Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Vraag & Antwoord

wat vinden jullie van pro-ana site's?

Advertise here!!

Citeren12.04.20070 likes
Daar heb je gelijk in, een ieder moet het zelf weten......maar het gaat over anorexia en dat is een aandoening, waarbij men niet "ziet" hoe mager ze in werkelijkheid zijn en hoe levensgevaarlijk ze bezig zijn!

xxx Suus
Citeren12.04.20070 likes
jep das waar, dwaal beetje van onderwerp af geloof ik!

ging dus opver de pro-ana site's haha!

knuffie kirsten
Citeren13.04.20070 likes
hehoi kirsten, nogal heftig onderwerp eigenlijk. Ik las laatst dat bij een onderzoek op een basisschool naar wat kinderen bezighoudt iets: een meisje uit groep 5 zei dat ze zich druk maakte om haar uiterlijk en of ze niet te dik was. Ehm, gaat dus om een meisje van 9. Waar haalde ze die onzin vandaan? In alle tijdschriften voor vrouwen/meisjes hameren de artikelen en reclames op dat een vrouw wel dun en mooi etc moet zijn, want oeioeioei anders ben je maar lelijk hoor en vinden mannen je niks of lig je uit de maatschappij. Dat meisje haar moeder was ook druk met haar uiterlijk bezig en had een boel van die bladen...ofwel, anorexia is een modern luxeprobleem: in arme landen speelt dit niet omdat die het geld niet hebben voor onzin bladen of make-up, je ziet het dan ook alleen in de rijkere landen. Het is evengoed erg hoor, maar een beter wereld begint bij jezelf: koop NOOIT meer van die damesblaadjes en gooi je collectie weg, wie zich evengoed niet mooi vind moet dat zeggen: ik kom langs en ga je de rest van de dag vertellen wat je positieve punten zijn Wees blij met wie je bent: schoonheid zit immers van binnen. X
Ronnie (zyx)
Citeren13.04.20070 likes
hele dag positieve punten aan horen ? hmm haahah wanneer maken we een afspraak zyx ?

ik kom nooit op zulke sites en dacht dat ik dun was maar dit is wel erg zeg , kirsten kom je daar ? op die site`s ?
Citeren14.04.20070 likes
ha zyx kom jij dan bij me langs?
jah en meisje van 9 eg je, weetje dat ik me al me hele leven te dik vind, toen ik 5 was selfs al!! toen durfte ik gen snoepje ofsow te eten bang dat ik un dikke buik sou krijgen!

en jah shirley i ksal maar eerlijk zijn, waarom denk je dat i kdit onderwerp plaats? ik kom er dus!

maar zelf heb ik egt geen anorexia ofsow hoor! vor mij sijn het gewoon tips hoe je beter kunt afvallen, en jah eigeluk weetje die tog al wel... maar die hele magere mensen vind i kwel lelijk en dat vinden de meiden van wie die site's sij nen er ook komen ook! ik vind dat er teveel heisa om die site's wordt gemaakt en dat se er selfs een waarschuwing bij geven vind ik gewoon erg overdreven! die site's vallen egt wel mee hoor!

kuss kirsten

Advertise here!!

Citeren14.04.20070 likes
Goed dames, wanneer hebben jullie een gaatje in jullie agenda's :P
Citeren15.04.20070 likes
uhh zyx ik kan heel vaak wel en wanneer kan jij dan ?

kirsten ff serieus wat moet je daar ??
kletsen is dan veeeel beter enneuh jij te dik ???

kom op kirsten je bent denk ik nog slanker als mij omdat je groter bent gooi die sites maar weg kirsten kom dan maar op mijn msn ik heb genoeg eet tips voor je als t moet met een dieet val je niet eens af weten wat je eet help je om af te vallen !!!

zijn er mensen die een avond willen qua info hoe val ik af en ik kan toch alles eten wat ik wil ? ik kan dit organiseren als jullie willen?
Citeren15.04.20070 likes
hmm leuk sown avond shirley...
mar ik weet heus wel wat gesonds is om te eten en wat niet...mar daar val ik niet van af, das gewoon gesonde levenstijl!
en jij bent egt veel dunner dan mij hoor shirley!

maare kletsen is natuurlijk heel gesellie hier he!

kuss kirsten
Citeren15.04.20070 likes
Ik heb niet veel kaasgegeten wat anorexia betreft maar ik zie wel bepaalde overeenkomsten in de rede waarom sommige mensen verslaafd of anorexia patiént geworden zijn
1:eenzaamheid of ook wel geestelijke eenzaamheid ;je zelf buitengeslotenvoelen;een verstoord zelfbeeld bij kinderen bijvoorbeeld ;sexueel misbruik;vernederd worden;als jou maar vaak genoeg gezegt word dat je dik bent;of er niet goed uitziet;datje zus /broer er beter uitziet;gebrek aan ouderlijke liefde;er is werkelijk een heel scala van redenen te bedenken waarom iemand anorexia patiént word ;maar 1 ding is zeker het heeft het meest met je eigen zelfbeeld te maken.dat beeld creer je in je hoofd tot op zekere hoogt heb je het nog in de hand tot de deur van dat wereldje wat je voor jezelf creert achter je sluit en je niet meer terug kunt {drugs gebruikers vluchten doormiddel van gebruik in een eigen wereld door steeds weer tegebruiken voelt deze wereld het veiligst aan} ano patiénten creeren ook zo'n soort gelijke wereld waar in ze zich alleen wanen met hun lichaam en in die wereld voellen ze zich ontevreden over zich zelf en hun lichaam door niet te eten voellen ze zich veilig ook niet eten wekt een roes op zodat honger niet meer voelbaar is een soort van stoned door voetselgebrek deze wereld zullen ze achterzich moeten laten {soort afkicken}en langdurige behandelingen ondergaan vooral heel veel praten en aan hun eigewaarde werken.kan iets oplossen aan hun probleem maar beter is natuurlijk 't nooit zover laten komen open praten over je gevoelens naar andere toe kan al een oplossing zijn..maarja een kind van 9 die zich tedik vind wie zou er aan anorexia denken zeg nou zelf zou je zo'n kind serieus nemen ?? {Jammer genoeg niet}
Citeren16.04.20070 likes
goed gesegt plofff!

kus kirsten

Adverteer hier