Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten
 

Mijn Geheime Energie!!!!

Advertise here!!

Citeren25.05.20120 likes
Laten we in gedachte de hele wereld eens beschouwen vanuit de innerlijke en de uiterlijke werkingen van de mens, wat zie je dan voor je? Je ziet de mens gevangen achter eindeloze muren van godsdienst, van sociale, politieke en nationale beperkingen, muren opgetrokken door zijn eigen ambities, aspiraties, angsten, hoop, zekerheden, haat, liefde en vooroordelen.
Deze gevangenismuren houden hem gevangen en daarbinnen wordt hij afgebakend door nationale grenzen, raciale tegenstellingen, klassenstrijd en culturele verschillen. In de hele wereld zie je de mens in gevangenschap, ingesloten door zijn eigen beperkingen achter de muren die hijzelf opgetrokken heeft. Door middel van deze muren probeert hij uitdrukking te geven aan wat hij voelt en denkt, en temidden van dit alles functioneerd hij met vreugde en verdriet. Overal zie je de mens als gevangene achter de muren van zijn eigen creaties, omsloten door de muren van eigen makelij, en via deze beperking van zijn ideeën, ambities en aspiraties probeert hij te functioneren, soms met succes en soms met afschuwelijke strijd. En de mens die erin slaagt om zich behaaglijk in de gevangenis te bewegen noemen we succesvol, en de mens die in de gevangenis bezwijkt noemen we een mislukkeling. Hoe dan ook, zowel de succesvollen als de mislukkelingen bevinden zich binnen de muren van zijn eigen gevangenis.
Citeren26.05.20120 likes
Plannen maken
Ouder worden
Stilte
Initiatief nemen
Thee met een plakje ontbijtkoek
Improviseren
Ergernissen loslaten
Fantasie
Citeren31.05.20120 likes
Heel goed babs 'Positief'

-------------------------------------------------- ---

Vraag mij wat je wilt
Vraag mij al mijn geld
Al mijn boeken
Al mijn kleren
Al mijn platen
En ik zal het jou geven.

Vraag mij mijn laatste snede brood
Mijn laatste druppel water
Mijn laatste maaltijd
En ik zal het graag aan jou geven.

Vraag mij te weg naar
Geluk
Naar macht
Naar rijkdom
En ik zal jou op weg helpen.

Vraag mij zoveel als jij maar wil
Ik zal altijd bereid zijn
Naar jou te luisteren
Maar blijf van mijn hart
Blijf van mijn ziel
Trap mij niet op mijn geweten
En kom niet klagen
Als het jou tegenzit.

Want als ik alles geven zal
Wat jij maar vraagt
Weet dat ik dat enkel doe
Om jou te bewijzen dat men vaak
Met minder meer bezitten
Dan dat men met veel ooit zullen bezitten.
Citeren03.06.20120 likes
Toen ik echt van mijzelf begon te houden
begreep ik, dat ik altijd en bij elke gelegenheid
op de goede plek ben, en dat alles wat er gebeurt goed is.
Vanaf dat moment had ik rust.
Vandaag weet ik - dit is wat men "zelf-respect" noemt.


Toen ik echt van mijzelf begon te houden
erkende ik dat emotionele pijn en leed
waarschuwingen waren om niet
tegen mijn eigen waarheid in te leven.
Vandaag weet ik - dat is wat men "authentiek" zijn noemt.


Toen ik echt van mijzelf begon te houden
begreep ik hoe kwetsend het voor een ander
kan zijn als ik mijn wensen opdring, terwijl ik weet
dat de tijd nog niet rijp is - ook al was ik zelf deze persoon.
Vandaag weet ik - dit is wat men "zelf-respect" noemt.


Toen ik echt van mijzelf begon te houden
ben ik er mee gestopt te verlangen naar een ander leven
en kon ik zien,
dat alles om me heen een oproep tot groei was.
Vandaag weet ik - dat is wat men "rijpheid" noemt.


