Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Mijn Geheime Energie!!!!

Advertise here!!

Citeren05.10.20130 likes

Uit een vicieuze cirkel stappen, zouden meer mensen moeten doen
Citeren06.10.20130 likes
Ja babs maar voor velen is dat heel moeilijk. En is eigenlijk heel makkelijk maar ze zijn bang om het muurtje waar de meeste achter schuilen af te breken. Ik roep de mensen eens op dat wel te doen want je krijgt er zo veel goeds voor terug.
Citeren08.10.20130 likes
ik begrijp hieruit dat jij geen maatje hebt buckt?
Citeren08.10.20130 likes
robert? Lees het stukje nog eens en laat het inwerken
Citeren21.10.20130 likes

Je vraagt jezelf af WAT is mijn verzet?

Je verzet is iets dat je raakt en het heeft bijna altijd met anderen te maken.

M.a.w die ander houdt jouw de spiegel voor en de spiegelt jouw eigen spiegel !!!

Nou is jouw vraag zeker maar wat is mijn spiegel nou?

Dat is wat het bij jou oproept waar jij je boos,verdrietig over voelt en wat dan verzet geeft.

Als je niet tot een conclusie kan komen wat het is ,dan raak je gefrustreerd en nog bozer,op de situatie maar ook op de persoon in kwestie die jouw spiegel was.

Hier kan dan een tijdje overheen gaan,maar het gevoel van jouw zal steeds aanwezig blijven en je zal nog meer ervaringen krijgen waar het verzet om de hoek komt kijken.

Gewoon weg omdat je het niet uit hebt gezocht of laten zoeken door een ander die jou daarbij heb kunnen helpen.

Dan komt de vraag bij jouw op ......... hoe kan ik het dan accepteren en het loslaten??

Om het stap voor stap te onderzoeken zelf of door een ander en als je er bewust van bent WAT je verzet is, dan kan jij je verzet accepteren omdat je precies weet NU wat en waardoor jij dat had en hoe jij daarna heb gehandeld en DAN PAS kan jij dat LOSLATEN!!!!!

Je zal dan ook jezelf bevrijdt voelen van dat stukje en de weg vrij gemaakt om je volgende stap te kunnen maken in je processen.

De trefwoorden voor dit stukje gelden dan ook..........wees lief en zacht voor jezelf,blijf er niet te lang mee rond lopen dan nodig is,jij kan je processen versnellen en dat doe je om de dingen bespreekbaar te houden ,zodat de energie uitwisseling op gang blijft en jij vele malen eerder zelf bewustwording komt en nog meer inzichten in je processen krijgt.

Heb je hulp nodig om tot iets te komen,vraag om hulp,is je iets niet duidelijk,vraag om duidelijkheid,dit zijn tools om weer voor jezelf verder te komen,ga op onderzoek uit!!!!!

Advertise here!!

Citeren23.10.20130 likes

Ik zat vanmiddag heerlijk te genieten van mijn sigaretje,ik kijk omhoog en zie allemaal vogels en ineens moet ik aan een situatie denken die ik een klein tijdje geleden heb meegemaakt!!!!

Op een ochtend dat ik bezig ben met mijn krantje te lezen,hoor ik ineens een giga klap tegen me huiskamerraam aan de voorkant van mijn woonwagen.

Ik schrok me een hoedje en zie op het raam een grote ronde poezelige afdruk.

Ik kijk en kijk en zie onderaan het raam een musje liggen en meteen voel ik mijn hart ineen krimpen,het beweegt niet meer en toch blijf ik aandachtig,volgens mij enkele minuten,kijken of er echt niets meer beweegt aan het vogeltje.

Ineens zie ik hem toch heel voorzichtig en zielig zijn koppie bewegen,maar dan wel heel subtiel.

Ik ren de wagen uit naar de voortuin en pak voorzichtig het vogeltje op.

Ik praat met hem(nog nooit gedaan hoor met vogels praten)en ik vertel hem,dat ikschrok van hem en dat ik het zo lullig vind dat hij tegen mijn raam is aangevlogen en dat hij daardoor misschien wel pijn heeft en zijn einde nu daardoor aan het naderen is.

Ik hou het vogeltje heel liefdevol tussen mijn twee handen in,hij ligt daar zo vredig en ineens bekruipt mij het gevoel hem reiki te geven en vervolgens zeg ik tegen hem,ik geef je nu reiki en het is aan jouw wat je gaat doen.

Mijn intentie is dat ik je wil helpen,helpen om je pijn te verlichten dat het doodgaan minder pijnlijker voor je word of dat je misschien hierdoor kan genezen en je weer eigen weg kan vervolgen.

Het is aan jou kleintje want ik weet niet wat jouw weg en bestemming is!!!!

