11.10.20050 likes
Ik heb het 6 jaar vol gehouden, en dat zijn nu juist de 6 jaar die ik nooit over zou willen doen.
Advertise here!! |
11.10.20050 likes Ik heb het 6 jaar vol gehouden, en dat zijn nu juist de 6 jaar die ik nooit over zou willen doen. |
11.10.20050 likes veel reacties zeg, ik dacht dat ik de enigste was die het erg zwaar vond om zo lang getrouwd te zijn.
De sleur komt erin en je hebt elkaar niets meer te vertellen en dan zijn het de kids die je nog bij elkaar houden, omdat het zo zielig is om gescheiden ouders te hebben. En dan financieel, hoe moet dat verder als je zelf moeder bent en geen kost winner? waar haal je het geld vandaan, kortom al die dingen houden je tegen om de stap te nemen. En wel herkenbaar zoals ik vele ervaringen lees, bedankt dat julie het delen met iedereen............................ |
11.10.20050 likes nou nou 15 doe er nog maar 2,5 jaar bij, en toen was het over.
een hele ervaring rijker, Ik zou het nooit meer overdoen, als ik alles geweten had. Mijn leven is na de scheiding pas echt leuk geworden. alhoewel ik ook mooie momenten met mijn ex heb gehad hele mooie zelf. vindt ik het leven wat ik nu heb veel en veel mooier. en kom op wat houdt je tegen blabla, om geen kostverdiener te zijn. en al die andere dan?? cats. |
12.10.20050 likes mooi gezegd cats ![]() |
12.10.20050 likes Ach, ik zat ook opeens met 2 kids en zonder geld, was de mooiste tijd van mijn leven en we hadden een hoop lol toen dat euhhhh de deur uit was. |
Advertise here!! |
12.10.20050 likes maar schat dan moeten we nog wel ff wachen tot we iets ouder zijn mag namelijk niet vna de queen
kus |
12.10.20050 likes Dan zal ik nog maar even de deskundigen erbij halen: Datingfacts Weblog: Dus ... blabla je kunt er nog steeds wat van maken en SAMEN de kost verdienen is echt niet verkeerd !
Waarom huwelijken mislukken ---------------------------------------------------------------------- ---------- Nu de 'flitsscheiding' waarschijnlijk zal worden afgeschaft, zal het voor veel mensen lastiger worden om te gaan scheiden. Alle reden dus om te zorgen dat je huwelijk gezond blijft. "Vertrouwen op Cupido is de reden dat zoveel huwelijken mislukken", zegt Elizabeth van Acher van Brisbane's Griffith University. Huwelijkslessen De oplossing is eenvoudig volgens de Australische deskundige. "In plaats van dagdromen over 'lang en gelukkig', zouden stelletjes huwelijkslessen moeten zien als een manier om hun leven te verbeteren - vergelijkbaar met carrierebegeleiding nemen of naar de sportschool gaan." "Mensen hebben vaak te hoge verwachtingen van liefde," zegt van Acher, "mensen geloven erin dat liefde alles overwint, terwijl in sommige landen 43% van de huwelijken in een echtscheiding eindigt. Verliefd zijn is niet genoeg voor een succesvole relatie; koppels moeten leren hoe ze om moeten gaan met de realiteit van het samenleven." In 1999 bleek uit een Australisch onderzoek dat slechts ??n op de vijf koppels enige vorm van huwelijksbegeiding had gehad. Er zijn geen recentere cijfers beschikbaar, maar volgens van Acher ligt er een taboe op het vragen van hulp bij je huwelijk waardoor steeds minder mensen hulp zoeken. "Mensen denken dat huwelijksbegeleiding alleen voor mensen met problemen is, terwijl het is bedoeld om je te trainen in het te verbeteren van je relatie, zodat die gezond en sterk wordt." Tips Mocht het desondanks toch tot een scheiding komen, dan heeft relatiedeskundige Julie Lawford een aantal tips paraat: 1. Blijf positief 2. Wees eerlijk tegen jezelf 3. Verbeter je eigen fysieke, financi?le en emotionele status 4. Zorg voor jezelf 5. Werk een strategie uit voor de toekomst |
12.10.20050 likes Bullshit, mensen etiketten opplakken en in vakjes stoppen is nog nooit een oplossing geweest voor niks.
Het werkelijke proleem is heel duidelijk en je ziet het overal om je heen; mensen in een huwelijk of een relatie blijven veel te lang vechten en blijven veel te lang bij elkaar, het is tijdsverspilling, niet goed voor de kids en voor niemand. Er zijn ook stellen die hun hele leven bij elkaar blijven en tot aan de dood verliefd zijn en dat zonder huwelijks therapeut.. jaja... Dat is voor ieder haalbaar, ieder heeft een wederhelft of soulmate of hoe je het noemt. Zit je bij de verkeerde dan kun je vechten als brugman, word nooit iets, immers het is gewoon de verkeerde, accepteer de realiteit en ga verder met je leven, tijdverspilen is zonde en de tijd draaid nog niet terug, mens durf te leven!! |
12.10.20050 likes daar moet ik je gelijk in geven waters je kan zoveel en hard vechten als je niet bij elkaar past houd het helaas op zo heb ik ook 7 jaar weg gegooid is gewoon zonde van de tijd ![]() |
12.10.20050 likes Hoi medemensen,
ben blij dat jullie massaal reageren, ik kan er mijn eigen voordeel uit halen, sta op de wachtlijst voor relatietherapie, en wil er nog voor knokken om mijn relatie op de rails te krijgen, maar ben er bang voor! Denk dat door het praten met therapeuten alles voor mij goed op een rij gezet kan worden, om nu wel of niet door te gaan met het huwelijk. Het is gewoon een raar idee om in je eentje met je kids verder te gaan(je bent immers 15jaar getrouwd) Het is dan een bepaald patroon in je leven geworden. Er is ook geen andere liefde tussen de relatie, dus dit maakt het allemaal nog moeilijker. Waar ik van baal is dat ik nu al zo lang wacht op die therapie van RIAG, straks ben ik al bij mn man weg en moet de reddende therapie nog beginnen!!!! |