|
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 44:
Maar 1 kans, 1 kans voor de perfecte indruk 1 kans om te laten zien wat je kan en wie je bent. Dit is iets waar ik nooit aan wen Of het nou vrienden zijn of zakelijk gerelateerd Het is iets wat me altijd weert Mijn twijfels Of het wel goed genoeg is Of het wel bij me past Of ik wel in het plaatje pas. Je hebt maar 1 kans 1 kans voor de perfecte indruk. Accepteren ze wie je bent Hoor je erbij of val je buiten de boot? Wat trek je aan, wat kan wel, wat kan niet Is er iemand die me van die twijfel af helpt? Is het goed, is het niet goed? Ik wil niet, ik durf niet Al die mensen, die je beoordelen. Mag ik zijn wie ik ben Is er iemand die aan mij went? Overal, altijd maar 1 kans 1 kans op die perfecte indruk De perfecte indruk die ik altijd weer verknal Heb ik je goed verstaan, zeg ik weer iets wereld vreemds, struikel ik weer? Een perfecte indruk in een niet perfecte wereld, in een niet perfect persoon. Wat als ik het weer verknal Ben ik dan niet goed genoeg, pas ik niet in het plaatje? Ik wil erboven blijven staan Wat mensen ook van me vinden Wat ze ook van me dwingen Ik wil gewoon die ene persoon blijven Die ene die niet prefect is, af en toe een beetje lomp is, Af en toe niet nadenkt wat ze zegt, Af en toe gewoon is zoals ze is Word ik dan geaccepteerd, gewoon zoals ik ben En maakt het dan niet meer uit dat ik af en toe streef naar perfectie Perfectie die niet door de mens te realiseren is, Maar toch doe ik daar zo mijn best voor Om voor jullie het perfecte plaatje weer te geven Het mooi weer plaatje. Maar mag er in dat mooi weer plaatje altijd ruimte over blijven voor de twijfels en de mislukte perfectie Accepteren jullie dan alsnog wie ik ben? |
Anonymous Undefined 65739 berichten
Gedicht 45:
Zo onwijs moe zijn, Dat je ogen steeds dichtvallen Dat je savonds niet meer in slaap kan vallen De hele dag met dikke wallen Zo moe zijn, dat je in de verkeerde trein stapt Zo moe zijn, dat je niet meer kan stoppen met gapen Laat iedereen maar praten Ik wil zo graag slapen Slapen tot ik niet meer moe ben Dat moment, dat uitgerust wakker worden Daar verlang ik naar Een moment dat nooit meer komen zal. Zo onwijs moe zijn dat je in de trein in slaap valt Zo onwijs moe zijn dat je nergens zin meer in hebt. Zo moe zijn dat je geen zin meer hebt om naar jezelf te luisteren Dat het niet beter gaat, Dat het niet stabiel blijft En steeds een stukje meer ben ik mijn leventje kwijt Mocht ik maar blijven slapen, Gewoon voor een week of 4 Niemand die me stoort, niemand die me waakt Geen afspraken meer, Geen verplichten meer Gewoon slapen tot het niet meer gaat Tot het moment dat ik weer uitgerust wakker wordt Blijft dit, deze vermoeidheid mijn eeuwige lot Tot iemand beslist dat deze vermoeidheid stopt
|
hoi daphne
een poosje geen planning doen niet afspreken enz daarna het rustiger aan doen ook al ben je heel jong
want frym is niet niks ook zie je het niet en dat is het moeilijkste van alles omdat je het niet ziet
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 46:
Ik jaag door het leven Met een onrust in mijn kop Want het gras is altijd groener Bij die ander verderop Ik jaag door het leven Want ik leg de lat te hoog Mijn hoofd vol idealen maar de afstand is te groot Wanneer ben ik tevreden Oh, wanneer heb ik genoeg Wanneer wil ik eens rusten van mijn eindeloos gezwoeg Deze dolgedraaide maatschappij Is presteren dat wat telt Wie heeft de mooiste praatjes? Wie heeft het meeste geld? Soms kijk ik om me heen En voel de eenzaamheid en pijn Want dan wil ik iemand wezen Die ik nooit zou kunnen zijn Wanneer ben jij tevreden Wanneer ben ik goed genoeg? Oh, ik heb er zo genoeg van Niet meer rennend, springend, vliegend door het leven Wanneer mag ik eens rusten In deze doorgedraaide maatschapij Waar het alleen nog om presteren gaat Is het erg als ik dat verlopig maar weer laat. Niet meer jagend door het leven geen onrust meer in mijn kop Het is allemaal een beetje op
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 47:
Zoveel angst zoveel gedachtes die door mijn hoofd spoken 1 opmerking die er gemaakt word Heeft hij gelijk Is het inderdaad iets anders, of is het niets Waar komt deze pijn vandaan? Het klopt niet, het is anders Het blijft hangen Het gaat niet weg Dit is niet wat ik ken Dit is zo anders Het maakt me zo bang Zoveel wat er door mijn hoofd spookt Het kan zoveel nog zijn Hebben ze iets over het hoofd gezien? Hebben ze een foutje gemaakt? De pijn blijft zo hangen Mijn angst word zo groot Een open wond zo groot en open Gaat deze pijn ooit nog over? De leuke dingen vervagen onder de pijn Niets is op dit moment meer fijn. Het klopt niet Hebben ze een foutje gemaakt? Is het iets anders? Is het iets wat er nog bij komt kijken Niemand weet waar de pijn op lijkt Onbeschrijfbaar Niet te vangen in een woord Het maakt mij zo onwijs bang, bang voor wat er komen gaat word het erger? Gaat het over? Worden mij vragen ooit beantwoord? Word mijn geroep ooit gehoord? |
