|
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Dank jullie wel.
Ik zal voortaan hier wel weer schrijven.
Ik hoop dat jullie er heel veel van opsteken hoe het leven in elkaar zit en hoe prachtig het kan zijn voor jezelf.Want onthou - er is maar 1 iemand die belangrijk is je leven en dat ben je zelf!!!!!
Als jij goed voeld en gelukkig bent dan straal je dat uit naar je omgeving en die pikken dat van je op en dan worden zij ook gelukkig.
Kuss knuff en of handd Buck |
Anonymous Undefined 65739 berichten De kwaliteit van je leven wordt in de eerste instantie bepaald door de ervaringen en gebeurtenissen die je hebt meegemaakt vanuit je verleden. Vanaf het moment dat jij je bewust werd, is alles opgeslagen in je geheugen, je ziel.
Dit vormt het fundament waarop je leven wordt opgebouwd.
Veel negatieve gebeurtenissen, die je hebt meegemaakt, zorgen ervoor dat je basis waarop jij je leven bouwt scheef komt te staan. En hoe meer jij je leven verder bouwt op dit fundament hoe schever het komt te staan totdat je niet verder kunt bouwen omdat alles wat je wil eraf glijdt.
Het wordt dan tijd voor een herziening. Het is tijd om je dan af te vragen of je wel zo verder kunt.
Het antwoord staat al vast. Dit is een NEE...
Want alles glijdt uit je handen. Alles loopt vast. Je hebt geen zicht meer of je ziet geen mogelijkheden meer.
De oplossing is om terug te kijken waar het fout ging. Vanaf dat moment is het hard werken. Jouw leven behoort weer rechtop gezet te worden. Het fundament kan je zelf herstellen. Met of zonder hulp. Jij bent de enige die er verantwoordelijk voor is. Zelfs jouw ego is hier bij betrokken. Het ego die je zwakke plekken heeft verstopt en die er voor zorgt dat jij je juist anders voordoet dan je bent.
Hoe verander jij je fundament dan?
Begin ten eerste je allerlei dingen eens af te vragen en wees vooral eerlijk naar jezelf toe. Stel je eens de volgende vragen:
Heb ik het leven van één van mijn ouders over willen nemen?
Ben ik bezig om mij te bewijzen ten opzichte van mijn ouders?
Heb ik complimenten nodig om te weten dat ik het goed doe?
Dit zijn nog maar enkele van de vragen die jij jezelf kunt stellen.
Als eerste krijg je in je leven te maken met schuldgevoelens en indoctrinatie van je omgeving.
Jouw leven wordt gevuld met allerlei vuilnis van het leven van anderen. Het leven zoals zij dat hebben ervaren. Dit zul je als eerste dienen te verwijderen. Het volgende blijkt dan tevoorschijn te komen. Jij blijkt hierin mee gegaan te zijn en zo is jouw blik ook geworden. Exact het copie van degeen die jou dat heeft aangepraat. En op het moment dat je die gedachte verwijdert hebt, uit je fundament, begint je basis meer in het lood te komen. Oftewel het komt steeds meer rechtop te staan.
Wat ook de boventoon voert, is dat er mensen zijn die jou je zelfvertrouwen hebben af willen nemen door je maar van alles aan te praten.
Herkenbare teksten zoals:
"Je bent het niet waard".
"Je kan beter een ander vak kiezen".
"Je stelt niets voor".
En dit zijn er nog maar enkele van een hele lange reeks.
Vorm jezelf eens het beeld zoals jij bent. Ben jij dit echt? Dan zeg ik al bij deze NEE
Dit is je aangepraat...
Hoe meer ik verder ga in je fundament hoe meer je gaat beseffen dat alles is aangepraat om je net zo te maken als de persoon die je dat gezegd heeft. Om haar/zijn eigen ongenoegen of frustraties te verdoezelen. Sterker nog, hun ego is de boosdoener.
