Los van het feit dat chatten bij jezelf begint en je dus zelf verantwoordelijk bent voor een gezellige chat, zijn er een aantal zaken die ik graag kwijt wil.
Om terug te komen op mijn eerdere opmerking op dit draadje:
Denre is eigenaar, bijgestaan door een team van moderatoren. Daarin is sprake van een zekere hïarchie, Carin is hoofd-mod, bijgestaan door Babsie. In die zin vind ik het vreemd dat dit topic eerst op Facebook stond en daarna hierop gezet is. In mijn optiek primair een taak van de hoofd moderatoren.
Tweede punt is dat ik het raar vind, dat er nu gevraagd word naar de mening en wensen van chatters terwijl er al druk word getest met de nieuwe site.
Dat modereren mensenwerk is, staat als een paal boven water. Ik ga hier niet zeggen wie in mijn ogen een goede moderator is en wie niet. Ik heb daar een mening over die ik voor me hou. Het is ook niet mijn chatsite en ik kom hier tenslotte om gezellig met mensen te kunnen babbelen.
Van de diverse chats die ik heb gezien, zelf heb aangepast,verbouwd en heb onderhouden als eigenaar van websites, is dit 1 van de leukste die ik heb mogen zien. In die zin ben ik er best jaloers op

Websites kosten geld. Je hebt serverruimte nodig, bandbreedte en eventueel de software (chatbox, forum etc.). Er is gekozen voor 123FlashChat. Dat stukje software kost geld.
Het verhaal van de smiley's (dat die extra geld kosten) kan ik niet bevestigen. In andere versies van flash is het mogelijk smiley's te verwijderen en/of toe te voegen. Het is alleen behoorlijk veel werk (afhankelijk van het gekozen systeem).
Mensen die kletsen.com een warm hart toedragen kunnen VIP worden. Dit kan middels een vrijblijvende donatie die bovendien een paar extra opties met zich meebrengen. Reklame die je op de site vindt, genereren een bron van inkomsten om de boel draaiend te kunnen houden.
Ik weet uit ervaring dat er veel meer bij komt kijken dat alleen maar gezellig inloggen en kletsen. En laten we met z'n allen niet vergeten dat deze chat, die ooit als een hobby begon, alleen maar kan functioneren met een leuke groep mensen die in hun vrije tijd modereren, scripten of gewoon een babbeltje komen maken. Want laten we eerlijk zijn, zonder chatters heb je geen chatbox.
Ik hoop dat iedereen nu iets meer mijn bekende "kort-door-de-bocht" opmerking kan begrijpen.
Met een vriendelijke klets,
Wokdokter