|
|
|
Tessem Undefined 2226 berichten Hoi hoi,
Voor de "normale" gevallen wel dat men zelf wel weet hoe je eruit ziet en of je dik bent of niet, maar niet als het om anorexia gaat. Anorexia-patienten hebben een ziekte die dus hun zelfbeeld vervormen en dus geen duidelijk en klaar beeld van hun zelf zoals anderen hun wel zien. Dat komt door de ziekte dat dat dus zo het geval is, want laat je een patient van 40 kilo een foto van een ander zien die ook zo mager is dan zeggen ze zelf ook wel dat dat niet mooi en zelfs niet gezond meer is en dan nog zien ze niet dat ze er zelf ook zo uit zien.
Dit een levensgevaarlijke ziekte en iemand denkt dat te hebben dan kan die beter hulp gaan zoeken op bij de plekken die hen helpt ervanaf te komen ipv hoe je je verder de vernieling in kan helpen. Duidelijk is dus dat ik ook tegen dat soort site's ben en dat zullen velen met me eens zijn. (vooral familyleden van anorexia-patienten, die ook door een hel gaan om hun familielid zo te zien wegkwijnen)
Als je de stastieken zou bekijken hoeveel langdurige anorexia patienten uiteindelijk sterven dan zou je waarschijnlijk schrikken.
Groetjes Tess xXx |
Anonymous Undefined 65739 berichten Ik vind maar dat mijn mening  dat er nog steeds teweinig aandacht word besteed aan deze aandoening  het weg laten van de feiten{ foto's  dus}is ook weer zoiets er moet juist meer informatie verstrekt worden om trent deze nare ziekte zo dat het sneller herkend word en er ook sneller hulp geboden kan worden het feit is dat anorexia patiënten zelf deze ziekte niet erkennen  dus de herkenning moet van derde komen ik ben met je eens Tess dat de foto's wel iets genuanceerder mogen zijn maar dat 't een schok effect teweeg brengt vind ik wel op z,n plaats het weg laten van dat soort foto's zou zo iets zijn als je ogensluiten voor deze aandoening je geeft zelf al aan dat ook gezinnen en of familie van dergelijke patiënten er erg onder lijden maar is het niet zo dat als deze miss eerder de ziekte herkend hadden dat 't niet zover gekomen zou zijn ik weet dat anorexia patiënten heel gedreven zijn in 't verbloemen van hun aandoening daarom moet herkenning ook vanbuiten komen en daarom vind ik dat er nooit genoeg informatie gegeven kan worden op welke manier dan ook vroegtijdige herkening red levens
Groetjes en eet smakelijk
Plofff .. |
Tessem Undefined 2226 berichten Hoi hoi,
Ik had het helemaal niet over dat de foto's verwijderd moeten worden ploff, maar wel dat dat soort site's eigenlijk tegen gehouden moeten worden. Iets wat me eigenlijk wel onmogelijk lijkt, omdat ze zelf door anorexia patienten in de lucht gegooid worden. En in hun ogen zien ze niet dat ze iets verkeerds doen want ze willen alleen maar een ander ermee gaan "helpen" , dat hun hulp helemaal verkeerd is zien ze niet.
Ik haalde de foto alleen maar aan, omdat ze zelf niet zien hoe mager ze eigenlijk zelf zijn, maar het wel van een ander zien.
Heb dus ook vanochtend ff zitten neuzen op zo'n site en zie ze tips geven over en weer van hoe je bepaalde dingen kunt gaan doen, maar aan de andere kant geven ze elkaar ook wel weer steun als het helemaal fout gaat.
Het zou eigenlijk een site moeten zijn waar anorexia patienten het gevecht tegen de ziekte aan gaan en dan door andere lotgenoten gesteund worden.
Groetjes Tess xXx |
Anonymous Undefined 65739 berichten Ik moetje eerlijk bekennen Tessem dat ik zojuist voor 't eerst die site bekeken heb en idd het is werkelijk niet normaal wat daar gaande is ik heb daarom ook een {vriend}jurist  er op gewezen op het bestaan van deze site en hij heeft me verteld dat het heel lastig is om dit soort sites aan te pakken met dien verstande dat als hij genoeg opruiende teksten kan verzamelen er wel degelijk iets gedaan kan worden in de trant van; het verspreiden van gevaarlijke informatie en mensen aanzetten tot iets dat zwaarlichamelijk en geestelijk letsel en of zelfs de dood als gevolg kan hebben
Ik wist niet beter dat het ging om een informatieve site
sorry Tessem XXXX
Groetjes Plofff |
Anonymous Undefined 65739 berichten hoi tess,
noujah zoals i kal had gesegt dus kom ik op die site's en ook ik geef anderen 'raad'en heb wat aan de tips van hun!
maar een sitekrijgt veel te snel een stempel met pro-ana erop! de meeste eten ook nog wel, waarvan ik denk wow das veel!!! en natuurlijk er sitten e rook bij die egt siek sijn!
maarja ik heb geen anorexia ofsow maar kijk er gewoon graag op en wil anderen ook graag tips geven en helpen!
en die foto's ja schokkend als ik sommige sie en van anderen denk ik ook weer, das tog helemaal niet dun? maar normaal!
ik vind eht gewoon erg overdreven dus allemaal!
kuss kirsten |
|
Tessem Undefined 2226 berichten Overdreven?? Iemand die zichzelf aan het uithongeren en zelfs uitdrogen. En dat daar dan best wel fanatiek gereageerd word is overdreven?? Na mijn idee word het te gemakkelijk aan de kant geschoven, makkelijker om er niet over te praten of de daadwerkelijke werkelijkheid te bekijken.
