|
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 30:
Niets is sterker dan dat ene woord Dat woord wat je constant hoort. Vooral als er werd gescoord Eindelijk is het zover, 18 jaar gewacht Iedereen is blij en lacht soms vloeien er tranen van geluk Overal is het feest, Wie is er allemaal heen geweest? de stad kleurt rood wit groen wij zijn eindelijk kampioen Vanochtend vroeg stonden we al klaar massa's mensen stromen naar binnen nog vier uur voordat we gaan beginnen Iedereen is aan het 'zingen' Maar vooral aan het springen. Niets is sterker dan dat ene woord. dat woord wat je contant hoort
@kampioen!!! |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 31:
Voor het eerst is het lekker warm weer. Geen gezeur meer. Iedereen is vrolijk. Ik verlang naar de zomer, naar een warme zon En als ik een ding kon dan wenste ik alle pijn weg terwijl iedereen zegt Met warm weer word het beter Ik geloof ze voor geen meter Hoe warmer het word, hoe benauwder het word En toch, verlang ik naar de warme zon Een tijd van rust, een tijd van stilte Mezelf weer opladen. geen verplichtingen Niemand die iets van me verwacht. Ik verlang, ik verlang naar 10 weken pauze 10 weken met de zon Genieten voordat alles weer begon Mijn strijd staken in de zomer, Het maakt dan niet meer uit. Ik hoef dan toch mijn ben niet uit. Ik weet niet of ik verlang naar de zon, of dat ik verlang naar de vakantie Ik denk dat ik maar 1 ding echt verlang maar 1 echte wens heb. Al is het maar voor een dag of alleen maar een nacht. Ik wens het heus niet voor 10 weken Ik wens maar 1 ding, voor minimaal een nacht. Een nacht zonder pijn Dat is pas fijn. Dat is waar ik naar verlang. |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 32:
De tijd tikt door Uren verstrijken dagen verstrijken een deadline is inzicht energieloos staar ik naar het scherm zoveel wat ik nog moet doen zoveel wat ik niet wil doen De tijd stikt door Uren verstrijken dagen verstrijken Er komt geen stress bijkijken De motivatie is er niet De zin is er niet De twijfel komt weer kijken Moet ik wel verder gaan Is dit wel wat ik wil De tijd tikt door Uren verstrijken dagen verstrijken Dit is wat ik wil Dit is wat ik makkelijk aankan maar af en toe een beetje hulp nodig Een duwtje in de rug iemand die je uit bed trekt je naar school stuurt je aan je huiswerk zet Alleen om het laatste stukje af te maken nog 6 weken tot de vakantie Nog 6 weken mijn laatste beetje energie geven De tijd tikt door Uren verstrijken dagen verstrijken Het is bijna vakantie een vakantie om bij te komen waarbij er geen deadlines zijn Gewoon alle tijd, alle tijd om helemaal niets te doen |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 33:
Gehaast spring ik uit mijn bed. Hoewel ik nog zo lekker lag te dromen. Zodra ik mijn eerste stap zet voel ik het al Dit word zo niet mijn dag Maar ik geef iedereen een lach Ik kijk op de klok Ik ben veel te laat Hoewel ik nog gaap spring ik in mijn kleren, ren ik de trap af, smeer ik snel wat brood en ren het huis uit Nog 8 minuten, nog 8 minuten voordat de bus er is. Al heb ik zo'n gevoel dat ik wat mis. Wat is het stil, Terwijl ik op de trein wacht krijg ik een berichtje iets waar ik niet over na hebt gedacht Iets met een beetje enthousiast zijn. en dat terwijl je niet wou, en toch ging ik maar gauw alleen wel een uur te vroeg... Voor niets gehaast voor niets gerent voor niets die pijn voordeel is wel dat ik even alleen kon zijn |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 34:
Het moment dat je begint te twijfelen te twijfelen over wat je zegt wat je schrijft, wat je denkt Iets wat normaal geen moeite kost het komt er gewoon uit maar nu durf je niet Niet durven typen wat je denkt niet alles eruit durven laten komen Wat is hier het nut van om iedereen een rot gevoel te geven om iedereen een blij gevoel te geven of draait het niet om de ander draait het om waar ik over nadenk draait het om wat ik zeg Ik durf niet te typen wat ik denk Nu niet, hier niet, nergens niet, nooit niet. Niet naar beneden denken Maar omhoog denken Niet zwart typen maar gekleurd typen Hoe doe je dat Als alles zwart is je nergens zin in hebt de twijfel slaat constant toe moet je dit wel zeggen moet je dit wel typen elke dag iets nieuws bedenken elke dag iets nieuws schrijven Als je elke dag iets nieuws beleefd is het makkelijker Op sommige dagen schrijf ik met gemak Op sommige dagen begint het steeds langer te duren De twijfel over elke letter, elk woord, elke zin constant een twijfel, een strijd, wat typ je wel wat typ je niet Steeds kritischer op je eigen tekst een tekst die nergens meer op slaat die alle kanten op gaat is het wel goed genoeg is het nog wel volgbaar ben ik hier wel goed genoeg in Misschien moet ik maar stoppen Stoppen als het toch geen zin heeft Geen letters meer typen geen woorden meer vormen, geen zinnen meer maken Een strijd in mijn eigen, een strijd die ik alleen kan strijden Een strijd die mij twijfels geeft Twijfels die me energie wegnemen Energie die mijn woorden stelen Woorden zonder betekenis zonder betekenis doet het er niet toe doet dit er niet toe, is dit niet goed genoeg ben ik niet goed genoeg |