Ik geef hem reiki en naar een paar minuten leg ik hem voorzichtig neer om te kijkien wat het vogeltje gaat doen en wat zijn pad is,hij blijft stil liggen en ineens gaat hij op zijn pootjes staan en probeert te vliegen en vliegt regelrecht weer in mijn handen.

Ik voel me emotioneel worden en houd hem heel voorzichtig vast en aai hem over zijn bolletje en WOEPS, daar vliegt hij weg en mij vol verbazing achterlatend!!!!

Meteen dacht ik,oke hij heeft een keuze gemaakt om te blijven leven om zijn weg weer te vervolgen en te gaan waarheen hij wilt gaan!!

Waarom ik dit deel met jullie weet ik niet,ik kreeg door dat ik het speciaal op de forum mocht neerzetten,met het weten in alles wat ik neerzet of schrijf het altijd een reden heeft en zijn doel bereikt,maar voor mij blanco en zonder uitkomst!!!

Vandaar dat ik dit,mijn ervaring met jullie delen!!!

Citeren29.10.20130 likes

So live your life that the fear of death can never enter your heart.
Trouble no one about their religion;
respect others in their view, and demand that they respect yours.
Love your life, perfect your life, beautify all things in your life.

Seek to make your life long and its purpose in the service of your people.
Prepare a noble death song for the day when you go over the great divide.
Always give a word or a sign of salute when meeting or passing a friend,
even a stranger, when in a lonely place.
Show respect to all people and grovel to none.

When you arise in the morning give thanks for the food and for the joy of living.
If you see no reason for giving thanks, the fault lies only in yourself.

Abuse no one and no thing, for abuse turns the wise ones to fools
and robs the spirit of its vision.

When it comes your time to die, be not like those whose hearts are filled
with the fear of death, so that when their time comes they weep
and pray for a little more time to live their lives over again in a different way.
Sing your death song and die like a hero going home.

Citeren30.10.20130 likes
  1. Each morning upon rising, and each evening before sleeping, give thanks for the life within you and for all life, for the good things the Creator has given you and for the opportunity to grow a little more each day. Consider your thoughts and actions of the past day and seek for the courage and strengthto be a better person. Seek for the things that will benefit others (everyone).
  2. Respect. Respect means "To feel or show honor or esteem for someone or something; to consider the well being of, or to treat someone or somethin with deference or courtesy". Showing respect is a basic law of life.

a. Treat every person from the tiniest child to the oldest elder with respect at all times.

b. Special respect should be given to Elders, Parents, Teachers, and Community Leaders.

c. No person should be made to feel "put down" by you; avoid hurting other hearts as you would avoid a deadly poison.

d. Touch nothing that belongs to someone else (especially Sacred Objects) without permission, or an understanding between you.

e. Respect the privacy of every person, never intrude on a person's quiet moment or personal space.

f. Never walk between people that are conversing.

g. Never interrupt people who are conversing.

h. Speak in a soft voice, especially when you are in the presence of Elders, strangers or others to whom special respect is due.

i. Do not speak unless invited to do so at gatherings where Elders are present (except to ask what is expected of you, should you be in doubt).

j. Never speak about others in a negative way, whether they are present or not.

k. Treat the earth and all of her aspects as your mother. Show deep respect for the mineral world, the plant world, and the animal world. Do nothing to pollute our Mother, rise up with wisdom to defend her.

l. Show deep respect for the beliefs and religion of others.

m. Listen with courtesy to what others say, even if you feel that what they are saying is worthless. Listen with your heart.

n. Respect the wisdom of the people in council. Once you give an idea to a council meeting it no longer belongs to you. It belongs to the people. Respect demands that you listen intently to the ideas of others in council and that you do not insist that your idea prevail. Indeed you should freely support the ideas of others if they are true and good, even if those ideas ideas are quite different from the ones you have contributed. The clash of ideas brings forth the Spark of Truth.

3. Once a council has decided something in unity, respect demands that no one speak secretly against what has been decided. If the council has made an error, that error will become apparent to everyone in its own time.

4. Be truthful at all times, and under all conditions.

5. Always treat your guests with honor and consideration. Give of your best food, your best blankets, the best part of your house, and your best service to your guests.

6. The hurt of one is the hurt of all, the honor of one is the honor of all.

7. Receive strangers and outsiders with a loving heart and as members of the human family.

8. All the races and tribes in the world are like the different colored flowers of one meadow. All are beautiful. As children of the Creator they must all be respected.

9. To serve others, to be of some use to family, community, nation, and the world is one of the main purposes for which human beings have been created. Do not fill yourself with your own affairs and forget your most important talks. True happiness comes only to those who dedicate their lives to the service of others.

10. Observe moderation and balance in all things.

11. Know those things that lead to your well-being, and those things that lead to your destruction.

12. Listen to and follow the guidance given to your heart. Expect guidance to come in many forms; in prayer, in dreams, in times of quiet solitude, and in the words and deeds of wise Elders and friends.

