Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

Mijn Geheime Energie!!!!

Advertise here!!

Citeren21.04.20130 likes
Het huilen staat je nader dan het lachen!
Je voelt je boos en verdrietig, je voelt je onbegrepen en je voelt je in de steekgelaten.
Je voelt je slachtoffer!!!
Momenteel zit je zo in je hoofd dat je het even niet meer allemaal helder kan krijgen op je netvliezen.
Dat komt alleen maar omdat jij je slachtoffer maakt van je slachtoffer zijn.
Het is de gedachten die bepalen dat jij je zo voelt en niet anders.
Je bent daardoor vergeten dat die ander alleen maar de spiegel voor je was, dus de reikende hand, niet meer en niet minder.
Maar jij word door anderen uit je eigen kern getrokken, waardoor die anderen met jou aan de zwier kunnen gaan.
Jouw gedachten steken steeds de kop waarop jij van anderen de bevestiging krijgt dat het ook zo is.

Diep in je hart weet je dat alleen jij gelijk heb en niet die ander, maar het voelt wel prettig denk je, want jij heb je nog niet losgemaakt van de maatschappij.
Waardoor jij heel veel dingen belangrijk vind van wat die ander denkt en van jou vind.
Doorbreek dit, doorbreek deze gedachten, want deze gedachten bepalen hoe jij je voelt en volgens mij kan dat toch niet iets zijn waar jij bewust voor kiest.???
Pak jezelf bij de hand en laat alles wat jou boos en verdrietig maakt los en bevrijdt jezelf van die rol die jij je toebedeeld heb.
Maak je bewust van je processen en jij krijgt meer inzichten en antwoorden op jou vragen, want als je goed voelt weet je ook waar en bij wie je wezen moet voor alle hulp en aanreikingen.
Zonder verwachtingen, en onvoorwaardelijk!!!
Citeren03.05.20130 likes
Hé wat doe jij nou?
Ik?
Ja jij!
Oh ik doe het lekker op mijn eigen manier en stoor me niet aan jullie of aan anderen.
Wij vinden dat jij wel gek doet hoor!!
Ja, dat zal best wel, maar ik voel me hier prettig bij en als jullie goed kijken ben ik niet anders dan jullie, alleen ik DOE het anders.
En zal ik jullie eens vertellen.........het voelt zo bevrijdt om de dingen te doen zoals ik wil doen en het geeft mij zoveel ruimte om mijzelf te kunnen zijn en daar mogen jullie van leren, mits jullie willen leren dan??!!
Het verschil tussen ons beide is, jij laat je leven en ik leef me eigen leven!!
Oh zit dat zo?
Nou je geeft wel stof tot nadenken!!
Mooi zo, dat is ook de bedoeling en ik zeg jullie..........doe ook gewoon de dingen die je wilt doen waar jij je lekker bij voelt en heb maling aan de rest maar ook aan de normen en waarden van anderen, want het gaat om je EIGEN normen en waarden die jij jezelf stelt!!
WIJSNEUS!!
Citeren04.05.20130 likes
Je ervaart moeheid in je hele lijf, moe van alles en vooral je gedachten. Je slaapt momenteel ook best slecht. Op de dag gaat het wel met je moeheid, mede omdat jij je automatische piloot aanzet en wanneer jij s'avonds in bed ligt, je koppie begint te malen, malen over bepaalde dingen die jou bezig houden. Je loopt hier op de dag voor weg en dat lukt je ook aardig, omdat je druk wilt zijn, ondanks je vermoeidheid en ja dan s'avond als je niets te doen hebt word je daarmee weer geconfronteerd. Weet ook dat je tegen de dingen aan blijft lopen (of in je hoofd blijven zitten) net zolang jij er iets mee gaat doen. Wat zou voor jou niet lekkerder zijn dan rust, ruimte en alle vermoeidheid weg te voelen ebben.
Heerlijk schommelen in je hangmatje en overal van kunnen genieten! JUIST door te gaan HANDELEN en nou eens voor de dingen te gaan, die jij onbewust al zo graag en zolang al wilt.
Ga ervoor en doe het nou eens en je zal merken aan heel je lijf, zowel ook innerlijk, de RUST die jij zo graag wilt.
Citeren07.05.20130 likes
Je doet je anders voor dan wie je eigenlijk bent en wilt zijn.
En dat heeft te maken dat jij anderen niet wilt terleurstellen en te vriend wil houden.
Je loopt op je tenen en voelt je doodongelukkig, maar je durft niet voor jezelf op te komen.
Als je het ergens niet mee eens bent dan hou jij je mond maar dicht, want jou nemen ze toch niet serieus.
Als je boos of verdrietig voelt, wil je dat vooral niet laten merken, anders vinden ze je toch maar een zeurpiet.
Je staat altijd maar klaar voor anderen, want een ander doet het niet en dat vind jij maar zielig.
Bij jou kan en mag alles, want anders gaan ze weer wijzen naar je en geven jou de schuld van de ruzie. Kortom, jij doet alles wat een ander eigenlijk van je wilt.
Maar heb jij jezelf wel eens afgevraagd wat JIJ WIL. Eigenlijk wat een ander van jou wil en jij dat dan ook doe, is eigenlijk al je tekortkomingen in jou zelf.
Maar zolang jij jezelf niet serieus neemt in deze dingen en jij niet handelt naar wat jij nodig heb, zal een ander altijd misbruik van je maken en jij je diepongelukkig voelen.
Dus trek die jas/pak uit van die ander en bevrijd jezelf daarvan en kies in alle vrijheid en liefde voor jezelf.
Wees wie je wilt zijn en kies te zijn en dat ben JIJ.
Citeren13.05.20130 likes
Je bent niet de persoon die met zijn gevoelens en emoties te koop loopt, je houd liever alles voor jezelf en dan nog bagtaliseer je het.
Het is duidelijk voelbaar bij je aan de achterkant van je rug tussen de schouderbladen, een vervelende zeurende pijn.
Ja dat staat voor boosheid en veel verdriet, het is daar gaan zitten en heeft zich opgehoopt.
Op deze manier van leven wil je eigenlijk niet maar weet niet precies te doen om ervan af te komen en hoe te handelen.
Maak eens de eerste stap in dit proces, laat je boosheid erzijn, laat je verdriet erzijn, deel het eens met een ander dat kan jezelf zoveel ruimte geven en op die manier door het te uiten, UIT je het uit je lichaam!!
Geef al je emoties de ruimte zodat jij je ruimte kan nemen om jezelf te zijn om te leren, te genieten en te leven vanuit liefde voor jezelf en de deur opent van je eigen geluk!!