Zij hebben er geen moeite voor gedaan om hiervan af te komen en zadelen jou met hun rotzooi op.
Kom nu voor jezelf op en zorg er nu voor dat jij dit jouw kinderen niet aandoet of bij een ander kind. Woorden hebben meer inhoud dan je denkt...
Zo kunnen woorden ook liefde uiten. Gebruik je gevoel en laat jouw woorden spreken vanuit goedheid en liefde. Liefde die je kunt vinden in jezelf, voor jezelf en voor jouw omgeving. Maar eerst dien je al die vuilnis te verwijderen...
Hoe...? Gewoon doen...
Dan heb je al een deel gewonnen en is er en last van je schouders af...
Ook die pijn verdwijnt dan van je schouders...
Hoe mooier kan het leven er straks uitzien voor jou?
Word vervolgd denk ik. |
Anonymous Undefined 65739 berichten Mooi dat je t hier ook neerzet Bucket..
Kuss en knuff Majella |
Anonymous Undefined 65739 berichten ja is inderdaad mooi en waar en heb er genoeg ervaring mee
kusss en knuffff |
Anonymous Undefined 65739 berichten JIJ
bent de belangrijkste persoon in JOUW leven, want pas als jij jezelf kent, accepteert en liefhebt, kun je je leven gaan inkleuren met liefde, kun je je liefde laten spreken bij al je voelen, denken en handelen, kun je je liefde doorgeven aan ALLES wat belangrijk is voor JOU. Pas DAN wordt je leven rijk en vol, begrijp je dat het allemaal begint bij JOU |
|
Anonymous Undefined 65739 berichten lieve broer
ik weet als geen ander dat je gelijk hebt.
jij hebt mij namelijk dit geleerd na een relatie van 21 jaar dat als je niet van jezelf houd en alleen maar met andere bezig bent de man met de moker uiteindelijk toch komt hoor .
ik ben zo blij dat jij mijn broer bent waar ik iedere dag nog van leer en waardoor mijn leven er zo mooi uitziet .
mensen lees deze stukjes en niet alleen lezen maar laat ze tot je ziel doordringen en alsjeblieft begrijp wat er bedoeld word !!!!!!!!
broer een dikke kuss van jou echt en vooraltijd zusje |
Anonymous Undefined 65739 berichten ook ik weet het na jaren gegeven te hebben en altijd klaar staan voor een ander en jezelf vergeten er gebeuren nu dingen in mijn leven waar ik volledig het vertrouwen in de mensheid ben kwijt geraakt |
Anonymous Undefined 65739 berichten Speciale Kinderen.
Dyscalculi lied
3 maal 3 is ... ehhhh...... 6?
...7?..... 3? .....9? .....12?
Ieder zingt zijn eigen lied.
Als ik dit niet tellen kan
Dan zing ik lekker niet.
Dyslexie lied
Dire laam dire si ngeen.
Ieedr zgnit z'n egein leid.
Deir mala dier is neeng.
Ki sanp dti leidej niet!
Autisme lied
Drie maal drie is negen.
Ik zing hier m'n eigen lied.
Zing ik dan door alles heen,
Dan merk ik dat toch niet.
ADHD lied
DRIE MAAL DRIE IS NEEEEEEEEEEEGEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!
IEDER SCHREEUWT Z'N EIGEN LIED!!!!!!!!!!
IK ZING DIT LIED WEL HONDERD KEER!!!!!!!!!!
WANT STOPPEN KAN IK NIET!!!!!!!!!!
ADD lied
Drie maal dr....., hé, een vogel!
Zingen? ... oh ja.
Drie maal drie is negen.
Ieder... Mooi weer buiten zeg!
Wat? Oh ja. Ieder zingt z'n eigen lied.
Drie maal... eh.. Wat deed ik hier ook al weer?
Geweldig mooi.