Citeren04.11.20130 likes

Je heb en voelt een vreselijk verzet tegen ruzies, het maakt je boos maar ook verdrietig en angstig. Het lijkt wel of je de laatste tijd niet anders om je heen ziet en daarmee wordt geconfronteerd. Je heb hier zo'n hekel aan, want je ziet wat er gebeurt met de mensen waar jij van houdt en dat is iets wat jouw hart inéén doet krimpen. Nota bene heeft het niet eens betrekking op jezelf (denk je dan) dus je begrijp niet hoe mensen met elkaar omgaan en wat zij elkaar aandoen met dat onhebbelijke gedoe!! Wat er gebeurt is toch dat er jou een spiegel wordt voor gehouden door die ander die steeds dat conflict heeft met anderen. Ga eens terug naar je verleden, daar werden de dingen ook niet bespreekbaar gemaakt en als de bom barstte dan kwam er vanzelf wel ruzie van, schreeuwen, verwijten en tekeer gaan. Als kind heb je dit als niet leuk ervaren maar je wist niet waarmee het te maken had, je voelde onbegrip, verdriet omdat er twee mensen waar jij zo van hield zo lelijk tegen elkaar konden doen en je begreep er niets van waarom en waardoor. Angst voelde je omdat je dingen zag gebeuren wat te maken had met de gezichtsuitdrukking van beide ouders, zoveel boosheid, maar ook verdriet. Je werd erdoor helemaal van de kaart gebracht. Onmacht voelde jij als klein kind, maar vooral de angst omdat je niet wist dat liefde en boosheid zo dicht bij elkaar konden staan. Wat je gedaan heb als klein kind is dat jij gedrag heb gekoppeld aan personen, omdat jij zag wat het deed m.b.t. de gezichtsuitdrukking van je ouders. Die vertelde jouw meer dan dat je ouders jou vertelde want als de lucht geklaard was, werd alles ontkent en verteld dat het normaal was als twee mensen ruzie maakten, want dat hoorde er nou eenmaal bij. In de situaties waarmee jij nu in het heden hebt te maken, doet je onbewust aan dit stukje denken en komen die gevoelens die jij als klein kind had weer naar boven drijven. Dat is de verwardheid die bij jou teweeg breng in je ratio en je gevoel. Hoe je hiermee om kan gaan, is dat je je nu bewust heb gemaakt van dat feit in relatie tot ruzies maken dat jij de gedragingen heb gekoppeld aan de liefde van en naar je ouders toe maar ook de boosheid heb je gekoppeld. Als je in gedachten dit allemaal loskoppelt van elkaar en je bewust maakt dat het een feit was en losstaat van de persoon, dan zal je merken dat het al heel anders voor je voelt. Dan kom je in de fase van het accepteren dat het zo was en dat mensen in hun gedragingen gewoon zo met elkaar omgingen/omgaan en dat dat alles i.d.d. losstaat van hen als persoon. Dus wanneer je dit kan zien en het wilt accepteren dat het zo is dan pas kan jij het loslaten en jezelf ervan bevrijden wat het met je doet en wat jij hierbij voelt!! Met het weten dat een ieder zijn eigen pad bewandelt en een ieder zijn eigen verhaaltje heeft vanuit een stuk verleden van iedereen die dat met zich meedraagt, onbewust!! DUS ACCEPTEER WANT DAN KAN JE HET LOSLATEN EN JE VERZET VERDWIJNT!!!!!!!!!!!!

Citeren06.11.20130 likes

Ik spoel mij af van alles waar ik nu niet voor kies.............
Mijn zorgen.
Mijn beren op de weg.
Mijn gevoel van alles alleen te moeten doen.
Mijn moeheid.
Mijn boosheid.
Mijn verdriet.
Mijn onmacht.
Mijn onbegrip.
Mijn controle.
Mijn eenzaamheid.
Mijn alleen zijn.
Mijn gekwetstheid.
Mijn radeloosheid.
Mijn afhankelijkheid van anderen.
Mijn ongeloof.
Mijn wantrouwen.
Mijn schuldgevoelens.
Mijn achterdocht.
Mijn perfectionisme.
Mijn normen en waarden.
Mijn ongeduld.
Mijn teleurstellingen.
Mijn wrok.
Mijn angsten.
Mijn gevecht voor en naar mijzelf toe.

Ik kies ervoor dit allemaal lekker van me af te spoelen en langs mijn lijf af te laten glijden in een putje waar het vanzelf zijn weg weer vindt. Even ontdoen wat ik al die tijd heb vastgehouden en niet meer nodig heb. Want ik weet dit zijn mijn belemmeringen en dat heb ik ook niet meer nodig, want ik kies voor een leven waar alles om liefde zal draaien, en dat is WAAR IK VOOR KIES!!

Adverteer hier