|
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 22
Zoveel waar ik aan twijfel Twijfels in mijn hoofd kleine en grote is het wel goed moet het zo hoor ik het wel zo te doen doe ik het ooit goed? moet ik me inhouden? moet ik mijn mond houden? ligt het aan mij? Zeur ik te veel? Eis ik te veel? Zoveel twijfels Twijfels in mijn hoofd kleine en grote Moet ik er wel mee doorgaanWat bereik ik ermee Doe ik het voor jou Doe ik het voor mij Waarom doe ik het? Valt ooit alles op zijn plek. Doet het er ooit toe? nog niemand moe? Zoveel twijfels Twijfels in mijn hoofd klein en groot Die ene bevestiging. Iemand die zegt dat het goed is Iemand die me mist Iemand die niet moe van me word Iemand die de tijd voor me heeft Maar mijn twijfels nemen de overhand overal twijfels in mijn hoofd geland Constant die twijfel, serieus of niet goed of niet?
|
ik mocht de tekst gebruiken van Daphne, heb het netjes gevraagd...
Zoveel waar ik aan twijfel Twijfels in mijn hoofd kleine en grote is het wel goed moet het zo hoor ik het wel zo te doen doe ik het ooit goed? ja, je doet het goed moet ik me inhouden? nee, je moet je nooit inhouden voor iemand moet ik mijn mond houden? nee, maak van je hart geen moordkuil... zeg wat je denkt ligt het aan mij? nee, het ligt niet aan jou Zeur ik te veel? wanneer zeur je? heb ik zeker gemist... Eis ik te veel? niet dat ik weet... Zoveel twijfels Twijfels in mijn hoofd kleine en grote Moet ik er wel mee doorgaanWat bereik ik ermee Doe ik het voor jou Doe ik het voor mij Waarom doe ik het? je moet het alleen voor je eigen doen... doen waar jij je goed bij voelt Valt ooit alles op zijn plek. ooit wel Doet het er ooit toe? alles doet er ooit toe nog niemand moe? nee ben nog niet moe Zoveel twijfels Twijfels in mijn hoofd klein en groot Die ene bevestiging. Iemand die zegt dat het goed is Iemand die me mist Iemand die niet moe van me word Iemand die de tijd voor me heeft Maar mijn twijfels nemen de overhand overal twijfels in mijn hoofd geland Constant die twijfel, serieus of niet goed of niet? wie niet waagt wie niet wint... elke keuze kan een ander gevolg hebben..
twijfels zijn goed... alleen bij je twijfels blijven zitten, is niet zo goed... een goede raad, zo doe ik het meestal... het eerste gedacht is meestal het beste...
o_- |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 23:
Moe, ontzettend moe. Klaar met al dat gedoe zoveel dingen die moeten. Proberen te lachen Laat huilen maar wachten. Doorgaan, zonder te stoppen. Geen zin om thuis weg te rotten Rusten, op krachten komen. Vanzelf normaal te lopen. Ooit komt er een dag waarop Lopen, rennen, springen, dansen Pijnloos kan. Ooit komt er een dag Dat ik zeggen mag. Dat ik weer lach. Dat ik alles mag Lopen, rennen, springen, dansen Ooit komt die dag, Tot die dag, blijf ik lachen met heel mijn hart wachten Kom ik langzaam weer op krachten.