Toen ik echt van mijzelf begon te houden
ben ik er mee gestopt om mijn vrije tijd te stelen,
ben ik er mee gestopt grote projecten
voor de toekomst te ontwerpen.
Tegenwoordig doe ik alléén dingen
waar ik plezier en vreugde uit schep,
dingen waar ik van houd en die mijn hart raken,
op mijn eigen manier en in mijn eigen tempo.
Vandaag weet ik - dit is wat men "eerlijkheid" noemt.


Toen ik echt van mijzelf begon te houden
heb ik me vrij gemaakt van alles wat niet gezond voor me was -
nep vrienden, dingen, situaties,chatten,social media,
en van alles wat mij steeds weer naar beneden trok,
weg van mezelf.
In het begin noemde ik dit "Gezond egoisme",
maar vandaag weet ik -
dit is wat men "eigenliefde" noemt.


Toen ik echt van mijzelf begon te houden
ben ik er mee gestopt altijd gelijk te willen hebben,
op deze wijze heb ik minder vaak ongelijk.
Vandaag weet ik - dit is wat men "eenvoud" noemt.


Toen ik echt van mijzelf begon te houden
heb ik geweigerd om in het verleden te leven
en me zorgen te maken om de toekomst.
Nu leef ik op het moment waar de dingen gebeuren,
en op deze wijze leef ik elke dag.
Ik noem het "perfectie".


Toen ik echt van mijzelf begon te houden
erkende ik dat mijn manier van denken mij ziek kan maken.
Toen ik de kracht van mijn hart inschakelde
kreeg mijn verstand een belangrijke partner.
Deze verbinding noem ik de "wijsheid van het hart".


Wij hoeven niet bang te zijn voor conflicten en problemen
met onszelf en met anderen,
want soms botsen zelfs de sterren op elkaar
en er ontstaan nieuwe werelden.
Vandaag weet ik: Dit is het leven!
Citeren07.06.20120 likes
Het puur en woordeloos ervaren van gevoelens,
kan juist een geluksgevoel geven.

Bij je alleen voelen geldt dat
door echt contact te maken met jezelf,
de eenzaamheid verdwijnt.

Je alleen voelen komt namelijk niet voort
uit een gebrek aan anderen om je heen,
maar uit een gebrek aan contact met jezelf.

Geluk vinden we door het beleven van het leven
zoals het op dit moment is.

Advertise here!!

Citeren14.06.20120 likes
Als je nu in de gaten krijgt dat je aan bepaalde dingen vast hangt, leer dan te begrijpen waarom. En als je denkt dat min of meer begrepen te hebben, tracht dan beetje bij beetje los te laten. Hoe meer je los laat, hoe meer je terug krijgt. Dat is een zeer vreemd verschijnsel.


Vast hangen aan iets is een zaak van het lagere ego, dat moet een beetje in toom gehouden worden en in harmonie gebracht worden met het hogere ik. Afstand nemen is een zeer beangstigde zaak voor het lagere ik. Want hij weet wel wat hij afgeeft maar hij weet niet wat er voor in de plaats komt.


Mijn ervaring is dat er goed voor je gezorgd wordt hierboven, als je maar wat wilt mee werken.


Stel dat je een positie, een baan hebt waar je tegen je zin moet werken, je doet het echt alleen voor het geld. Als je begint te werken aan je bewustwording, merk je na een tijd dat de druk steeds groter wordt. Dan gebeuren er twee zaken, ofwel je besluit zelf je werk op te geven, maar daar is kolossaal veel moed voor nodig, ofwel je verliest je baan vanzelf. In beide gevallen, als je werkelijk afstand hebt kunnen nemen en vertrouwen hebt, dan word je langs alle kanten gelegenheid geboden iets te doen wat meer in de lijn ligt van bewustwording en bewustmaking.


