Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

cursus zoenen begeleid door boer+examinator visser voor mannen begeleid door shirley +examinator mra

Advertise here!!

Citeren20.05.20060 likes
whahahahha ....als ik wil oefenen wel met een mannetje he ...
maar boer, als ge bang hebt dat ik nadien niet meer wil....spreken we nu meteen toch af whahahaha
mama ligt in een froemel hoor !!!

dikke kussss mama xxxx
Citeren20.05.20060 likes
oke doen we dat dan maar ,zie ik je vanavond wel verschijnen hier,dan gaan we meteen aan de slag met alle twee de cursussen hahahaha dikke kuss boertje
Citeren20.05.20060 likes
whahaha boertje is afgesproken bij deze hoor .... ik wacht met smart op je
en dan nog die 2 cursussen wauw !!!!! hahahahah

dikke kusss mamaatje lol xxxxxx
Citeren20.05.20060 likes
kan ik mij hier aanmelden,als keurmeester voor boerharms
Citeren20.05.20060 likes
nee helaas ik ben al gekeurd geworden zuurkool hahahaha had je een paar uur eerder moeten komen toen was het nog mogelijk hahahahha groetjes boer

Advertise here!!

Citeren21.05.20060 likes

mama xxxxxxxxx
Citeren21.05.20060 likes
Zoenen

Op www.zoenenenzo.nl wordt zoenen als volgt uitgelegd:

Zoenen doe je met je mond open en je beweegt je tongen tegen elkaar. Je moet zelf uitzoeken wat je fijn vindt. Sommigen doen hun mond heel wijd open, anderen wat minder. Zoenen geeft je een heerlijk gevoel en je wordt er helemaal warm van van binnen. Je kunt met je tong het hele lichaam aflikken. Je houdt natuurlijk goed in de gaten wat jullie beiden lekker en fijn vinden.

tip voor boer??
Citeren21.05.20060 likes
Zoenen is gezond! tell a friend print pagina
De kus houdt ons al eeuwen in de ban. De eerste afbeelding van een echte tongzoen werd in India gevonden en is 1500 jaar oud. En nog steeds is zoenen een mysterie. Waarom doen we het? Waarom is het zo prettig? Wat kan er mis gaan en hoe doe je het ’t beste? Het boek ‘Zoenen!’ geeft antwoord op alle prangende vragen.
Zoenen. Het is een van de meest intieme dingen die je samen kunt beleven. En als het goed wordt gedaan, brengt het een overweldigend gevoel teweeg. En: er gebeurt op dat moment van alles.

Wat gebeurt er met je lichaam?
Zoenen zet eigenlijk het hele gestel op zijn kop. De bloeddruk stijgt, de ademhaling versnelt en de stofwisseling neemt een tussensprintje. Speekselklieren slaan op hol en doen zeeën van vocht ontstaan, de hartslag schiet van zeventig naar honderd slagen per minuut en de hersenen scheiden genotstofjes af, endorfines genaamd die de zoeners in een lichte roes brengen. Het gevolg is dat de pupillen zich verwijden, de huid strakker wordt en beetje bij beetje een rozig gevoel ontstaat. En: een stralend uiterlijk! Tot zover de positieve verslaggeving.

Het kan echter ook flink mislopen met de tongzoen.
Dan wordt de hele ervaring een gruwelijke bezoeking. Zoenen ‘from hell’ zijn net zo wijd verbreid als hemelse zoenen en je kunt er zomaar een tegen het lijf lopen. Er zijn een stuk of tien van die fiascozoenen. Meestal blijkt dat pas als de marteling al is begonnen. Tot de allergruwelijkste soort behoort de grote grotzoen, waarbij de eigen mond inclusief tong vaste grond verliest en in een gapende vallei verdwijnt doordat de ander zijn of haar mond continu openspert. De dambreukzoen is ook geen lolletje, die gaat gepaard met een vloedgolf van mondvocht van de ander. En wat te denken van de propellerzoen, waarbij de tong van de ander als een op hol geslagen molenwiek door je mondholte raast? Maar de allerergste is natuurlijk de rioolzoen met de rottende dampen van de persoon die vlak daarvoor nog zo aantrekkelijk was.