Maar voor nu eerst ff slapen :P welterusten |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 24:
Weer een dag voorbij Wat maakt het me toch blij. Een wereldreis naar school Eeuwig saaie lessen ik blijf liever kletsen. Zolang les braaf blijf ik stilzitten, moet mijn dicht houden Weer een dag voorbij een dag die zo langzaam begon Lessen die mij niet interesseren. Ik blijf me niet langer geblesseerd. Niets voor mij Geen rondjes door de gang, Niet weg kunnen rennen Een lange saaie schooldag Ik heb geen idee waarop ik wacht Misschien tot de kracht De kracht om weer door te gaan te blijven staan weer verder gaan Uitgeput weer naar huis eindelijk na een uur weer thuis
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 25:
Ik ben niet eigenwijs Ik verdien gewoon een prijs een prijs voor mijn eigen ideeën of het nou slim is of niet Als je er maar van geniet Toch? Gaat vanzelf over voordat ik een jongetje word. Of niet. maar dan zolang ik zelf geniet. Zonder krukken is het veel makkelijker Gewoon boodschappen doen, Gewoon winkel in, winkel uit Ik ben niet eigenwijs ik verdien gewoon een mooie prijs Test mijn eigen ideeën uit Kom er langzamerhand wel achter of het werkt of niet Maar ik geniet |
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 26:
Een simpel gesprek, toch wel een spannend gesprek. Druk bezig met voorbereiden. Niemand die me er door heen kan leiden. Iets wat je helemaal alleen moet doen Morgen vroeg is het zo ver Het belangrijkste gesprek van het jaar Hoe het met me gaat, of ik over ga. Is het voldoende, is het onvoldoende een kort gesprek en toch best wel eng weet ik wel zeker wie ik ben? Is er iemand die mij beter kent? Vandaag vroeg slapen Anders morgen de hele tijd gapen. Morgen een belangrijke dag iets waar ik al de hele tijd op wacht maar 1 woord, maar 1 zin is er nodig Ga ik over of niet? Iemand die mijn zenuwen ziet.
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 27:
Omdat er meer aandacht voor moet zijn! Sommige mensen hebben constant pijn. ik ben niet gek, ik verzin de pijn niet. Niemand die mijn gevecht ziet. Ik ben niet lui, oké misschien soms wel Maar dat is iedereen zo af en toe. Maar ik blijf altijd moe. Het is er nou eenmaal en daar moet ik mee leren leven Het betekend niet dat ik geen plezier meer kan beleven. Beter plannen om langer door te kunnen wandelen. En nee ik ben niet boos als ik niet wil afspreken Ik heb dan in mijn agenda gekeken. Soms moet ik even bijkomen eventjes mijn batterij opladen Dan wil ik alleen maar slapen.
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 28:
Een zinloze rit, Tijdverspilling Ik haat dat, heb ik daar al mijn laatste beetje tijd en energie in gestopt. In een zinloze reis, met een zinloze bestemming Naar een café waar ik nooit uit mezelf heen zou gaan. En toch ging ik vandaag. Verplicht voor school Terwijl ik een stemmetje in mijn hoofd hoor 'Waarom ga je er heen, in je vrije tijd.' Ben ik al doelloos aan het ronddwalen in die verre stad. Terwijl iedereen door elkaar heen praat Wacht ik op de klok die acht uur slaat Een tijdverspilling, 1,5 uur heen, 1,5 uur terug. Een Engelse avond een docentloze avond Maar weer snel terug naar huis gegaan Tegen niemand die avond gepraat. Zomaar, onzichtbaar vertrokken Niemand die me zag, niemand die me mist Een verplichte activiteit, een activiteit zonder docent dus maar weer snel naar huis gerent
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 29:
Eventjes gewoon op. verder gaat het heus wel top. Zoveel dingen in mijn hoofd Zoveel waar ik even gek van wordt. Moment dat je jezelf haat Dat je maar tegen jezelf praat. Tegen mensen zegt dat het goed gaat. Alle drukte vervaagt om me heen Deur dicht, op bed, onder de deken Dan weet ik het pas zeker Niemand die me ziet, niemand die me hoort Niemand die me stoort. Ongestoord kunnen huilen Tranen kunnen laten gaan Niemand die me ziet vergaan Vergaan van de pijn, die angst, de stemmen in mijn hoofd Vroeger zei ik altijd Later dan ben ik groot dan is het weg, dan heb ik er geen last meer van Een droom in duigen stilletjes begin ik te huilen Verstopt Niemand die het ziet Niemand die het hoort niemand die het stoort |
|