Nee ik vind dit niet overdreven.
En begrijp me niet verkeerd Kirsten, als je vind dat je wat kilootjes kwijt wilt en je bent er 100% van overtuigt dat je geen anorexia hebt, blijf dan weg van dat soort sites en zoek sites op waar je gezond en ook best wel vlug wat gewicht kwijt kunt raken.
Daar staan dieten bij daar stond ik van te kijken, jeetje das echt niet gezond mee. En ook nog eens veelste weinig, ze hadden het over 2 kleine maaltijden per dag  Das niet goed hoor en dan pak ik nog maar een redelijke fatsoenlijke eruit.
Groetjes Tess xXx
PS niet vergeten dat dat het hier om een ernstige levensbedreigende ziekte gaat en dat die niet zo 123 weer over is als je al zover heen bent. |
Anonymous Undefined 65739 berichten hoi tess,
tog blijf ik bij min standpunt hoor!
wegblijven sali k er seker niet, vind het leuk daar en fijn anderen te helpen en hun mij! zo voel ik me niet alleen daarin das prettig!
de meeste die daar komen willen oo kgewoon wat afvallen en hebben helemaal geen eetstoornis hoor, amar als er maar iets 'fouts'op staat wordt het gelij keen pro-ana site genoemt!!
kuss kirsten |
kirsten ik vindt je een hele toffe meid, maar ik ben er ook even gaan kijken, en wat een walgelijk iets sorry.
je bent zo'n leuke meid, en er zijn er zoveel die het jou denk dagelijks zeggen.
ik kan dus niet begrijpen wat jij op zo'n site zoekt.
en dan heb ik toch nog een vraag aan jou , jij zegt in het stukkie hierboven , hun helpen mij, maar waar helpen hun jou dan mee ?????
deze mensen liggen bijna allemaal met zichzelf in de knoop, hoe kan je dan iemand anders helpen
|
Anonymous Undefined 65739 berichten hoe je ook in de knoop met jself ligt iemand anders helpen kan altijd! dat wee ti kelf ook al te goed!
en elkaar stuenen helpt hoor, je weet hoe de ander zich voelt en erover praten met elkaar en moed inspreken helpt dan veel hoor roos, dat kan prima op die site's!
ik heb er veel aan, wordt daar gewaardeerd in wie i kebn en wat i kdoe sonder commetaar te krijgen, das heerlijk!
kuss kirsten |
Anonymous Undefined 65739 berichten Kirsten Lieve schat
Kun je voor stellen wat tessem bedoeld
ze is heel bang dat ook jij zult verzuipen in die afval wereld
en dat ook jij op een gegevenmoment als het verkeerd wil er net zo uit gaat zien als een van die meisjes op die beruchte foto's en geloof me die kans is echt veel groter dan je miss beseft
Ik kan me voorstellen dat je het heerlijk vind om bepaalde dingen voor andere te kunnen doen en dat je ervaringen uitwisselen maar pas op dat ook jij invloed kunt hebben op andere en dat jij ook andere door goed bedoelde tips in levensgevaar kunt brengen afvallen bijvoorbeeld doe je met deskundigheid en zeker niet op een manier waar op sommige meisjes daar bezig zijn het uit kotsen van eten om dat het idee er achter zit dat eten hen dik zou maken eten moet nou eenmaal zelfs hersens moeten eten om op een menselijke manier tekunnen denken .. eten.. is iets wat je niet kunt stoppen alsje op een normaal menselijke manier wil blijven functioneren ik vraag me af welk beeld ze na streven het beeld van dat Afrikaanse kindje welk dol graag iets te eten zou willen hebben maar het niet krijgt een beeld van een of ander foto model wie zich door middel van Coké of speed uit hongerde om voor de buiten wereld er zo uit te zien hoe de wereld haar zien wil ik persoonlijk vermijd deze soort van commerciële **** zooi zoveel als ik maar kan ieder mens is mooi op zen eigen manier Dik of dun 't beeld dat sommige mensen creëren is maar weer eens typisch mens he dat is ook weer zo'n rede waarom ik zo stapelgek ben op dieren of heb je ooit een dier met {afslankpillen} of anorexia gezien
Drib bel Kippy Hans en ikke houden van je |
|