Wat zou het toch fijn dat ieder kind op zijn/haar eigen manier een lied mag en kan zingen en dat dat gewoon wordt geaccepteerd in zijn/haar omgeving!!!! |
Anonymous Undefined 65739 berichten hahhahaha broer geweldig geschreven weer wat een waarheid allemaal en wat een heerlijkheid om dit te lezen zo zou het moeten zijn
kuss je zuss |
Anonymous Undefined 65739 berichten Wanneer je om je heen kijkt in je leven dan zie je van alles. Je ziet wat je al hebt en waar je blij mee bent. Je ziet wat je hebt en waar je minder blij mee bent. Soms zie je zelfs dingen die je liever kwijt dan rijk zou zijn. Je ziet ook de dingen de je nog zou willen hebben of kunnen doen. Je ziet misschien een leuke vakantie, een ander huis, een (nieuwe) partner of je hoopt op een bepaalde spirituele groei. Mensen wensen vaak dat waarvan ze hopen dat het hun leven kwalitatief zal gaan verbeteren. Misschien een beetje meer geld of een beetje meer liefde. Misschien een beetje meer succes en geluk. Misschien niet meer ziek of verlost van zoveel pijn. Het leven zou leuker zijn als....
In heel veel situaties heeft de mens zich neergelegd bij wat er nu eenmaal is. Men heeft geaccepteerd dat het leven is wat het nu is en dat er wellicht wel wat aan verbeterd kan worden, maar het zal nooit zo worden als in de dromen van de mens.
Nu zijn er mensen die geloven dat ze hun eigen leven kunnen vormgeven. Dat ze in min of meerdere mate zelf verantwoordelijk zijn voor wat er in hun leven plaatsvindt. Dat is een hele stap. Want de mens treed daarmee buiten dat wat het merendeel van de mensheid gelooft: dingen overkomen je. Wanneer een mens gelooft dat het eigen leven te creëren is wordt natuurlijk eerst bedacht hoe dit dan moet worden aangepakt. Normaliter komt iemand aan een baan door te solliciteren, brieven te schrijven, netwerken aan te spreken, in de krant te kijken of naar het uitzendbureau te gaan. Met andere woorden, de mens onderneemt actie om iets te bereiken. Zo zal er ook worden omgegaan in de eerste instantie met creatie. Het eerste gereedschap van degenen die het eigen leven gaat creëren is de kracht van de keuze. Logischerwijs wordt een keuze gemaakt voor een nieuwe baan. Verder gaat het hetzelfde. De brieven worden geschreven met iets meer zelfverzekerdheid. De kranten worden op het juiste moment opengeslagen en de baan is er iets eerder dan oorspronkelijk werd verwacht.
Dit is natuurlijk allemaal al heel mooi, maar nog steeds is de mind de baas over de creatie. De mens had immer bedacht dat er een baan moest komen omdat ze geld nodig had. De hele creatie is ontstaan vanuit een gedachte. Nu is daar nog steeds niets mis mee, maar het kan ook anders lopen. Stel dezelfde mens voor die nu begint te geloven dat nog meer gecreëerd kan worden. In al dit enthousiasme verzint de mens dat ze een villa zou willen wonen. Als alles gecreëerd kan worden, dan wil de mens in een villa! De keuze wordt gemaakt.
