Ik ben het niet helemaal met je eens noot.
Luisteren naar iemand is in een forum wel erg lastig.
Als bar gewoon haar verhaal kwijt wil, kan ze het beter voor haarzelf opschrijven.
Het is erg gevaarlijk om iemand zielig te vinden die met haar ziel onder de arm loopt, dan word het een neerwaartse spiraal, je maakt jezelf afhankelijk, mensen gaan aan je hangen, en in het geval van bar is het al es uit de hand gelopen.
Je weet hoe dat gaat noot, zielig meisje troosten om in bed te krijgen, en waarchijnlijk gebeurt dat andersom ook wel eens, normaal denken mensen toch eerst aan zichzelf.
Als bar naar de hulpverlening gaat, dan willen ze en moeten ze natuurlijk met hem praten, das duidelijk, wat ook duidelijk is is dat hij dat pertinent zal weigeren en dan kunnen zij daar dus ook erg weinig doen, bovendien is de hulpverlening ook niet altijd een goede oplossing, zij staan toch aan de kant, bar is degene die aan het verzuipen is en als het niet tot haar doordringt hoe ze moet zwemmen is het misschien moeilijk op de kant te blijven staan, maar hulpverlening kan niet anders, zij nemen niet het risico zelf te verzuipen.
Als je zelf niet uit het water kunt komen, leer je nooit zwemmen he?
De meeste hier zien wel wat er hand is en waar dit heengaat.
Bar komt steeds met een nieuw forum, ander verhaal, zelfde onderwerp.
Wat je ook zegt, ze buigt haar hoofd weer en dan gaat het opeens weer goed???
Ondertussen "mailt" meneer onder tafel gewoon door, in dit geval, een 16 jarige lacht haar nu uit en hij zorgt er wel voor dat ze niet per ongeluk weer een mail onder ogen krijgt, en de inhoud van de mail die ze heeft gezien was al ver over de toelaatbare grens vanuit mijn oogpunt.
Het word nog veel erger en ik vind het het een goed idee dat ze inderdaad nu stopt met het steeds opnieuw starten met een forum, aangezien het toch zinloos is, ze wil bij die knul blijven, en dat is haar keuze en is OK.
Dan dus slikken en stoppen met klagen, want uiteindelijk klaagt ze dus nu over haarzelf, onder het mom van hij dit en hij dat, en ik accepteer het wel weer.
Als bar mensen verwacht die zeggen dat hij zo lief is en dat het misschien allemaal aan haar ligt, dan gaat ze maar met hem praten vind ik.
Ik zeg mijn eigen mening hier, ik weet dat het erg realisties en hard is en tuurlijk kwets je mensen met de waarheid, gelukkig ben ik vaak gekwetsts door mijn beste vrienden, ik krijg een trap onder mijn kont als ik het verdien, doet best zeer hoor, maar ik ben ze wel eeuwig dankbaar.