Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Buck's schrijfsels !!!!!

Advertise here!!

08.05.20100 likes
Op deze forum mag ik (met toestemming van Buck)zijn schrijfsels neerzetten.

Hierbij de eerste:

Titel: Wat is de WAARHEID!!!!

Als je zonder te denken kunt voelen dat het klopt, dan komt dat door het waarheidsgehalte... hoe minder je hoeft na te denken dat het klopt, hoe meer waar dat het is... Dat voel je zonder tijd, zonder rede... En dat zijn nu de eigenschappen van waarheid, je voelt onmiddellijk dat het klopt, je weet onmiddellijk dat het klopt... Daarmee is de waarheid zo veel sneller dan al het andere...

vandaar...

En waarheid herkent zichzelf onmiddellijk en perfect...

Hoe verkrijg je het?

Je hebt het al en je bent het nooit kwijt geraakt... Dus verkrijgen is een contradictio in terminis...

de vraag is juister als volgt: hoe herken ik het weer in mezelf?
antwoord: stop met alle overtuigingen en oude kennis... Toen je nog geen overtuigingen en oude kennis had, toen herkende je de waarheid wel... Dus je moet terug naar daar... klinkt simpel en dat is het ook, maar daar heb je wel veel moed voor nodig, want je moet durven niets, maar dan ook niets te weten... Je moet met lege handen durven te staan...

En als mensen eens NAAR de bron gaan en vragen naar de WAARHEID dan is het geroddel ook afgelopen !!!!!
08.05.20100 likes
Ik mocht even op buck's zijn pc zoeken (normaal laat hij dat niet toe)en ik vond deze.

Wil ik even met jullie delen.

De wereld van vandaag is hard, dat hoor je vaak, en die uitspraak is voor veel mensen op vele fronten helaas nog steeds waar.

Maar vind je dat deze uitspraak ook opgaat voor onze samenleving?

Ga je er vanuit dat het recht van de sterkste ook in de hedendaagse jungle geldt en dat je om een beetje succesvol te overleven niet te gevoelig moet zijn, niet teveel rekening met anderen moet houden en een beetje agressieve competitie niet moet schuwen?

Want als je de competitie om je heen door gebrek aan kwaliteiten niet kunt winnen met fair play, dan is het misschien wel geoorloofd om diegene die beter is dan jij naar beneden te halen, zodat jij relatief gezien weer wat hoger op de ladder komt.

Zijn afgunst en leedvermaak met deze gedachte eigenlijk wel zo verwerpelijk? De agressieve competitie methoden die gevoed worden door afgunst worden momenteel overal met succes ingezet, of het nu gaat om voetbal, wetenschap, liefde, politiek of oorlog.

Als ik hieraan denk vraag ik mezelf af of het niet verstandig is om kinderen een beetje te trainen in die methodieken, zodat ze later in de maatschappij niet te snel het onderspit delven.

Maken we ze nu niet te kwetsbaar door ze te leren niet afgunstig te zijn als een ander meer heeft of iets beter kan?

Is het gezien de huidige verharding in de maatschappij wel zo verstandig om ze invoelend ofwel empathisch op te voeden, zodat ze compassie tonen als het iemand slechter gaat en gelukkig voor hem zijn als het goed gaat?

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat onze hersenen zo zijn ontwikkeld dat ze kunnen voelen wat een ander voelt; ze zijn letterlijk in staat tot empathie.

Zodra je iemand ziet die zich pijn doet dan activeert dat in je hersengebieden ongeveer dezelfde hersengebieden als wanneer je zelf pijn hebt.

Het lijkt erop dat zodra je iemand pijn ziet lijden je eigen hersenen pijn simuleren waardoor je in staat bent om mee te voelen bij de ander.

We weten ook dat simulatie van de gevoelens van anderen in je eigen brein niet alleen optreedt bij pijn, maar ook bijvoorbeeld als je ziet dat iemand aangeraakt wordt, als je ziet dat iemand iets vies of iets lekkers eet als iemand kenmerken van walging toont en als je dat iemand verdrietig is of als iemand heel goede karaktereigenschappen heeft.