Na verloop van tijd blijkt het niet meer zo lekker te lopen met de relatie van deze mens. Waar altijd ergens een gevoel van veiligheid en tevredenheid aanwezig was, lijkt die verdwenen te zijn. De relatie geeft niet meer wat voor de mens zo belangrijk was en deze verdwijnt. De baan die pas nog gecreëerd was verdwijnt uit het leven van de mens. Inmiddels is de mens in alle staten. Waar had ze het fout gedaan? Hoe kon het toch gebeuren dat het creëren wat eerst een sprookje leek, nu langzaam in een nachtmerrie begint te veranderen. De mens verwijt zichzelf van alles en wordt uiteindelijk ziek, depressief en vol twijfel. De creatie echter, gaat door. De mens verzint daarnaast nog dat het blijkbaar zo is dat ze niet kan ontvangen en kiest lessen om te leren ontvangen. De depressie wordt groter en de mens ziet de realiteit afbrokkelen. Niets lijkt meer zeker, tot ze steeds langer en verder van huis wegblijft. Dit huis voldoet niet meer, de villa voldeed namelijk wel. De huur niet betaalt en nog veel meer openstaande rekeningen, doet de woningstichting besluiten tot uitzetting. Zonder puf en levenskracht blijft de mens op straat wonen. De gedachte is inmiddels ontstaan dat dit wel de mooiste manier is om spiritueel te kunnen groeien. Nu is ze vast verlicht, ze heeft alles losgelaten. Daarnaast is ze in staat om te ontvangen, ze moet wel bedelen om van dag tot dag te kunnen overleven. Op een goede dag wordt ze totaal verward van de straat geplukt door de politie. Maatschappelijk werk is snel en efficiënt en twee dagen later wordt ze opgenomen in een psychiatrische inrichting die is gevestigd in een oude villa.
Nu lijkt dit een wat melodramatisch verhaal, maar wanneer de mens creëert vanuit de mind wordt niet meer gecreëerd dan wat diezelfde mind kan verzinnen of voor mogelijk kan houden. Wanneer de creatie niet direct goed uitpakt, worden meer keuzes gemaakt om de oorspronkelijke keuze toch weer in de juiste richting te duwen. Wanneer het dan niet loopt zoals gehoopt, wordt het toegeschreven aan spirituele groei, of iets wat geleerd moet worden of iets wat nu eenmaal zo is. Het noodlot heeft de creatie ingehaald en de mens ziet depressie aan voor overgave aan het geheel. Nog steeds is de mind degenen die de baas is over de realiteit. Die mind valt niet te ontsnappen door slimme keuzes te bedenken.
De ware creatieve vermogens van de mens zijn gelegen in de kern of de ziel van de mens. Zonder de ziel kan de mens niet leven op aarde of de mens zich daar nu bewust van is of niet. De reden van het bestaan op aarde is een zielenkeuze geweest en daarna ontving de mens de vrije wil om te kiezen en het leven vorm te geven. Wanneer de mens de keuze kan maken voor zichzelf om zich werkelijk over te geven aan de ziel en de ziel de leiding te geven in dit leven, begint zich een palet van schijnbaar onmogelijke zaken zich te ontvouwen. Nu is dit niet in een vingerknip geregeld, maar ontstaat stap voor stap. De immense compassie van de ziel voor haar menselijk zelf zal er nooit voor zorgen dat de mens wordt overgenomen of buiten spel wordt gezet. Juist die enorme compassie zal de mens adem voor adem gaan opvullen met bekrachtiging, liefde en vernieuwingen. De mens behoudt de keuze om steeds meer en meer toestemming te geven aan de ziel om van haar te houden met een onvoorwaardelijke liefde die de mens niet gewoon is.
De ziel is de mens en de mens is de ziel en samen is er het weten, de warmte in het lichaam, nieuwe energie die moeiteloos voor de mens wordt gecreëerd met iedere ademhaling, het leven wat begint te dansen met de bewust bezielde mens. Op dat moment kan creatie in stroming komen met alles wat er al is. De IS kan stromen met dat wat er al IS.
De ziel fluistert:" Ik sta je alles toe wat jij kiest, maar nu op mijn manier, met compassie en onvoorwaardelijke liefde voor alles wat je al hebt gecreëerd." En dit betekent een nieuwe start want nu wordt gecreëerd vanuit compassie en het weten dat alles wat er nu is al door het zelf is gecreëerd en in die zin volledig ontvangen mag worden. Een creatie om ergens vanaf te komen is niet gestoeld op compassie, het is gestoeld op denken in tekorten. Als ik dit had, dan....Als ik meer geld had dan....
De ziel laat iedere keer weer zien dat er geen tekorten zijn, dat er alleen leven is een constante stroom van leven. |
|