Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Mijn Geheime Energie!!!!

Advertise here!!

Citeren02.09.20130 likes
In nomine patris et filii et spiritus sancti
Citeren04.09.20130 likes
Je voelt je onzeker, als je naar die ander kijkt. Want die ander heb en doet alles wat jij graag zou willen doen, maar alleen jij durft het niet te doen. Kracht straalt ze uit, zelfverzekerdheid en heel duidelijk haar grens aangevend!
Je voelt je boos, verdrietig en je bent jaloers, want je weet inmiddels dat die ander jouw spiegel is, van je eigen tekortkomingen en iets wat je heel graag zelf zou willen zijn.
Ook weet je dat jij je zo voelt en doet, met een stuk verleden heeft te maken en dat jij je daar inmiddels slachtoffer van heb gemaakt.
Je word je er nu toch wel heel bewust van wat je allemaal zelf aan het doen bent.
Je roept jezelf een HALT toe en kiest ervoor om je leven anders te laten verlopen dan dat het nu doet. Je spreekt je innerlijke kracht aan en je maakt bewust een keuze dat je het anders gaat doen, want zo wil je dat niet meer.
Je voelt de kracht door je lichaam stromen, het maakt je zelfverzekerd en sterk en langzaam voel je de zelfliefde door je lijf gieren.
Dat is wat je wilt, daar kies je voor. Met de gedachten aan jouw spiegel van die ander die je even nodig had om even bij jezelf te komen ben je daar dankbaar voor en beseft dan ook ineens dat IK BEN IK EN JIJ BENT JIJ en ik ben een waardevol mens en ik ben het waard om mijn eigen leven te leiden hoe ik dat wil gaan doen, want ik bepaal en niemand anders, die ander mag alleen mijn spiegel zijn vanuit liefde om mij weer verder te helpen, waardoor ik vanuit mijn zelfliefde mijn eigen mooie, bijzondere en leerzame pad wil vervolgen!!
Citeren05.09.20130 likes
Angst voor het onbekende.
Angst om de controle te verliezen.
Angst om mensen te verliezen
Angst om anderen verdriet te doen.
Angst om te groeien.
Angst om nieuwe stappen te zetten.
Angst om te handelen.
Angst om jezelf te zijn.
Angst om eerlijk te zijn.
Angst om je grens aan te geven.
Angst om jezelf lief te hebben, omdat het gevoel je bekruipt om hierin te mogen veranderen en op alles geen grip meer te hebben.
Je maakt je ondergeschikt aan je negatieve gedachten en je angsten. Je laat je leiden en misleiden door je angsten. Als je heel eerlijk naar jezelf kan kijken, dan zal je merken dat dit allemaal excuses zijn om niet te hoeven handelen. En alvorens verandert er niets bij je, zelfs het klagen gaat gestaag door dat je niet lekker in je vel zit en overal lichamelijke klachten heb. Wat er dan gebeurt is dat jij je slachtoffer maakt van je slachtoffer zijn!! Is dit dan wat je wilt?
Wees eerlijk, alles is eng, moeilijk, en dat wordt weer omgezet in angst, het is een valkuil van jou denken. Als je alleen naar je gevoel luistert en dat volgt dan zal je merken dat er deuren voor je open gaan. Deuren van geluk en gezondheid, inzicht en bewustwording, groeien en dichter bij jezelf/kern komen.
Er is maar één ding wat je hierin mag loslaten en dat is je ANGST.
Wat je ervoor terug krijgt, is kracht en doorzettingsvermogen, liefde en inzichten om uit je ervaringen je lessen te halen om ermee verder te kunnen komen in je processen.
Dit alles zal jou uiteindelijk de weg wijzen naar het thuiskomen in jezelf, en dat is het mooiste kadootje wat jij jezelf kan geven, vanuit ZELFLIEFDE!!
Citeren09.09.20130 likes
Het lichtje zal er altijd zijn:
Om je te helpen je keuzes te bepalen.
Je emoties te aanvaarden.
Bij negativiteit je de positieve dingen te laten zien.
In moeilijke tijden, je eigen kracht aan te spreken.
Op je nieuwe pad, de kadootjes onderweg oprapen.
Te leren ontdekken, waar het allemaal om gaat.
Te herinneren wat zelfliefde ook weer was.
Het inzicht te geven, waardoor je tegen dezelfde dingen aanloopt.
De bewustwording om hiermee om te gaan en dat voor jezelf te veranderen.
De inzet te verhogen en de moed niet te verliezen.
Als je het als zwaar mag ervaren, zal het je verlichten.
Alles wat je aangereikt wordt te zullen pakken, om verder te groeien.
Dit alles zal er voor jou zijn, het LICHTJE, in moeilijke en mooie tijden ALTIJD!!
Want dat LICHTJE DAT BEN JIJZELF en juist DAT LICHTJE ZAL ER ALTIJD ZIJN OP JE PAD!!
Citeren12.09.20130 likes
http://youtu.be/nS6bv3oHiNY