Een ander voorbeeld van vastklampen. Je houdt van iemand met heel je wezen. Maar met heel je wezen wil ook zeggen met je lagere ego. En je lagere ego wil vasthouden, exclusiviteit, bezitten. En dan beginnen de problemen. Je wordt flink op de proef gesteld, want er komt een kaper op de kust, die jou geliefde even appetijtelijk vindt als jij dat doet, dat is nog niet zo erg, maar jouw geliefde vindt de andere ook erg aantrekkelijk, en dan voel je je bedreigd. Je wordt jaloers en hoe jaloerser je wordt hoe meer je je geliefde verstikt en hoe meer je ze verstikt, hoe meer je ook haar liefde voor jou verstikt. Het gaat van kwaad naar erger en je drijft haar meer en meer naar de ander toe. Het enige wat je dan kunt doen is loslaten. Je zelf onthechten en je geliefde in alle echte liefde loslaten. Je zegt bij jezelf: ik houd van haar, zij is waard dat ze leeft en zich ontwikkelt op haar manier. Ik laat haar vrij om te leven en gelukkig te zijn. Heel moeilijk is dat. Als je echt zo ver bent dat je dat kunt, dan is de beproeving voorbij, want dan gebeurt er meestal een wonder. Jij ontspant, zij voelt je ontspanning en je harmonie. Ze voelt zich opgelucht, kan weer ademen. Je zult zien dat, als het echte liefde is, ze de andere stilaan laat wegzakken uit haar aandacht en naar je terugkeert. Je samen zijn wordt dan een feest op een heel nieuw niveau. Je zit gewoon een verdieping hoger, op elk gebied.


Het kan net zo goed zijn dat je krampachtig probeert in snel tempo de verlichting te bereiken, naar alle mogelijke cursussen gaat en voordrachten die je maar kunt volgen, en er gebeurt niets. Op een gegeven dag zeg je tegen jezelf ach wat, ik heb tenslotte de eeuwigheid de tijd, laten we er maar mee ophouden. En je laat alles wat je gestudeerd hebt los. Je houdt je wat bezig met gewone dingen, je gaat wat wandelen of je werkt wat in de tuin en plots terwijl je een bos verdroogde netels uit de grond trekt gebeurt het. Plots begrijp je een probleem waar je al jaren mee worstelt, je ziet het ineens voor je. Plots krijg je dit contact tussen je hart en verstand. En je weet ... Als je alles loslaat dan word het leven een feest, want dan kun je echt volop genieten van wat je hebt. Zonder angst voor verliezen, zonder zenuwen, zonder spanning geniet je met volle teugen. Dan zing je als de zon schijnt, dan zing je als het regent. Want je geniet zelf van de zon en je weet dat de regen goed is voor de planten en bomen. Dan word je stilaan bewust van de eenheid van alles. Je bent een deel van het geheel en je bent het geheel Zelf. Je voelt de band met je omgeving, je voelt je een schakel in de hele rij. Als je dat ervaart, dan vraag je niet meer: wat is de opdracht?


Want de opdracht is, gewoon meedrijven met de Kosmos, je laten mee vloeien en overvloeien in de Kosmos.
Dat is de Universele liefde.


Je bent de opdracht en de uitvoerder tegelijk.
Citeren25.06.20120 likes
Door een ziekte kan het lichaam ons iets laten weten. Als er ziekte optreedt zegt ons lichaam: 'Je luistert niet. Je let niet op. Je leert de lessen niet die je hier kwam leren. Dus zal ik je helpen die lessen te leren.

Als zo iemand naar mij toe komt voor genezing, zoek ik naar de 'dis-ease', het 'ongemak' in zijn of haar ziel.

Kijk, een genezer geneest nooit werkelijk iemand: een genezer helpt de mensen zichzelf te genezen. Een ware genezer leert om spiegels op te houden. En als mensen besluiten in die spiegels te kijken, kunnen ze misschien een begin maken met te spreken vanuit het verwonde Zelf, in plaats van alleen vanuit hun verstand. Ze kunnen gaan omschakelen, veranderen, weggroeien van de ziekte die ze onbewust in zichzelf hebben gecreeërd.