Empathie treedt dus op bij het waarnemen van lichamelijke en psychologische ervaringen van een ander. Empathie kan je dus soms een slecht en soms een goed gevoel geven.

Het lijkt erop dat ons empathienetwerk ook geprikkeld kan worden als we zien dat iemand gelukkig is.

Is dat het geval dan zou het ontwikkelen van dat gebied in ons brein een mooie afweer zijn tegen afgunst en jaloezie.

Bij het zien van geluk van een ander zou je dan namelijk niet afgunstig zijn maar zelf geluk voelen en daardoor oprecht blij voor de ander.

Training en ontwikkeling van je empathienetwerk zou ook gevoelens van leedvermaak tegen kunnen gaan. Het is waarschijnlijk dat empathie een belangrijk aandeel heeft in gevoelens als sympathie en compassie, twee gevoelens die een rol spelen als het gaat om aardig zijn en prettig sociaal gedrag.

Stel je eens voor dat we alle kennis al hadden om empathie voor anderen op zowel het gebied van geluk als dat van pijn en verdriet in de hersenen te ontwikkelen.

Ontwikkeling van deze hersennetwerken zou tegengas kunnen bieden aan gevoelens van afgunst, hebzucht en leedvermaak, en zo agressieve competitietechnieken, zoals mensen onderuithalen door roddel, achterklap, liegen en bedriegen en andere aanvallen in de rug.

Het zou ervoor zorgen dat mensen verzachten in plaats van verharden wat de wereld aangenamer zou maken.

Wat vind je nuttiger: verharden of verzachten?

En laat je bij je antwoord op dit dilemma leiden door hoe anderen in je omgeving zijn of door het idee waar het met de wereld naar toe moet?

Gelukkig weten we nu dat we onze empathische eigenschappen kunnen ontwikkelen in ons brein door training en dat, dat ons nieuwe mogelijkheden biedt.

Het is een keuze.

Schrijfsel van Buck.
08.05.20100 likes
als een ieder elkaar nou gewoon is in de waarde zou laten dan denk ik dat we al een heel eind op weg zijn, maar er zijn mensen die het erg fijn vinden om mensen tegen elkaar op te stoken dmv roddel en achterklap.
gewoon je verstand gebruiken zoveel moeite hoeft dat niet te kosten.

en als je iets met elkaar of tegen elkaar heb praat daar over in prive maar ga niet zitten zeuren op een forum of scroll.
dit beinvloed immers de sfeer en ik vind dat absoluut niet nodig, maar dat is mijn mening.

amen
08.05.20100 likes
Daarom blijven er ook mensen weg Carin.Zoals Buck.
Hij vond dit een geweldige chat.Je kent het verhaal.
08.05.20100 likes
carin ik ben het met je eens maar weet je wat nog erger is dat mensen denken de waarheid te kennnen en er hun eigen waarheid van maken terwijl er niks van waarheid in zit wat er rond word gebazuind dat is nog erger dan de sfeer verzieken op een chat
en als je dan probeert om het uit te leggen zoals jij zo graag wil in prive dan zelfs lezen of willen ze niet lezen en maken je gewoon zwart in hun wereld

kuss hanna

Advertise here!!

14.05.20100 likes
Echte vrienden bestaan niet.
Hoe graag je het ook wil.
Je kan nooit 100% safe je verhaal kwijt want voor je het weet,
Weet iedereen het.
Je ziet pas wie je echte vrienden zijn als ze naar je toe komen als je ziek bent,
Als je iemand nodig hebt om te praten dus dat hij/zij 24/7 voor je klaar staat.
Maar helaas zijn er niet veel van die mensen.
En als je wel z'n vriend hebt, wees er zuinig op want je kan niet meer zo snel 1 vinden.
Vertrouw niet te snel mensen want ze kunnen je zo laten vallen.
En dan heb jij pijn en hun lachen je uit en halen je door de slijk.
Je kan pas iemand je echte vriend/in noemen als je er al heel lang kent.
Dus kijk goed uit want er lopen veel nepvrienden rond!
14.05.20100 likes
mooi gesprokken misty
en ik ben blij dat ik die echte vrienden wel heb gevonden in jou buck muts en backspace en natuurlijk mijn eigen toppertje

