Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Vraag & Antwoord

wat is

4

Advertise here!!

Citeren03.08.20070 likes
Internetverslaving
Internetverslaving is een van de jongste verslavingen waar we in de toekomst op grotere schaal mee te maken zullen krijgen. Wat het Internet zo verslavend maakt, weten we niet zeker. Wel is duidelijk dat een internetverslaafde voldoet aan de criteria die ook voor andere verslavingen aan een middel worden gehandhaafd.

Internet heft een zo belangrijke rol ingenomen in het dagelijkse leven, dat het niet meer weg te denken valt. Thuis, op school en tegenwoordig ook in supermarkten, cafés en een groeiend aantal andere plekken kunt u de virtuele ruimte in. Voor velen is het het medium met het hoogste gehalte aan informatie en vermaak en als u wilt krijgt u 24/7 toegang tot een constant stimulerende en anonieme wereld. Persoonlijke contacten, maar ook problemen die om een oplossing in de echte wereld vragen, komen op de achtergrond te staan. En als u niet meer zonder kunt, spreken we over een [font#0d0d0d]verslavingsprobleem[/font]. De klassieke symptomen van groeiende tolerantie (steeds meer nodig hebben om tevreden te zijn), ontwenningverschijnselen, stemmingsschommelingen en het verbreken van sociale contacten vinden we ook bij de internetverslaafden terug. School-, maar ook werkprestaties zullen er zeker onder lijden. We hebben het dus met een ernstig probleem te maken, waar nog maar weinig onderzoek en weinig effectieve behandelingen voor zijn. Duidelijk is dat er steeds meer mensen mee geconfronteerd worden en dat men er op eigen houtje niet meer uit komt.

Ook met een dergelijke problematiek kunt u bij Crisiscare terecht en zal een team van professionals u de gereedschappen aanreiken om weer tot psychologische gezondheid te komen en deze te handhaven.

Als je twijfelt, stel je de volgende vragen:
De tijd uit de ogen verloren terwijl je online bent?
Boos en geagiteerd als je onderbroken wordt?
Check je de mail meerdere keren per dag?
Geïrriteerd als je niet online mag?
Ben je structureel online in plaats van huiswerk te maken of andere verplichtingen na te komen?
Ben je liever online dan met vrienden?
Trek je niets aan van afgesproken tijdslimieten?
Lieg je over je online-tijd of ga je eventjes als er niemand is?
Ben je vaker moe en/of geïrriteerd dan voordat je online ging?
Denk je vaak aan het internet als je niet bij de computer bent?

Ik heb een verslaving..
Citeren03.08.20070 likes
ook op verslavings pagina wezen kijken lauraa hahahahah

visser
Citeren03.08.20070 likes
maar als ik het goed begrijp is een verslaving iets waar je graag mee bezig bent... graag hebt.... graag nuttigt... is een verslaving dan meteen verkeerd????????
deze vraag is om een heerlijke discussie aan te wenden..moet lukken toch

bonn, je bent niet de enige die van sex houdt hoor..... hahahaha
en dat je verder niet verslaafd bent is wel duidelijk anders stelde je hier deze vraag toch ook niet zo
Citeren03.08.20070 likes
Wow krummel,thanks voor je reactie,

Inderdaad ik ben met bepaalde zaken graag bezig,maar ik ben niet verslaafd aan drugs en dat wilde ik effe recht zetten.Inderdaad is er niets mis met verslaving tenminste vind ik niet maar seksverslaafd ben ik niet,ik vind het lekker en we hebben vaak seks,maar ik kan zeker ook aan andere dingen denken,ik kende iemand die seksverslaafs was maar dat is nog een stap verder en daar had ik wel moeite mee.

Ennuh vertel eens over het feit dat ik niet de enige ben die van seks houdt,je maakt me nieuwsgierig hahahahaha.
Citeren07.08.20070 likes

Advertise here!!

Citeren10.09.20070 likes
Nog een vraagje stel ik zou voor 1 keer zo`n lolly kopen en opeten word je daar stoned van????

kusssssssssssss en knuffffffffffffffffffffffff
Citeren10.09.20070 likes
ik fantaseer namelijk over als ik stoned zou zijn wat ik dan allemaal ga doen hahaahaha
Citeren27.02.20090 likes
wat is bevrediging anders
dan de eerste adem
na negen maanden rijpen
in je moeders schoot

(nadat je vader
om een of andere reden
er eerst zijn zaad had neergepoot)

wat is bevrediging anders
dan eten en drinken
als je dorst of honger hebt
dan slapen of wel spelen