Doordat je iedere keer objectief tegen een situatie kunt aankijken, ga je eerlijk met jezelf en je omgeving om.

Vertroebelde blik
Als haat, jaloezie, verliefdheid of trots je drijfveren zijn, dan trek je jezelf of iemand anders voor. Stel dat je iemand haat, dan vind je alles aan hem of haar afstotelijk. Je emoties vertroebelen je blik. Zodra het je echter lukt de werkelijke situatie te zien, zal de haat verdwijnen. De persoon is helemaal niet zo gemeen en irritant als je eerst dacht. Hij of zij heeft ook andere kanten: sympathie, talent, enzovoort. Ditzelfde geldt voor verliefdheid, waarbij je iemand die niet zo bijzonder is, helemaal ophemelt. Alle emoties komen voort uit de geest. Dit maakt de geest je grootste vijand, maar ook je grootste geneesheer.
Het is goed om te begrijpen dat het niet de bedoeling is om emoties weg te drukken of te negeren. Het is juist belangrijk om ze te herkennen en achter hun oorsprong te komen. Daarna is het mogelijk om ze te transformeren en zodoende het evenwicht in je geest te herstellen. Wij zijn niet onze emoties, noch zijn onze gedachten. Alle emoties en gedachten zijn er maar tijdelijk.

Kracht
Als alle emoties voortkomen uit de geest dan zou diezelfde geest ook de kracht moeten hebben om die emoties te beheersen en wellicht te transformeren. De Boeddha is de belichaming van deze transformatie. Mahaprajna (groot wijsheid) en mahakaruna (groot mededogen) zijn de twee belangrijkste kenmerken van de Boeddha. Wanneer wij stoppen onszelf te laten voortdrijven door onze emoties, dan komt er ruimte om wijsheid en mededogen te ontwikkelen.

Dit alles is makkelijker gezegd dan gedaan. Dit dan ook werkelijk toepassen, is waar de hele boeddhistische praktijk op gebaseerd is. Hierbij moet je onderscheid maken tussen het behoud van de zelfbeheersing, waarmee je voorkomt dat er überhaupt schadelijke emoties ontstaan, en het transformeren van schadelijke emoties die reeds aanwezig zijn. Dit doe je door aandachtiger en bewuster te leven. Wanneer er dan een emotie de overhand neemt, kan je door kalm en realistisch naar de werkelijkheid te kijken je geest terug in balans brengen. Beheersing van lichaam, spraak en geest vormt de basis voor een geestelijk gezond en prettig leven.
15.09.20100 likes
Een heel kleintje vandaag.

Wat er na boven kwam tijdens een gesprek met een collega die een beetje down was.

Laat het verleden achter en neem de stap naar de toekomst, de rugzak draag je met je mee, maar je kan hem leger maken door op een positieve manier de toekomst tegemoet treden. Het is tijd om zelf de stap te nemen om verder te komen in je leven, niet uitstellen tot morgen waar je vandaag al mee kunt beginnen.
De slechte herinneringen loslaten en verder gaan met open vizier.

Advertise here!!

15.09.20100 likes
lieve buck, helemaal mee eens, maar als je middenin slechte herinneringen zit, valt het niet mee om verder te moeten gaan, ik zit ook middenin een vreselijke periode van mijn leven en ik durf nog niet echt stappen te ondernemen om verder te komen. We doen wel ons best ervoor, maar als je afscheid van iemand hebt genomen, die er toch zoals het er nu naar uitziet gaat redden is het wel moeilijk om het roer in 1 keer weer om te moeten gooien.
Maar ik begrijp wel wat je bedoeld, dikke kus en knuf ook voor hanna
16.09.20100 likes
http://www.youtube.com/watch?v=lKJ7xTmC4oo

En zo 1voudig is het.

En hierbij sluit ik deze forumstuk want ik ga alleen maar verder schrijven op mijn hyves.

Kuss en handdd Buck
19.09.20100 likes
goedemorgen

ik heb wat gesprekjes met mijn eigenwijze broertje gevoerd
nadat ik veel mensen heb gesproken die de stukjes van hem zouden gaan missen hier
en heb hem zover gekregen dat hij weer gaat schrijven voor het forum
hoop dat jullie er blij mee zijn ?
maar een tip als je het leest reageer dan ook eens zodat hij weet dat het zin heeft want als je het goed leest kan je er zo veel wijsheid uithalen
dikke kuss van zijn trotse zus
19.09.20100 likes
buck weet dat ik ze altijd lees ik haal hier kracht uit om verder te gaan

kusssssss en knuffff
19.09.20100 likes
Dankjewel Hanna...ik ben er erg blij om

Adverteer hier