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 48:
1 belletje, iets waarop je de hele ochtend al wacht Iets waardoor je even niet meer lacht Boos en verdrietig tegelijkertijd niets wat nu eventjes meer verblijd. Een afwijzing, een afwijzing op zichzelf is niet zo erg Maar dit, dit is veel meer dan alleen een afwijzing Een organisatie, zo goed, zo slecht een vooroordeel een oordeel op iets wat ze niet kennen een afwijzing op iets wat ze niet zien Een afwijzing op wie ik ben Wie ik ben zal ik niet veranderen Dit zal nooit veranderen. Maar onterecht, een vooroordeel vellen Afwijzen op een ziekte Jullie discrimineren Jullie veroordelen Jullie die zo'n toffe organisatie zouden zijn Waar iedereen welkom is? Volgens mij is er dan iets mis. Boos op hoe jullie oordelen Verdrietig door dat mes dat jullie naar me uitsteken Alsof ik er voor kies, Alsof ik dit wil Het is niet mijn schuld, Het is niet dat ik er iets aan kan doen Jullie oordelen, jullie veroordelen En blijkbaar is niet iedereen bij jullie welkom! |
Anonymous Undefined 65739 berichten
Gedicht 49:
Iedereen loopt te zeggen
Het lukt niet ,het gebeurt niet, droom lekker verder
Pijn, niemand die het gelooft
ik ben bang
Stiekem blijf ik hopen
ik weet het niet
ik laat het niet merken, ik gelooft iedereen
Het is zwart.
Zwart, niemand die het gelooft
ik vergeet het
Het zal nooit gebeuren
Blij, eindelijk is het gekomen
Blij heel blij
Het is ongelofelijk
Niemand had het verwacht
Juist daarom is de kick heel groot.
Verdriet, niemand gelooft het
Het doet pijn,
iedereen keurt het af,
ik ben het zo zat
Niemand die het leuk vindt
Niemand vindt het knap
Iedereen keurt het af
Verdriet, ik bent op, ik bent het zat, ik geeft het op
Maar steeds als ik terug denk dan komt het blije gevoel weer terug, al het verdriet verdwijnt.
Die kick is groot, juist omdat niemand je gelooft
En ik doe het lekker toch!
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 50:
De zon schijnt, de wind door mijn haren Mijn benen blijven trappen. Weken voor moeten sparen. Je hoeft het helemaal niet te snappen. Elke dag opnieuw, opruimen, fietsen, opbouwen. Acht dagen lang niemand die zeurt, die het plan afkeurt. Elke dag in het zonnetje aan het fietsen van a naar b Wie fietst er een stukje met me mee? Dag 1 begint al goed, ik heb een fiets die het niet meer doet. Dag 2 is zo ver en ik ga helemaal niet zo snel. Een camping om te slapen, Een camping zonder te moeten betalen komt het doordat ik constant moet gapen? Dag 3 eist zijn tol ik hou dit echt niet langer vol. Een dagje rust is onwijs gezegend dag 5 is weer zo'n pokke eind Niemand om samen mee te geinen twee dagen alleen op een park een park waar ik me zo stijf voelde als een hark Dag 7 was zo vroeg, Maar ik had geen moed even was mijn wil zoek. Genoot ik nog wel van de tocht? Wanneer komt die laatste bocht.. Heuvel op, heuvel af, ik ben het zo onwijs zat. Ik wil niet meer, ik kan niet meer. En het is nog net niet dat ik schreeuw. Het laatste stukje naar de camping. Waar ik naar een leeg plekje staar, Nog 1 keer opzetten.. Ik kan niet meer, ik wil niet meer. zo'n onwijze pijn, zo onwijs moe. Wat is een tent opzetten toch een gedoe! Dag 8 eiste zijn tol opnieuw, het is nog net niet dat ik van mijn fiets afviel. Mijn benen trappen niet meer, Mijn lichaam is zo moe En ik ga lekker naar mijn huis toe. Blij, trots, verdrietig en teleurgesteld een hoofd vol emoties, gedachten en herinneringen. En alles is het onwijs waard Dit was een vakantie die mij onwijs blij maakt.
Middelburg - Haarlem = 205km :) |
Anonymous Undefined 65739 berichten Soms moet je een keuze maken Als je al zolang aan het twijfelen bent Wat is het waard, wat geeft het me Ik moet steeds vaker keuzes maken. Het is niet om mensen kwijt te willen raken Maar soms is het beter zo Ik heb het al zo vaak gezegd Ik wil weg. De frustratie, de irritatie, onwijs veel minuten die voorbij gaan. Het is tijd, tijd om verder te gaan. Ik wil niemand beledigen, het komt niet door jou Degene om wie ik geef, de gene die om mij geven die raak ik hierdoor hopelijk niet kwijt Maar ik kan het niet meer. Ik wil het niet meer Ik sluit dit online wereldje af. Ik ben het meer dan zat.
Een eeuwige knuffel, en misschien kom ik zo af en toe nog even langs. |
|