kuss hanna

ps : tot morgen dan krijg je de kuss en knuffel weer irl
17.05.20100 likes
liefe miss misty

het was weer een super weekend we hebben weer gelachen en gehuild samen .
ondanks de pijn hadden we weer een echt gevoel van vriendschap .
samen komen we overal door heen .

geef bucketlake nog een dikke kuss en knuffel tot gauw

kuss hanna topper muts niesje en backspace
17.05.20100 likes
Lieve Hanna

Het was inderdaad een geweldig weekend en buck en wij willen jullie (jouw-topper-niesje-muts en back) daar voor bedanken.
Ondanks de pijn was het geslaagd en voor herhaling vatbaar hihihi
Wij zien jullie heel gauw weer.

Hele en hele dikke kuss en knuff van buck-ik zei de gek en de rest van de fam.

ps.buck zijn kaken worden iets soepeler hihihihihihi
05.06.20100 likes
G(o)od or the (D)evil

Kijk goed naar het bovenstaande: 4 woorden met 2 letters verschil die toch vertellen wat het eigenlijke woord inhoud. Huh?! Wat zeg je nu?
Nou ik leg het uit...

- Mensen die geloven spreken over God of de Duivel (God or the Devil)

- Mensen die niet geloven spreken over Goed of kwaad (Good or Evil)

Dat betekend dat mensen die niet geloven en toch alleen maar goed doen,zijn en delen eigenlijk in hetzelfde geloven als de gelovige namelijk wat volgens God Goed is...Goed doen, goed zijn en goed delen. Het verschil is dat gelovige dit leven leiden vanuit een geloofsovertuiging en niet gelovige dit doen vanuit een gevoel (normen en waarden)

Mensen die kwaad doen, zijn, en delen zijn dus gelijk aan (D)evil. Hiermee bedoel ik dat je het duivels kan noemen of kwaad, geef het een naam. Wat het woord (D)evil zegt is dat kwaad gelijk is aan de duivel of de Duivel gelijk is aan kwaad. Simpele conslusie het is SLECHT!

Mijn mening over religie en het leven
Iedereen die vanuit een positieve gedachte en met goede bedoelingen leeft is Go(o)d, die zorgen voor een warme samenleving, gunt een ander iets en deelt liefde. (Kennen de normen en waarden + 10 geboden)

Het tegenovergestelde daarvan is dus (D)evil. Dit zijn dus mensen die de wereld verzieken een ander niks gunnen en het liefst een wereld zonder liefde zien. (Geen normen en waarden + doen wat God verboden heeft)

Misbruik van religie
Wat ik persoonlijk misselijkmakend vind is dat men religie gebruikt om oorlogen te voeren waarin onschuldige mensen woorden VERMOORD!! Mannen, vrouwen, kinderen en ook dieren niet te vergeten. Omdat men ruzie heeft over de geloofsovertuiging. nou GELOOF mij, geen enkel geloof of standaard van normen en waarden geeft aan dat moorden om een religie goed is...Moorden is FOUT, het is duivels of voor de niet gelovige het is KWAAD!

Begin bij jezelf!
Als jij wilt dat het beter wordt om je heen dan start je bij jezelf. Jij kan het begin van het verschil zijn, jij kan een voorbeeld voor je omgeving zijn. Als uiteindelijk iedereen weer snapt waar het om draait in het leven, dan kan de aarde voor iedereen een paradijs zijn, maar dan moeten we wel beginnen...er is een brand de blussen...de hel is al lang op aarde.
Wees goed voor andere en bied eens hulp aan iemand die erom vraagt. Begin bij jezelf en blijf positief.

Adverteer hier