Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com
 

goedkope tips en weetjes...

Advertise here!!

Citeren01.10.20160 likes

Fruitvliegjes zijn bijzonder vervelend om in huis te hebben. Het lijkt wel of er dit jaar extra veel fruitvliegjes bij mij in huis zijn. Heb jij er ook last van? Lees dan gauw verder om deze vervelende vliegjes voor eens en altijd te bestrijden.

De onderstaande tip heb ik van mijn oma geleerd en sinds dat ik het toepas hebben wij thuis geen last meer.

De benodigdheden zijn: azijn, een glas, wat folie en een mesje.

Als eerst doe je voor de helft wat azijn in het glas.

fruitvliegen-bestrijden

Aansluitend sluit je het geheel af met huishoudfolie.

ongedierte

Prik een paar gaatjes in de folie met een mesje. De fruitvliegjes zullen door deze gaten naar binnen gaan.

insecten-overlast

Hieronder zie je het eindresultaat.

fruitvliegen

Waarbij er recht op de foto een fruitvlieg val van 24 uur staat. Links zie je er een die wij zojuist hebben gemaakt.

Ik hoop dat je fruitvlieg val net zo goed werkt als bij mij en heb je nog ideeën om ongedierte te bestrijden laat het ons weten

o_-
Citeren02.10.20160 likes

Wetenschap heeft aangetoond dat rozemarijn kan helpen tegen dementie en je geheugen voor 75% kan herstellen. WOW!

Rozemarijn is heerlijk als smaakmaker bij verschillende gerechten. Maar wist je dat dit kruid nog een groot voordeel heeft? Het is groot nieuws voor mensen die lijden aan dementie of Alzheimer. Wetenschappers hebben onlangs ontdekt dat het kruid wonderen doet tegen geheugenverlies.
Mark Moss en zijn team hebben onderzoek gedaan naar de etherische oliën die te vinden zijn in rozemarijn.

Wat ze vonden is op z’n zachts gezegd: verbazingwekkend!
Er was een duidelijk positieve correlatie tussen de geur van rozemarijn en verbeterde cognitieve functies, met in het bijzonder het geheugen. Met een vleugje rozemarijn waren de desbetreffende proefpersonen in staat om hun scores te verbeteren. Ze kregen hierbij een aantal visualisatie en verscheidenheid testen.

dementie

Een andere studie heeft bewezen dat patiënten die lijden aan Alzheimer en dementie grote voordelen kunnen ondervinden met rozemarijn aromatherapie.

“Alle patiënten toonden aanzienlijke verbetering in de cognitieve functie. Vooral patiënten met Alzheimer toonden significante verbetering in de totaalscores. ”

Deze onderzoeken en resultaten laten zien dat rozemarijn wellicht in de toekomst groot potentieel heeft voor de behandeling van Alzheimer en dementie. Dus, de volgende keer als je je vergeetachtig voelt, neem een diepe, diepe haal van wat rozemarijn. Je brein zal je dankbaar zijn!

o_-
Citeren12.10.20160 likes

bij dikke rode ogen

kan je je ogen kalmeren met kamille thee...

eerst kamille thee maken daarna de make up watjes in de lauwe thee doen en op de ogen leggen... dit enkele keren herhalen... 

het zal de zwelling weg nemen en de roodheid vaak ook... 

o_-
Citeren14.10.20160 likes

koffie dras kan ook gebruikt worden om de afvoerleidingen zuiver te houden... gewoon de filter uitspoelen en het door de leidingen laten gaan, is een natuurlijk schuurmiddel voor de leidingen...

o_-
Citeren15.10.20160 likes

Wat doe je met Diarree?

Wat ik heb geleerd in mijn opleiding van Voedingsleer, was dat je verschillende dingen kon toepassen.

- Witbrood eten (niet te vers!)

- Droge rijst

- Banaan (niet als ze nog groen zijn. Liever een beetje te bruin dan te groen)

- Ontbijtkoek (heb mensen gehoord die zeggen dat ontbijtkoek de stoelgang juist op gang brengt, maar wat ik leerde in mijn opleiding, was dat ontbijtkoek zo plakkerig is, dat het als het ware de diarree bij elkaar plakt en daardoor weer wat vaster maakt. Echter moet je niet teveel ontbijtkoek tegelijk eten. Begin liever eerst met een kwart plakje dan gelijk een hele plak).

- GÉÉN koffie en cola en het liefst ook geen thee waar theïne in zit. Drink dus voornamelijk groene thee (daar zit theïne heel weinig in). Theïne en cafeïne zorgt er juist voor dat de stoelgang snel op gang komt.