D A B ( de andere bucketlake)

http://youtu.be/4zIVMPXmjJA

Advertise here!!

Citeren16.09.20130 likes
Je heb het er maar druk mee, er komt van alles op je pad. Verschillende ervaringen met elk een eigen verhaal.
Jeetje dat is een boel tegelijk, je heb het gevoel dan ook dat het je allemaal even teveel wordt.
Er gebeurt van alles met je en nergens kan jij je vinger erop leggen.
Emoties, gevoelens spelen hier een grote rol in mee, verzet, weerstand, boos, gekwetst en verdriet.
Je zet steeds als je dit ervaart een masker op, want ojee stel je voor zeg dat ze je door hebben hoe jij je werkelijk voelt, nee dat is iets wat jij niet wilt.
Bang om terug gepakt te worden op iets wat jij van jezelf laat zien en die ander jou daar op afrekent!! Wat er eigenlijk gebeurt is dat jij er van jezelf er niet mag wezen, je ontkend je gevoel en emoties maar daardoor ontken jij jezelf in je bestaansrecht, m.a.w. je mag er niet zijn in je totale zijn!! Daardoor zet je ook een masker op om maar niets te hoeven laten zien aan anderen, nee hoor dat denk je maar, je verschuilt je achter iets wat niet is, je stopt daarmee de dingen weg waar jijzelf veel last van heb en slaat het op in je lichaam!!
Bij het lezen van dit stukje ga je het i.d.d. ook voelen, je nek, je schouder, hoofdpijn en je onderrug. Waarom voel je dit nu, omdat jij jezelf hiervan bewust aan het maken bent.
Lijkt mij toch niet prettig!!
Dit is de manier hoe jij met jezelf omgaat, het is jouw lichaam het is jouw pad, het zijn jouw lessen! Heb jij je wel eens afgevraagd..............WIL IK DIT WERKELIJK??
Je heb altijd een keuze in een situatie om iets wel of niet te doen en alles heeft consequenties, kies voor jezelf waar jij je prettig door voelt en draag dan de verantwoording en de verantwoordelijkheid van de consequenties.
Maar volg je gevoel en je hart en het zal je meer inzichten geven in je processen en het geeft je perfect aan hoe jij op een bepaalde manier met jezelf leert om te gaan, maar dan wel vanuit je eigen kern en alles wat jij nodig heb om te groeien naar een hoger bewustzijnsniveau.
Maar het allerbelangrijkste is jouw ZELFLIEFDE te hervinden!!
Citeren19.09.20130 likes
In elkaar verstrengelt in het leven van die ander. Samen zijn jullie één, in je doen en laten!
Alles draait om elkaar en zit in de knoop van elkaar.
Ondanks dat je denkt dat het fijn is kom je er toch steeds meer achter dat het je benauwt, je krijgt het gevoel dat je geen adem meer kan halen!
Het leven wat je eigenlijk wilt leiden komt steeds meer in de knoop te zitten, de gezamelijke knoop gaat tegen je werken.
Je wilt je los maken maar het gevoel van iemand in de steek laten belemmert je nog.
Je gevoel spreekt je tegen...........het enige wat je hoeft te doen is alleen op eigen benen te gaan staan, leidt je eigen leven, ieder heeft zijn eigen processen te gaan.
Laat maar los en maak jezelf los van die grote knoop de knoop van bekrompenheid, angst en negatieve gedachten.
Leef je leven en geniet op eigen krachten en het zal je sterk maken en de ruimte geven die je nodig hebt om NAAST die ander te kunnen staan om MET elkaar verder te gaan, maar ieder voor zich en in ieders eigen kern!!!
Een ieder heb zijn eigen pad te lopen en zelf te bepalen hoe die eruit zal zien, net zoals jij dat mag bepalen, dus laat maar los en respecteer en accepteer een ander hoe zij er voor kiezen het te mogen/willen doen!!
Citeren25.09.20130 likes
Had aardig wat afspraken staan deze week en ik heb er een paar mogen doorstrepen.
Uiteindelijk alle tijd en ruimte om maar verder te gaan met een kast schuren en me washok/schuur schoon te maken, waar morgen de laatste spulletjes worden weggehaald. Een heerlijk gevoel van vrijheid geeft het me dat ik me niet meer druk hoeft te maken dat alles zomaar anders kan zijn.
Wat te maken heeft dat ik in het verleden alle controle en verzet heb opgeruimd en uit mijn systeem heb gehaald!!
Door het nu gewoon te nemen zoals het valt en op te pakken wat dan weer op me pad komt!!
Want alles op elk moment, kan het zomaar anders zijn!!
Citeren28.09.20130 likes
http://youtu.be/KK_0dzhLBio