Advertise here!!

Citeren14.05.20130 likes
Een traan van onmacht.
Een traan van verdriet.
Een traan van boosheid.
Een traan van opgekropte emoties.
Een traan van het even niet meer zien zitten.
Een traan van blijdschap.
Een traan van onbegrip.
Een traan om niets, maar gewoon even lekker laten gaan.
Een traan kan zoveel omvattend zijn, net zoals je gevoel waar je niet je vinger op kan leggen en het toch allemaal gebeurt.
Laat het er allemaal maar wezen en laat het maar gaan, het geeft jouw ruimt en in je hartgebied ook.
Jij bepaalt of je alles wilt laten gaan of niet, maar zeker die ander niet, volg je hartje en je gevoel, want weet jij mag er gewoon wezen wie jij wilt zijn en kiest te zijn, want dat is een uniek en waardevol mens, die ook net zoals een ander gewoon zijn/haar processen heeft met alle ervaringen hier op deze aarde.
Niet meer en niet minder!!
Wees jezelf en volg je eigen pad, die jijzelf uitkiest hoe jij hem wilt lopen.
GEWOON EEN TRAAN OM JOU EEN HART ONDER DE RIEM TE STEKEN!!
Citeren15.05.20130 likes
Momenteel zit jij in een situatie die jij als zeer vervelend ervaart.
Er gebeurt in je gevoelsleven van allerlei dingen waar jij niet je vinger op kan leggen.
Je heb het gevoel dat je eenzaam op een eiland zit, er is niemand in je omgeving die precies begrijpt hoe jij je voelt en wat er in je omgaat.
Is er dan niemand die jou kan helpen om een hand te zijn en om van je eiland af te halen, vraag jij jezelf dan af!!
Er zijn zoveel mensen die onbegrip tonen en het gewoon niet willen begrijpen van je.
Alleen en eenzaam zijn de dingen die jij ervaart. Het heeft allemaal te maken dat jij degene bent die dit laat gebeuren, jij laat liever niet het achterste van je tong zien en deelt de dingen ook niet met anderen.
Dat komt omdat jij in het verleden daarop steeds werd afgerekend en op je hart getrapt, daardoor ben jij jezelf zo gaan opstellen omdat te voorkomen.
Nee hoor, dat zijn nou van de dingen die daardoor niet gebeuren, je gaat op deze manier de dingen uit de weg maar ook voor je uitschuiven, want je blijft hier al zolang tegenaanlopen.
Ja jammer genoeg net zolang totdat jij het oppakt. Laat je maar zien, deel de dingen met anderen zoals je gevoel en wat er in je koppie afspeeld, vertel ze in een situatie wat jij ervan vind en hoe jij het zou wilen en alleen op deze manier door de dingen te verwoorden, schep jij duidelijkheid en geef jij jezelf hierin je grens aan en je neemt jezelf serieus en dat zijn van die dingen die de mensen straks ook gaan doen, want dat is de wisselwerking van elke goede daad.
Citeren21.05.20130 likes
Jij loopt nog regelmatig in je eigen valkuilen, je heb het niet in de gaten wat er dan gebeurt met jou. Het begint al in jou liefde VOOR die ander, op deze manier geef jij jezelf weg, dus kom je ook uit je eigen kern te staan waardoor er van alles gevoelsmatig met je gebeurt.
Door de ander teveel naar zijn zin maken en veel voor te doen, ga je echt aan je eigen gevoel voorbij, je gaat eerst beredeneren in je hoofd en vervolgens zeg jij, ja dat voelt goed voor me.
Ga eerst jouw liefde voor jezelf houden en wat die ander betreft, mag je zeggen, ik voel liefde en doe het met liefde IN RELATIE TOT die ander.