- Veel drinken! Dit kan water zijn, limonade, jus d'r orange, dubbel fris, Multivitamine etc. (veel sapjes dus)

- Zorg dat je veel vezels binnen krijgt. Bijvoorbeeld vezelrijke crackers. Vezels zorgen voor het remmen van de diarree.


En als dat écht allemaal niet werkt, kan je een diarree remmer gebruiken, maar laat je daarover liever adviseren door een drogist, apotheek of huisarts.

Advertise here!!

Citeren16.10.20160 likes

super !! Ik heb er veel baat bij, vooral om te slapen werkt t heel goed.

Citeren17.10.20160 likes

last van je maag, eet een handje amandelnootjes... zei mijn oma altijd... er zou een stof in zitten die de maag kalmeert... ze had gelijk helpt wel... 

o_-
Citeren19.10.20160 likes

heb je lijmresten ergens op... gewoon nagellak remover op een watje, ff wrijven en het is weg... !!!!OPGELET!!! met dingen waar lak op zit... dit kan doffe plekken geven... dus voorzichtigheid geboden...

o_-
Citeren20.10.20160 likes

Zo houd je spinnen buiten: 6 tips

spin.jpg

Spinnen zijn eigenlijk vrij onschuldig, maar toch ziet niemand ze graag komen. Tijdens de herfst zoeken ze helaas de warmte van binnen op. Wij vertellen je hoe je ze kunt buiten houden met natuurlijke middelen die noch de spinnen, noch jou schaden.

1. Munt

Wist je dat spinnen de geur van munt niet verdragen? Plant enkele muntplantjes in een kruidenbakje in de keuken of vul een verstuiver met een mengeling van water en muntolie. De spinnen zullen je woning vermijden en je huis ruikt daarenboven heerlijk.

2. Huisdier

Katten zijn meesters in het vangen van spinnen. Wanneer er eentje durft voorbij te kruipen, wordt het jachtinstinct van je pluizige huisdier geprikkeld. Voor je het weet is de spin gevangen en waarschijnlijk ook opgegeten.

3. Opruimen

Naast een lenteschoonmaak zou er ook zoiets als een herfstschoonmaak op je agenda moeten. In een net en opgeruimd huis, vinden spinnen geen plaats om hun spinnenweb te maken. Bovendien vind en vang je ook gemakkelijker spinnen in een overzichtelijk huis.

4. Citrus

Naast de geur van munt zijn spinnen ook geen fan van citrusgeur. Maak je eigen huisparfum door citrusschillen enkele dagen lang in een neutrale olie te laten trekken. Giet de olie in een mooi vaasje en voeg enkele geurstokjes toe. Draai de stokjes dagelijks om zodat de geur van citrus door je hele huis wordt verspreid.

5. Kastanje

Ook een typische herfstvrucht kan ervoor zorgen dat spinnen buiten blijven: de kastanje. Je kunt ze momenteel overal vinden en je hoeft ze alleen nog een strategisch plaatsje in huis te geven om de spinnen weg te jagen.

6. Tabak

Rokers hebben een voordeel in het verjagen van spinnen, want spinnen kunnen de geur van tabak niet verdragen. Alleen is die geur ook voor ons erg onaangenaam. Bovendien is het helemaal niet gezond! Deze laatste tip is dus wel schadelijk voor je gezondheid en pas je beter niet toe.

Voor je eigen gezondheid, die van je huisdieren en het welzijn van de spinnen zelf, is het beter om met natuurlijke middeltjes spinnen weg te drijven uit je huis. Veel succes!

o_-
Citeren25.10.20160 likes

Een bosjes bloemen ontvangen van iemand is natuurlijk altijd leuk! Maar hoe leuk zou het zijn als je er nog eens extra lang van zou kunnen genieten? Vaak krijg je garantie van de bloemist dat ze tot wel 10 dagen mee gaan, helaas verwelken de meeste bloemen al na een paar dagen maar wees niet getreurd, Handig heeft voor jou DÉ tip waarmee je bloemen tot wel twee keer zo lang mee gaan!

Wat heb je hier dan voor nodig? Gelukkig maar twee dingen, en ik durf te wedden dat je die wel thuis hebt liggen, namelijk; Suiker en een koper muntje (5 eurocent bijvoorbeeld).
Met deze twee ingrediënten zullen je bloemen een stuk langer mee gaan en kun je er dus nog veel langer van gaan genieten!

o_-

Adverteer hier