Geniet ervan
Citeren04.10.20130 likes
Je voelt onbewust nog steeds een verzet, verzet tegen dingen die jou eens gezegd zijn, je haren gingen ervan overeind staan en meteen in je hele hartstreek voelde je het weer opkomen zetten, verzet!!
Je wilt de confrontatie niet met jezelf aangaan en plaats alles buiten jezelf neer, zelfs met je doe dingetjes doe je dat, alleen vertel jij jezelf, ik ben op zoek, op zoek naar mezelf en de dingen hoe ik het wil doen.
Maar diep in je hart weet je dat je zit te praten als een kip zonder kop!!
Je houdt jezelf en die ander voor de gek, eigenlijk wat je aan het doen bent is weglopen, weglopen van de dingen die jouw iets te vertellen hebben, zoals die ander die jouw de spiegel voorhield die jou toen iets vertelde, wat jij absoluut niet wilde horen. De confrontatie met een stuk waarheid, maar het enige wat jij doet is weglopen nog verder bij jezelf vandaan.
Op zoek ben je en je hoop het te vinden in de dingen die je doet.
Alles plaats je buiten jezelf!!
Wat er gebeurt is dat jij daardoor niet meer van deze wereld bent, zover heb jij jezelf al verwijdert van jezelf. Je zweeft ergens tussen hemel en aarde, niet meer vanuit je eigen kern maar in de flow van de kosmos!! Stel jezelf eens eerlijk de vraag,............ wil ik zo doorgaan en zien waar het schip strand en alles tegen het lijf aan blijven lopen dan nu nog steeds het geval is of kom ik met beide benen op de grond staan en ik ga de confrontatie met mezelf aan en laat mijn verzet varen????
Als jij je verzet laat varen en je gaat de confrontatie met jezelf aan, dan zal je ervaren dat jouw leven er nu heel anders eruit komt te zien, dingen veranderen, wensen die jij al zo lang heb zullen plaats vinden, je gaat je gelukkiger voelen en je zal dan eindelijk ontdekken dat je niet meer hoeft weg te lopen, weg te lopen van jezelf want je bent THUISGEKOMEN in JEZELF, met beide benen op de grond. DAT IS HET MOOISTE KADO WAT JIJ JEZELF KAN GEVEN!!

Adverteer hier