|
ik mis je gedichten o_- |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 35:
Een lange pauze een pauze vol met gedachten gedachtes die vast zitten, een strijd met mezelf Doorgaan, door diepe dalen, door hoge bergen Je mag niets laten merken Niets kwam er meer uit Alles was op, alles was klaar Een pauze zonder einde een tijdelijke stop een oneindige stop Ik durf niet Ik kan het niet Ik wil het ik doe het ik doe het niet ik doe het Ben klaar met mijn pauze Klaar met het stil zijn klaar met rekening houden met de ander Het kan me niet meer schelen ik wil een stukje van mij delen Ik wil me niet verstoppen niet voor jou niet voor jou Dus ik ga maar gauw En ik geef jou een stukje van mijn gedachten, een stukje van mijn denken Een stukje van mijn leven, een stukje van wie ik ben Een stukje Daphne, een stukje Daphne, zonder het masker. Ik ben klaar met het verstoppen ik ben klaar met de pauze, Een pauze vol met twijfels Twijfels overheerst door angst Angst die er is, angst voor de mens maar mijn angst is weg, mijn oneindige pauze is weg. Ik leef liever met lev dan met angst |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 36:
Ik ben er zo klaar mee dat schijnheilige gedoen Alleen maar goed nieuws mensen Ik kan ze missen als kiespijn. Negeer me dan maar Praat maar niet meer met me Doe maar zo Terwijl ik me zo kwetsbaar naar jullie opstel Jullie vragen niets, zeggen niets, luisteren niet Negeer me maar, Doe maar zo Ik ben er klaar mee dat schijnheilige gedoe echte vrienden neppe vrienden jullie vallen geen eens in een van beide Doe maar alsof je vrienden bent zit maar niet naast me in de klas roddel maar over me het maakt me niet meer uit ik heb jullie niet nodig en toch heb ik het lev niet om bij jullie weg te gaan jullie te verlaten uit de groep te stappen Zo schijnheilig, Ik wil niet meer met jullie praten ben jullie zo zat negeer me maar haat me maar roddel maar ik sta er wel weer boven dit kan ik er nog wel bij dit is een stukje wat toch wel hoort bij mij Niemand maakt mij meer kapot Jullie zijn geen vrienden jullie zijn maar zomaar klasgenoten klasgenoten die het niet waard zijn om mijn vertrouwen te krijgen om mijn energie te krijgen om mijn verhaalt te krijgen om mijn liefde te krijgen Ik kies, ik kies iemand die jullie haten dan mogen jullie mij ook haten. zoek het uit, ik heb hier geen zin meer in Doe maar scheinheilig roddel maar negeer me maar doe maar alsof ik niet besta |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 37:
Iedereen wil iets van me Iedereen moet iets van me Iedereen mag even wachten Wachten tot mijn batterij het weer doet Dan wil ik er weer zijn voor je Dan kan ik er weer zijn voor je Maar nu, nu is het tijd tijd om even van mezelf iets te willen, tijd om even van mezelf iets te moeten. Luisteren naar mezelf Gevolgen voor jou en voor mij Ik vlieg niet meer voor de ander ik schreeuw niet meer voor de ander Ik vlieg alleen nog voor mezelf Ik ben niet egoïstisch. Ik kies alleen mijn kant Ik kies voor mijn leven ik kies voor mijn lichaam Dadelijk ben ik er weer voor anderen, dan ben ik weer degene die wilt zorgen degene die voor de ander klaar staat maar dan ben ik weer in evenwicht dan kan ik het weer aan maar nu doe ik zoals ik ben zoals ik wil, en doe ik me niet meer anders voor Het maakt me niet meer uit wat jullie willen van me Ik pas me niet meer aan, ik wijk niet meer voor jou Ik ga mijn eigen weg, mijn eigen doelen halen en bevalt dat je niet, dan is dat je eigen keus een keuze die ik respecteer Iedereen die iets van me wil Iedereen die iets van me moet Hebben jullie nog even geduld? Ik kom er wel Op mijn eigen manier Op mijn eigen tempo |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 38:
Even iets doen, Even dit, even dat Het helemaal zat Alles plannen niets meer spontaan, Nergens meer vrij naar toe mogen gaan Niets voor mij, alles inplannen, alles vergeten Leren nee te zeggen, leren plannen, leren luisteren naar mezelf ik ben toch geen elf? Mag ik zelf beslissen wat ik doe, ik heb mijn eigen vrije wil toch gekregen. Ik kan me toch zelf overal heen bewegen Ik wil even iets doen Even dit, even dat Ik ben het nog lang niet zat |
|