Op deze manier geef jij jezelf niet weg en blijf je in je eigen kern staan en worden jouw valkuilen minder.
Toon meer jezelf ook in je emoties, daar doet geen afbreuk aan jou positieve instelling en manier van leven, maar wel afbreuk op jou totale zijn!!
Maak je bewust en kies maar meer voor jezelf, want jij mag er ook wezen als jij je gevoel meer zou volgen en je emoties te tonen, in relatie tot die ander.
Want jij bent ook mens en leert ook in dit leven net zoals een ander, want jij bent het waard en een waardevol mens.
Citeren26.05.20130 likes
Je voelt je gevangen in een web van allemaal emoties en gevoelens, wat te maken heeft met de aardse lessen die je heb te gaan.
Je voelt je opgesloten en denkt geen kant op te kunnen gaan dan behalve het vastzitten van alles en iedereen.
Je voelt je radeloos, verdrietig en boos en de vraag van waarom houd je steeds meer bezig in je koppie. Gevangenschap in je eigen leerprocessen!!
Je weet dat je hebt te handelen om eruit te komen, alleen jou gedachten bepalen jou doen en laten. Angst ervaar je en onzekerheid en je stelt jezelf de vraag, kan ik dat allemaal wel en durf ik het dan ook nog te doen?
En wat zal die anderen van me denken en vinden en straks raak ik iedereen kwijt en blijf ik alleen achter.
Heb jij jezelf wel eens de vraag gesteld, dat alleen jij alle verantwoording en verantwoordelijkheid voor je eigen leven draagt en niemand anders en dat jij alleen jouw pad heb te gaan en niemand anders??
Dus als jij je bevrijdt wilt voelen en in dit leven wilt gaan genieten en gelukkiger wilt gaan voelen en al je lessen op een positieve manier wilt ervaren, zal je moeten handelen, handelen om zelf uit dat web te kruipen die jou onnodig gevangen houdt, spreek je kracht aan en je doorzettingsvermogen en het zal je allemaal makkelijker verlopen!!
Citeren28.05.20130 likes
Doe gewoon je eigen ding, de dingen die jij wilt doen en laat het niet afhangen van anderen.
Je voelt je opgesloten momenteel en dat heeft te maken dat jij niet de verantwoording en verantwoordelijkheid neemt voor je eigen leven, m.b.t. wat jijzelf wilt doen.
Het zweet breekt je uit bij het lezen van deze tekst, want je vraagt jezelf af hoe moet ik dat dan gaan doen, want volgens jou doe je dat toch ook?? Nee hoor niet optimaal, het mag gewoon eerst jezelf zijn en veel later pas die ander, hoe meer jij met jezelf bezig zal zijn des te meer vrijheid jij zal ervaren en daardoor jezelf vele malen groter zal maken en dan kunnen anderen niet meer om je heen. Dat is altijd de wisselwerking ervan.
Dus draag/neem de touwtjes in eigen handen en volg je eigen hartje in wat jij wilt gaan doen, met het weten dat het altijd alleen voor jou goed is en op die manier goed voor jezelf zorgen is en een ander mag ook voor zichzelf zorgen en dat mag niet jou zorg zijn, want op deze manier loop jij op het pad van die ander en een ieder hoort zijn eigen pad te lopen en daarop de dingen te ontdekken, want ook ieder heeft recht om te leren in dit leven maar zo ook jijzelf!!!
Zonder schuldgevoel, maar alleen uit zelfliefde!!

Adverteer hier