Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Mijn Geheime Energie!!!!

Advertise here!!

Citeren18.08.20130 likes
Soms heb je het gevoel nog dat je je erg eenzaam en alleen voelt staan, zowel in je groeiprocessen als in het dagelijkse leven.
Je voelt je onbegrepen en heb het idee dat je alles zelf moet doen en dat mensen alsmaar op je blijven leunen en steunen.
Je wordt er doodmoe van, en het is zelfs al in je lichaam voelbaar geworden.
Je vraagt jezelf af, is er dan niemand voor mij, die dan mij even kan helpen, om mij even te ontlasten van de dingen die nog gedaan moeten worden, is er dan niemand die mij even kan troosten als ik verdrietig ben, is er dan niemand die mij dan even kan vasthouden en vertellen dat ik mij zo niet hoeft te voelen en vertellen dat alles goed zou komen??
Er rolt een traan over je wangen en het gevoel van verdriet overmand je helemaal en sterkt ook het gevoel nog meer van eenzaam en alleen zijn aan!!
Wat je echter over het hoofd ziet is dat je alles aan jezelf hebt te danken dat dit gebeurt en jezelf zo voelt.
Maar waarom vraag jij jezelf dan af, want zo wil jij je helemaal niet voelen dus waarom zou ik mijzelf dat dan aandoen??
Er is altijd hulp in jouw omgeving, je hoeft nooit alleen te staan, maar is het wel eens bij je opgekomen dat je daar zelf om moet vragen en daar zelf de aangewezen persoon voor bent en daar alle verantwoording en verantwoordelijkheid voor moet dragen?? Dus stel je maar kwetsbaar op en overschrijdt niet meer je eigen grenzen, want dat heeft te maken met een stukje verleden, maar je weet inmiddels ook wel dat je dat van toen niet meer kan veranderen en dat je er alleen leergeld uit mag halen om in het nu gewoon anders te doen en anders met jezelf om te gaan.
Ga jezelf maar belangrijk vinden en inzien dat je het waard bent om hulp te vragen en laat het niet afhangen van anderen, onderneem zelf stappen en vraag erom. Weet ook dat je de dingen gedaan heb naar anderen toe, vanuit een tekortkoming van iets wat je mist bij jezelf en dat jij dat het laten gebeuren omdat je het nodig had, om jezelf bewust te maken van waarmee jij bezig bent en hoever je bent in je groeiprocessen van inzichten verschaffen, dus het is niet de schuld van die ander dat jij je zo heb gevoeld of nog voelt, het is de hulp en de reikende hand van je onderbewustzijn om jou even wakker te schudden wat er eigenlijk met jou aan de hand is en hoe jij dat kan veranderen voor jezelf!! Dus komop want ga maar inzien dat je een waardevol mens bent en dat jij ook het recht heb op gelukkig zijn!!
Citeren26.08.20130 likes
Het verleden is niet alleen jou thuisbasis van je jeugd, het kan zelfs vorige week geweest zijn of gisteren!!
Je kan nog steeds het gevoel hebben dat een situatie jou nog bezig houdt, het kan een bepaalde gedachten zijn of met emoties.
Haal die situatie te voorschijn en maak je bewust van wat er precies gebeurt is, maar vooral hoe jij je erbij gevoeld heb.
Meestal zijn het deze trefwoorden..........boosheid, verdriet, niet serieus genomen, in de steek gelaten, aangetast in je bestaansrecht, niet waardevol enz. enz. ga kijken welke woorden bij je past en je zal ontdekken dat steeds dezelfde gevoelens en emoties in andere situaties terug komen.
Dat is dan jouw spiegel die anderen jou voorhouden, om dat gevoel bij je naar boven te halen om in het NU op onderzoek uit te gaan en er wat mee te gaan doen.
Als je dat gedaan heb dan weet je ook hoe je in het nu de dingen ander te gaan doen en op een liefdevolle manier met jezelf omgaan.
Verander jou oude patronen die jij heb aangeleerd, wil jij je beter gaan voelen en de weg terug vinden naar je eigen IK, je thuisbasis, doorbreek de oude patronen door te handelen, dus gewoon te doen ondanks dat je gedachten het zullen tegenspreken. Want gedachten kan je ook gebruiken om de dingen die je voelt te analyseren en niet alleen om allerlei beren op de weg te zien.
Citeren27.08.20130 likes
Bucket, dat zouden meer mensen moeten doen
Citeren27.08.20130 likes
Zeker weten Babs maar er zijn heel veel mensen die dit helemaal nie in de gaten hebben en ze vallen steeds terug in hun eigen valkuilen.
Citeren27.08.20130 likes
http://youtu.be/Ck_JgJikKuM

Wat is drenthe toch mooi he

Advertise here!!

Citeren28.08.20130 likes
ja bucket dat vinden wij ook
Citeren28.08.20130 likes
Het proces van je leven is altijd goed, als je alle obstakels neemt op jouw manier is dat alleen goed voor jou en het zal je verder brengen. Je kan niet praten van dat is slecht, je kan het op een positieve manier gaan zien door te zeggen..........oja, de volgende keer doe ik het anders omdat je NU pas weet wat je gedaan had, niet helemaal oké voor je was!!
Maar het zo moest doen om te leren om vervolgens het anders te gaan doen.
Het hele leven is een leerproces, je komt van alles tegen, zoals emoties en gevoelens uit alle verkregen ervaringen.
Leer ervan en maak je bewust wat het met je doet neem je stapjes die jij daarvoor moet nemen om uiteindelijk jezelf goed te gaan voelen en verander dat voor jezelf en niet voor anderen.
Maak er zelf wat mooi's van en laat het niet afhangen van anderen, want het is jouw leven met jouw processen, die alleen jij hebt te gaan en dat geldt voor iedereen!!
Wees lief voor jezelf en vanuit zachtheid, met de intentie dat alles wat je leert op je pad dat het je zou brengen waar je wilt wezen, door te handelen en de dingen bij jezelf te houden, ervaar alles zonder verzet en ontvang dat wat goed voor jou is in relatie tot je processen!!
Met het gegeven dat elke les die je leert en de ervaringen daarvan altijd positief en liefdevol zijn, omdat het gewoon goed is!!
Citeren30.08.20130 likes
http://youtu.be/bdMBdYVWvKw
Citeren01.09.20130 likes
Durf je gevoel en emoties te tonen en kom van je eiland af.
Maak je onderdeel van deze wereld, met het weten dat je anderen altijd nodig heb voor de spiegel die je krijgt aangeboden.
Daar vanuit te mogen leren om weer een stapje dichterbij jezelf te komen. Ga de confrontatie maar aan, met jezelf in heel je gevoel en emoties, je zal je zelf niet verliezen, want er schijnt altijd een Lichtje in je hart en hele wezen, die jou ervoor bewaakt dat je het altijd terug zal vinden omdat het er altijd zal zijn.
Laat je maar zien wie je werkelijk wilt en kiest te zijn en herontdek de pracht en liefde die jij heb en bezit als een waardevol bijzonder mens.
Laat je lichtje in je schijnen en kies voor jezelf, met het weten dat het je zoveel mooie dingen kan geven en opleveren, je hoeft alleen te handelen en op deze manier gaat er een andere wereld voor je open.
De wegen worden vlakker, ondanks dat het geen rechte weg zal zijn, maar je toch dichter bij je doel zal brengen, vanuit kracht en inzichten en bijstand vanuit het Licht!!
De weg die voor jou al bestemd was met als einddoel het thuiskomen bij je totale ZIJN, JEZELF!!!
Citeren01.09.20130 likes
Amen

Adverteer hier