|
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 39:
Alweer 365 dagen geleden, Op het punt om over te stappen Twijfelend over mijn keuze Kan ik dit wel, wil ik dit wel Alweer een jaar voorbij Nog steeds die twijfel Wil ik wel verder? Is dit wat ik wil? Dit is wat ik wil Ik hou van deze opleiding Het intresseert me het boeit me Het vormt me Ik twijfel niet meer over mijn studiekeuze Ik twijfel over de mensen er om heen Ik twijfel over de situatie er om heen Alles is veranderlijk Maar eerst, voordat ik weer door ga met leren Eerst voordat ik die ene pedagoog ga worden Zeg ik voor nu ajeu paraplu en ga ik heerlijk vakantie vieren! |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 40:
Bijna is het zover nog heel even wachten nog heel even om alles te regelen Stiekem toch wel spannend Stiekem toch wel heel erg leuk 10 dagen weg 10 dagen alleen 10 dagen rust 10 dagen aan de kust En nee niemand die me 10 dagen lang kust... Dat hoeft dan weer niet ;) Ik fiets niet alleen Ik kampeer niet alleen Altijd gaat er iemand met mij mee Elke keer weer iets bewuster geworden Zelf kunnen kiezen, zelf je eigen weg bepalen Niemand die je hoeft in te halen 1 iemand in het bijzonder gaat er met mij mee 1 iemand die voor altijd in mijn hartje zit Iemand die ik de laatste tijd zo vreselijk mis Mijn held. Mijn voorbeeld, mijn vriendin Zo eigenwijs, zo zelfverzekerd Iemand die altijd haar eigen weg ging Het maakt niet uit wat ze van je vonden Zolang je het zelf maar leuk vond. Dat gaf je altijd mee, tot de laatste minuut van je leven Daphne, Leef je leven
Lieve grote vriendin, je fietst met me mee, een tocht die jij zo graag ook had willen maken |
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 41:
Lieve kleine jongen, Al zeven dagen mag jij bij ons zijn. Jouw leventje, zo kwetsbaar en zo pril Tot het vreselijk misging, Met allerlei toeters en bellen, Snoertjes en pleisters werd jij opgenomen. Niemand die wist wat er aan de hand was. Niemand die weet hoe jij hieruit komt. Maar lieve kleine jongen, Je bent hier zo welkom. Lieve kleine jongen die blijft vechten Het leven is zo mooi Al zeven dagen lang geef jij zoveel liefde Liefde aan jou grote zus en broer. Jou papa en mama zijn zo blij Lieve kleine jongen, Blijf vechten. Vandaag mochten er al wat snoertjes weg, Vandaag werd je weer een beetje sterker Maar lieve kleine jongen, Blijf vechten, Je bent hier zo welkom. Ze staan thuis met smart op je te wachten Op de dag dat jij weer naar huis zal komen.
#vraagje voor iedereen die dit leest, wilt iedereen aan dit kleine ventje van nu 8 dagen oud denken. #van de intensive care af, maar nog steeds heel kwetsbaar en 'klein' |
Anonymous Undefined 65739 berichten
Gedicht 42:
Eentje over vanacht, voor al die lieve mensen die er waren, dit is mijn gedachten, maar door degene die bij mij waren was mijn strijd wat minder erg.
Gevangen In een vreemd huis Met vreemde mensen om me heen Vast, vast in mijn lichaam In elkaar gedoken Alsof er honderden mensen in mijn rug worden gestoken. Groot houden Doorgaan Blijven lachen Het lukt me niet Vechten tegen de tranen Tegen de angst, de angst dat het niet over gaat. Niet schreeuwen Niet gillen Groot houden Doorgaan Het gaat niet meer Gevangen in de pijn Gevangen in mezelf Ik wil niet kwetsbaar zijn Niet laten zien wat de pijn met mij doet. Doorgaan, niet stoppen Blijven lachen Niet mensen bezorgd maken, Verdriet doen Een avond verpesten Gevangen in een wildvreemd huis, ik kan geen kant op, ik wil naar huis Maar elke ademhaling, elke beweging, elke lach, elke traan.. Het doet zo vreselijk veel pijn Niet laten zien, Niet huilen, Niet opgeven Ik brak en ik zal breken Ik wil jullie niet laten zien wat het met me doet Constant doorgaan, het moet. Vechten tegen de tranen Vechten tegen de pijn Het houd niet op, Het stopt vanzelf Uitgeput van mijn strijdt Een strijd die nog steeds pijn doet. Maar ik moet door Ik moet blijven lachen Het gaat vanzelf wel weer over.
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik wil niet zeuren, want jullie waren kei lief vanacht, vooral die massage
|
Keurige gedichten Daphne, die mij persoonlijk raken, echt mooi geschreven! Ga zo door ;)
|
|
Daphne nu komt gedicht nummer 43 zit daar ook een geheim ingredient in ?
|
Anonymous Undefined 65739 berichten Gedicht 43:
Speciaal voor dees,
Zachtjes siddert het zachtjes word ik gaar Ik ben bang voor wat komen gaat Gedumpt, met al mijn vriendjes bij elkaar Sommige hoor ik roepen Sommige verbranden hun voeten. Langzaam begin ik het te ruiken langzaam aan begint het steeds harder te sissen We worden opgepakt, en door elkaar heen geschud. Het besef komt pas als ik mijn voeten brand. Ik voel het vuur door mijn lichaam stromen. IK begin te schreeuwen Mijn vriendjes worden al stil Ik schreeuw het uit Mijn adem stokt, het licht gaat uit Ik ben gebakken Ik ben levend vermoord Vermoord door de mensen door de mensen die heel egoïstisch aan hunzelf dachten Nee het kan ze niet schelen, hoeveel pijn wij lijden, hoeveel pijn ik heb geleden. Ik zeg, vertel dit door, het moet stoppen Het gaat niet vanzelf shoarma reepjes moeten worden gered, gered worden uit deze vreselijke dood.
Het spijt me, op kebab kwam der niets uit:D |
Hahahaha, ik ga helemaal stuk van dat gedicht!!! :P Ik deel hem, als je dat goed vind! |
Anonymous Undefined 65739 berichten Tuurlijk als je mn naam derbij zet, dan mag je ze overal delen! |
Anonymous Undefined 65739 berichten Even iets anders dan een gedicht, sorry ik weet het :P Ik kan der wel over dichten maar das een beetje maf:P Stiekum is het gewoon spam, maar dat moet je me dan maar vergeven.
Elke dag, elke dag opnieuw een nieuw verhaal, een stukje daphne Een hoofd vol woorden Daar gewoon mee geboren. Zonder woorden voel ik me misschien wel verloren. elke dag een nieuw verhaal Een stukje delen Een stukje inzicht geven Een stukje van mijn leven Om een klein beetje meer bekendheid te geven Om een klein beetje meer inzicht te geven wat het is Omdat het niet niets is. en omdat jullie me gewoon moeten volgen :D Bijna elke dag een nieuwe blog, over mij, over de dag, over fib.
https://eenhoofdvolwoorden.wordpress.com/ |
|