Forums  ›  Gedichten  ›  Overige Gedichten

poem for a beloved cat

1

Advertise here!!

Citeren14.05.20060 likes
Was vanavond bij mijn zus Rita, zij heeft haar kat Sheeva een paar weken geleden moeten laten inslapen, vanwege de niesziekte.
En vandaag kreeg ze van mijn nichtje (haar dochter) voor haar moederdag een zilveren doosje met daarop een gedicht (en een foto van sheeva):

Do not stand at my grave and weep
I am not there; I do not sleep.
I am a thousand winds that blow,
I am the diamond glints on snow,
I am the sun on ripened grain,
I am the gentle autumn rain.
When you awaken in the morning's hush
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circled flight.
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry,

I am not there; I did not die....

Toen ik dat las, kreeg ik een brok in mijn keel en moest mijn emoties bedwingen, zoooo mooi, en heb gelijk opgezocht van wie dit gedicht afkwam, het komt van Mary Frye af en is in 1932 geschreven....

Hebben jullie weleens een dierbaar huisdier verloren?

Jaco...
Citeren14.05.20060 likes
Jaa..
wij hadden ook een kat.. daar ben ik mee opgegroeid en was er al vanaf mijn gebOorte..
en op zijn 19de leeftijd moest ie dus ook ingeslapen worden..het was een super actief beest..mjah veel dingen gingen achteruit..zoals staar op zijn ogen..zijn gehoor werd minder en sliep alleen maar.. was voor hem gewoon tijd om te gaan..dat beest is ook super oud geworden.. 19 jaar mJah was wel moeilijk.. me moeder ging naar de dokter en ben meegegaan toen ze hem lieten inslapen.. had daar wel een traantje gelaten..tjah is ook niet ff wat je dagelijks doet he een kat waarmee je bent opgegroeid opeens moet verlaten..
maar ben wel blij dattie zo oud is geworden

kus nath
Citeren14.05.20060 likes
Dank je nathalie, ja ik heb er hier nu 3 rondlopen (poezen) en hoop niet dat ik ze ooit kwijtraak....XXX

Jaco
Citeren14.05.20060 likes
Maar aan elk beGin komt een eind..
ik hOop voor je dat ze heeeell oud worden
Citeren14.05.20060 likes
Ja Jaco,heb veel huisdieren,altijd gehad en daardoor ook al een aantal verloren,allemaal waren ze me dierbaar en vergeten zal ik ze nooit

xxx Suus

Advertise here!!

Citeren15.05.20060 likes
ik heb met de derde verjaardag van mn dochter een hondje gekocht jaco met 12 jaar werd zij helaas heel ziek op mijn verjaardag nog wel we hebben dat twee dagen aan gekeken helaas ze kon wel geoperreerd worden kosten me 1000,00 euro met de vraag of ze wel wakker zou worden na de operatie mn dochter(kelly) was die dag op school ze deden een kijk operatie en ik moest gelijk beslissen liet ik ze opereren voor mss 1000,00 euro of liet ik ze inslapen was een hele moeilijke keuze maar had dat geld niet en het risico dat mn hond niet wakker zou worden ik heb ze dus laten inslapen maar wist ook heel goed dat dat voor mn dochter ook verschrikkelijk was dus heb ik mijn hond laten opbaren we zijn naar de opbaring ook toe geweest kelly heeft een witte roos bij onze hond gelegd we hebben met velen tranen koffie gedronken daar daarna hebben we ze apart laten cremeren en ik heb ze nu dus thuis in een kinderurn staan

lieve lady rip
Citeren15.05.20060 likes
Ik had een rotweiler die leed aan hd, ging een hele tijd goed met medicijnen, maar daar rek je het alleen maar mee. De weerstand werd ook steeds minder en dan komt het moment dat je beslist dat het voor je hond beter is om in te laten slapen.
2 maanden later kwijnde mn kat helemaal weg, die miste haar maatje en liet zich helemaal gaan. Er was geen redden meer aan, ze wilde zelf gewoon niet meer verder.
Omdat het huis zo leeg was zonder huisdieren, heb ik toen uit het asiel 2 katten gehaald. Binnen een half jaar werd 1 van de katten zo ernstig ziek dat er een kijk operatie gedaan moest worden. Bleek hij kanker te hebben en was niets meer aan te doen. Ook hem heb ik in moeten laten slapen.
Dat waren 3 huisdieren in 1 jaar.
Pfffff gaat je niet in de koude kleren zitten.

Dat was 5 jaar geleden. De andere kat leeft nog en ondertussen ook nog weer een jang katje bij aangeschaft.
Astro & Naut zo heten mn katen

Tess xXx
Citeren15.05.20060 likes
Ik heb inmiddels 3 katten verloren. 2 katten uit ouderdom en 1 schatje is aangereden. Voor mijn ogen nog wel. Vreselijk om te zien.
En die lul reed nog gewoon door ook!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn kat rende nog wel weg maar dat was om een rustig plekje te zoeken om te sterven.
Ik heb de katten laten cremeren en heb een speciaal plekje in de tuin voor ze gemaakt. Kijk nog elke dag naar de foto,s en mis ze nog steeds.

Heb nu nog2 katten (banjer en Minouche) een lieve hond (mandy) en een kip.
Hou meer van dieren dan van mensen geloof ik.

Liefs,
Anita
Citeren15.05.20060 likes
Grappig dat je dat zegt lampje,dat gevoel heb ik ook zovaak!!!
Ze houden onvoorwaardelijk van je! Ik heb nu nog een kat,een hond en een paar hamsters,dit is wel het minimum voor mij hahahha,de andere kat is vorig jaar ook aangereden! Voor oud vuil in de goot achter gelaten,ze leefde nog en voor ik bij de dierenarts aan kwam was ze dood,afschuwelijk!. Daarvoor,in de loop der tijd, 3 honden en nog een kat verloren,de meesten wel van ouderdom gelukkig,maar tòch....... Ik heb ze ook allemaal laten cremeren,alleen de hamsters van de kinderen liggen in de tuin begraven,dat werden heuse mini begrafenissen,compleet met stenen erop,bloemetjes enz. Zo leren ze ermee om te gaan,ook betrok ik ze bij de andere dieren,mee naar het dierencrematorium,afscheid nemen......alleen maar goed voor ze geweest,al werd ik door sommigen voor gèk verklaard.... Ze horen er nog steeds bij!
xxx Suus
Citeren15.05.20060 likes
wat leuk om al die verhalen te lezen...
toen ik werd geboren hadden we thuis ook al een kat en toen ik 14 was is die overleden, ik weet dat nog goed heb uren bij dat beesie geseten, wagtend tot de dood...
nu hebben we thuis een andere kat!
en naast een heleboel wandeledne takken die sijn doodgegaan, ook nog 4 hamsters!

een huisdier is en blijft tog iets waar je heel veel van zal houden, en geeft je ook wel troost
als ik verdrietig ben dan is mijn kat altijd bij mij, wat ik niet leuk vind op dat moment want dan lbijft ie me sow vragend aankijken, dan heb ik soiets van kijk de andere kant op wil niet dat je me ziet als ik huil! klinkt mischien heel raar, maar voelt als een soort verraad!

wat ik ook nooit sal vergeten is toen mijn eerste hamster(sjaakie) dood was gegaan, ik kwam sogtens beneden en mijn kat die mauwde heel hard bij de kooi( iets wat se nooit deed) en daar lag me hamstertje toen!

ik heb ook net als jij suus mijn hamster sin de tuin begraven met ieder een bloepje en een kruisje erop...

kussss kirsten!

1

Adverteer hier