Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten
 

Mijn Geheime Energie!!!!

Advertise here!!

Citeren26.04.20120 likes
verleden is verleden en vooral denken wat voor moois de toekomst brengt, dan kun je pas zeggen dat je genieten
groetjes twink
hoe ist trouwens met jullie?
Citeren28.04.20120 likes
Helemaal waar twink

Met mij gaat altijd goed he en ik geniet van al het moois wat om me heen gebeurd.
Wie bedoel je met jullie twink? En hoe is met jouw dan?
Citeren29.04.20120 likes
http://youtu.be/YCC4JLV1iy0

Love .. Light .. Power to anyone who can use it!!!
Citeren30.04.20120 likes
Je bent de schrijver van je eigen leven,
dus trek je niets aan van gezeik van anderen.

Het is jouw leven,
dus alleen JIJ
bepaalt wat je met je leven doet.
Citeren01.05.20120 likes
Ik kan me schuldig en angstig voelen over mijn verleden en bezorgd zijn over de toekomst,
maar alleen in het heden kan ik handelen.
Het vermogen om in het hier en nu te zijn is essentieel voor het geestelijk welbevinden.

Advertise here!!

Citeren02.05.20120 likes
Omdat ik weet dat je dit begrijpt en stilzwijgend voelt
wat ik je wil zeggen maar nauwelijks over mijn lippen krijg.
Omdat alles in die tijd voelt alsof het blijft
voelt alsof het toeval niet bestaat omdat dit alles hoort te zijn.


Omdat je me de kans geeft mezelf te ontwikkelen
ik doe hetzelfde bij jou oprecht zonder verplichting.
Geven elkaar de richting als we zoeken naar de weg
hoeven niets te zeggen om het zeggen zelf, zeg nou zelf ...


Wat heb je aan een wederhelft als je zelf al compleet bent
'this zo je bent dat extra in mijn leven,
omdat één plus één door zichzelf is te delen,
blijven we met z'n tweeën tegelijk allebei één
Citeren03.05.20120 likes
Ik wil allereerst dat jij je eigen bloei bent.
Ja, het lijkt op egoïsme.
Ik heb geen bezwaar tegen die schijn van egoïsme.
Ik vind het oké.

Maar is de roos egoïstisch als hij bloeit?
Is de zon egoïstisch als hij schijnt?
Dus waarom zou jij je zorgen maken over egoïsme?
Je bent geboren: geboorte is alleen maar een kans ...
Je moet tot bloei komen.
Verspil het niet in enig soort domme dienstbaarheid.

Je eerste en belangrijkste verantwoordelijkheid
is tot bloei te komen,
volledig bewust te worden, gewaar, alert;
en in dat bewustzijn ben je in staat te zien wat je kunt delen,
hoe je problemen kunt oplossen.

Doe af en toe dingen waardoor mensen denken
dat je een beetje getikt bent.(zoals ik het doe whaaahahahaha )
Een mens die 100% bij zijn verstand is, is dood.
Een beetje gekte hier en daar is altijd een bron van vreugde.
Doe nu en dan iets afwijkends.
Mogelijk krijgt je leven dan zin.

Spring zo hoog als je kunt.
Dans zo gek als je kunt.
Ga er zo totaal mogelijk in op
en vanuit die vurigheid, die levendigheid, dat erin opgaan,
ga jij je authenticiteit, je individualiteit ontdekken.
Individualiteit is nooit bang.

In dit leven is alles kortstondig.
Voor mij is er niets mis mee als het kortstondig is.
Omdat het zo kortstondig is,
is het in feite zo opwindend, zo extatisch.
Maak het blijvend ... en het zal levenloos zijn.
Citeren14.05.20120 likes
Een einzelganger is iemand die niet verlegen is maar bij voorkeur zijn eigen gang gaat en weinig contact nodig heeft omdat hij/zij zichzelf goed kan vermaken. Kwaliteit gaat in contacten boven kwantiteit. Een einzelganger tolereert geen regelneef die hem/haar op sleeptouw neemt.


Ook ik ben een einzelganger. Voor mij betekent dat leven in een wereld waar ik om wat voor reden niet echt in lijk te passen. Geen aansluiting kunnen vinden, maar me ook niet echt willen aansluiten. Nooit eenzaam als ik alleen ben, maar me eenzaam voelen wanneer ik in een groep ben waar anderen hecht met elkaar om gaan.


Ik wil mijn eigen gang gaan, maar de wereld lijkt dat meestal maar raar te vinden. Ik wilde dat de wereld mij accepteert zoals ik ben, maar de wereld accepteert geen einzelgangers. Deze wereld is gericht op sociaal zijn, gericht op de gemeenschap zijn, en als je niet mee doet kijken ze je vreemd aan. Het is een extraverte wereld, waar introversie negatief beoordeeld wordt. En ik ben een introvert ...
Citeren15.05.20120 likes
Citeren23.05.20120 likes
Een man op een fiets in Londen met een camera op zijn helm ziet dat iemand in een vuilnisbak
op zoek is naar wat te eten. Hij twijfelt geen moment en biedt de meneer iets te eten aan. Hij
heeft de camera op zijn helm omdat hij recent is aangereden door een auto en bij een
volgende situatie graag bewijsmateriaal wilt kunnen verzamelen. Hij heeft besloten om de
beelden op youtube te zetten omdat hij vind dat de mensen in Londen wel een voorbeeld
kunnen gebruiken. Wat mij betreft is dit een voorbeeld voor de hele wereld, gierigheid en angst
om tekort te hebben mogen nu plaats gaan maken voor overvloed en saamhorigheid. Het niets
doen in een dergelijke situatie maakt je arm, en voedt het bewustzijn dat je tekort hebt.
Als je jezelf een keer heel rijk wilt voelen, deel dan eens iets wat je zelf graag wilt hebben met
een ander, of nog beter geef het aan iemand die het echt nodig heeft. Dit geeft je een heel goed
gevoel, maar let wel op dat het gevoel niet de reden mag zijn voor de gift. Geven doe je
onvoorwaardelijk, iets geven en er iets voor terug te willen is ruilen, en als de andere partij niet
eens door hebt dat je wilt ruilen zal je flink teleurgesteld kunnen zijn van het resultaat.
Ook zou het niet uit moeten maken wat mensen doen met jouw gift, als je iets geeft is het
daarna hun eigendom. Dus als je iemand op straat of waar dan ook geld geeft, dan moet je niet
klagen als je merkt dat hij op de hoek meteen zijn drugs aanschaft. Wat ik persoonlijk doe, is
het aanbieden van eten of drinken of een luisterend oor aan mensen waarvan ik voel dat ze het kunnen gebruiken.
Ook koop ik in mijn speurtocht langs de kringloopwinkels vaak dingen waarvan ik denk dat
bekenden er blij van worden, puur omdat ik het kan betalen.
Mijn leven is niet het beste voorbeeld van overvloed en rijkdom, ik heb echter altijd wat ik nodig
heb. Als ik echt iets wil komt dat er meestal ook, ik verlang echter niet naar veel dingen omdat
ik steeds beter merk dat de waarde van dingen puur bestaat uit behoefte, en zolang behoefte
voortkomt uit mijn hart ben ik ruimschoots voorzien.

Hieronder het filmpje dat al meer dan 135.000 keer bekeken is. Mede door de nieuwe media die
er veel aandacht aan heeft besteed.

http://youtu.be/fp1Y0iXUuUU

Adverteer hier