Een 'therapeut' is altijd een co-therapeut.
De echte therapeut ben jij ...
Op het moment dat je de problemen
die jou gegeven zijn, accepteert,
opent de deur ..."

Deze wil om de cocon in te gaan, deze moed om het onzekere in te gaan, dit verlangen om door die deur te gaan is nodig om te helen; is misschien wel de belangrijkste voorwaarde om te genezen.

Je houdt vast aan je ziekmakende patronen of je slaat een nieuwe weg in; een weg die alleen voor jou bestemd is.

Leef volgens de mogelijkheden die je eigen constitutie je biedt. Kies partij voor jezelf. Zet jezelf op de hoogste plaats en neem afstand van opinies en opvattingen van anderen over jou.

Het betekent dat je het verleden wat ervoor gezorgd heeft dat je ziek werd, onder ogen komt en los kan laten. Dat je jezelf en anderen kunt vergeven. Dat jouw geluk voorop staat.

Op deze manier wordt de ziekte een deur, een poort naar een nieuw betekenisvol leven.
Citeren26.06.20120 likes
heb dit keer hele stukje gelezen bucket
maar this me te moeilyk
sorry
Citeren26.06.20120 likes
Citeren02.07.20120 likes
De zee is oneindig en staat voor kracht en vrijheid.
En dat is wat je zult vinden, geloof me en neem die tijd.


Voel hoe je zwemt in die zee,
maar laat je gevoel voor mij niet verdrinken,
laat wel alle negativiteit en wat je los wilt laten
naar de bodem zinken.


Deze kenmerken van de zee, daar sta ik voor net als jij,
juist die zijn belangrijk, al lijken ze soms niet dichtbij.


We spartelen wat af in ons leven,
maar dat zijn juist de lessen die ons worden gegeven.


Je bent misschien gekwetst,
verkeerd behandeld in je vorige relatie,
daarin heb jij jezelf verloren,
zo denk ik dat ik het zie.


Het zijn niet je gevoelens die jou bij me weg houden,
maar die angst om dat weer mee te maken,
maar als je die angst niet onder ogen komt,
zul je bij een andere ook weer afhaken.


Ik wou dat ik je kon helpen met datgene
waar je innerlijk mee vecht,
maar je duwt me van je af, en dat is jouw goed recht.


Ik wil je niet dwingen om keuzes te maken,
wat ik probeer is om je hart en gevoel weer aan te raken.


Ik wil je niet lastig vallen of wat dan ook,
je de ruimte geven om te zwemmen,
ik wil je niet belemmeren of mezelf aan je vastklemmen.


Maar hoe oneerlijk zijn gevoelens
als je die deelt en niet samen bent,
is uit elkaar gaan,
elkaar bijna negeren dan het juiste argument?


Tegen alles kun je vechten, en echt ...
de strijd kun je zelfs winnen,
maar tegen echte liefde, puurheid en gemis ...
daar hoef je niet aan te beginnen.


Gevoelens zijn er en liegen er niet om,
je kunt ze ver weg stoppen,
maar hoe je er ook tegen vecht,
ze zullen toch weer aankloppen.


In je leven leer je dingen af te sluiten, los te laten,
maar pas als iets echt over is en niet meer zal komen
kun je dat vrijlaten.

Als jij zeker weet dat dat moment er echt is,
zeker weet dat jouw weg niet meer naar mij toe zal leiden,
dan zeg me dat,
pas dan kan ik voorgoed mijn weg van jou scheiden.


Mijn gedicht is puur net zoals die zee,
denk er maar eens over na wat ik bedoel daarmee.


De zee, oneindig in alles, staat voor zoveel,
zwem erin, zo lang als je wilt,
het zal werken in je voordeel.

Adverteer hier