Traumatische zoenstart
Al deze zoenen, de remedies ertegen en nog honderden andere wetenswaardigheden staan beschreven in het ultieme zoenboek ‘Zoenen’, van Dieke van Ewijk. Dieke van Ewijk kan met een gerust hart worden bestempeld als ‘s lands grootste zoenexpert. Een paar jaar geleden ontwierp zij met een vriendin een (mobiel) zoenmuseum, het ‘Kuskabinet’, en reisde ze mee met het theaterfestival De Parade. In haar museum kon men reeds veel opsteken over de ideale tongzoen, zoenafstotende monden en fijne tongtechnieken. Het zoenmuseum pretendeert de ideale zoen te kunnen voorschrijven via een 14 stappenplan. “Dan hebben we het over de perfecte rotatiesnelheid, de vochtigheidsgraad van de mond, de drukkracht van de lippen, de draaihoek van de tong, dat soort dingen”, vertelt Dieke van Ewijk. “Maar eigenlijk vind ik vooral dat iedereen zijn gevoel moet volgen en een beetje meer moet durven. We zijn zo bang om fouten te maken, we pakken het veel te voorzichtig aan. Overmoed, te gretig en te snel zoenen is ook niet goed, maar een beetje experimenteren, maakt het wel een stuk spannender. In mijn boek heb ik twintig zoenen opgenomen ter inspiratie, maar ik vind dat stelletjes vooral zelf in de weer moeten en nieuwe zoenen moeten bedenken.”

Moederschoot
Waarom zoenen we eigenlijk? Daar waren de meningen door de eeuwen heen sterk over verdeeld. Volgens de oude Romeinse schrijver Lucretius betrof het een vertwijfelde poging tot letterlijke samensmelting en eenwording. De bekende Zwitserse psychiater Carl Jung had een wat meer basale verklaring. Volgens hem ging het bij zoenen oorspronkelijk om voedseloverdracht; in het begin van de menselijke geschiedenis zouden moeders hun voedsel via de mond aan hun kinderen hebben gegeven. Jung’s collega en tegenstrever Sigmund Freud betrok de zoen, zoals hij dat met de meeste menselijke handelingen deed, op seks en moedergerichte obsessie. Zoenen was een egocentrische neiging tot terugkeer naar de moederschoot; met zoenen probeerde de mens in de geborgenheid van een ander te komen, aldus de psychiater. Sommige antropologen hadden weer een andere mening. Volgens hen besnuffelden wij elkaar in vroeger tijden net als honden dat bij een begroeting plegen te doen, en uit dat besnuffelen kwam de zoen voort. De deskundigen van nu volgen de gedachtegang van zowel Jung als Freud en komen dan bij de moederborst terecht. Zoenen zou voortkomen uit het zuigen en likken van de moederborst of de babyfles in de vroegste jeugd. Erotisch zoenen is dus een vorm van zogen. Het genot dat het ons geeft, heeft te maken met liefde en vertrouwdheid.

Zoenen is gezond!
Zoenen is ook nog eens ongelooflijk gezond. Doordat het bloed tijdens het zoenen als het ware vooruit snelt, krijgen de cellen meer zuurstof. Dat leidt tot een ware verjongingskuur. Ook de stofwisseling gaat daardoor sneller en dat zorgt er weer voor dat per zoenminuut zo’n 26 calorieën worden verbrand en dat maakt zoenen dus goed voor de lijn. De wilde bewegingen van de lippen ‘trainen’ de kaak- en wangspieren, waardoor de huid strakker wordt. Het immuunsysteem wordt ook nog eens gestimuleerd, doordat zoenen zorgt voor een toename van de chemische stof neuropeptide. Wie veel zoent, krijgt ook niet zo gauw de griep, want er worden antistoffen aangemaakt. En: zoenen is extreem gezond voor het gebit, door de reinigende en beschermende werking van al dat extra speeksel. De zuurgraad gaat omlaag en dat is ook positief. Het is dus zo: zoenen is gezond. Sterker nog, een langlopend Amerikaans onderzoek uit 1994 toonde aan dat mensen die regelmatig zoenen vijf jaar langer leven dan mensen die weinig of misschien wel nooit zoenen. Aan de slag dus

Citeren21.05.20060 likes
hahhahah james jij hebt er veel verstand van ook bij boer in de leer geweest

shir wil je me inboeken voor 17 juni dan het in 1 moeite met het uitje hahhahahha
Citeren21.05.20060 likes
een kus is een afdruk van de indruk die je met nadruk vraagt om een herdruk.

Adverteer hier