Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

wat doe je in je dagelijkse leven ? (beroep / opleiding )

1

Advertise here!!

Citeren06.09.20090 likes
hee leden van kletsen.com,

eff een intressante onderwerp:
wat doe je in je dagelijkse leven op het gebied van werk / opleiding.

ik zal maar eens beginnen

ik zit in het laaste jaar van mijn opleiding VIG, verzorgende niveau 3, de BBL variant, dat is 4 dagen werken 1 dag school,
ik werk op het moment in een verpleeghuis, te bunschoten,
op een somatische afdeling, wat zijn mn werkzaamheden, :D

wassen, aankleden, zorgen dat hun medicatie optijd krijgt, catheteriseren, injecteren, observeren en rapporteren, gezellig een babbeltje maken, voorzien van eten en drinken, mdo gesprekken voeren. vergaderignen. notuses schrijven, zorgen voor prettige sfeer op je afdeling, kennis bij spijkeren, zorgen dat je op de hoogte bent van ziektenbeelden, medicatie, ect. artsenvisite lopen, verslagen maken, zorgplannen bijhouden, familie contacten onderhouden, telefoon bemannen, dingen bij vullen zoals : inco, witwas- persoonlijke kleding- zalfjes - verband materiaal, clienten op bed regel matig wisselliging geven ivm decubitus, verzorgen van de wonden, familie gespreken voeren als clienten achter uit gaan, beleid afspreken, terminale fase, familie en client extra aandacht geven, bij overlijden client afleggen ( laaste zorg bienden), clienten activeren en motiveren, obsereveren naar lichaamlijke, geestelijke socialen klachten, clienten ondersteunen in moeilijke tijden, continu luisteren naar de klachten van bewoners, familie, collegas en toch daarna vrolijk door kunnen werken, tegen teleurstelling kunnen. zorgen dat mn clienten veilig voelen in hun woon omgeving, je bent altijd druk..! je draagd een stukje angst met je mee, er kan altijd dingen spontaan gebeuren kan leuke dingen zijn.... maar ook heftie dingen mee., bv bij val incidenten en bij onwel worden of je treft iemand dood aan ergens dan moet je altijd handelen,,,........... altijd liefde vol en gezellig zijn naar je clienten toe, tegen het drukte, onregelmatige diensten, een band opbouwen met je clienten, hun vertrouwen winnen, in moeiljke situaties kunnen handelen, samen met je collega een team vormen, op elkaar kunnen vertrouwen, kwetsbarheid kunnen tonen, je clienten begrijpen (clienten voelen natuurlijk machteloos), bij een mogelijke besmeting/virus barriere verplegen, met handschoenen, schorten en handschoenen werken, zorgen dat het niet niet verder besmet als laast zorg je dat je client veilig in bed liggen voor hun nachtrust, dan begint alles weer opnieuw.

veel mensen denken dat het zorg alleen het wassen en aankleden is maar dus niet, , dit is nog maar een klein stukje wat ik doe, en nu geef ik de beurt aan jullie
Rick
Citeren06.09.20090 likes
ik ben gewoon een huismoeder
Citeren06.09.20090 likes
whaa kort antwoord :P wat houd huismoeder in :P
Rick
Citeren06.09.20090 likes
voor de huishouding zorgen zoals afwassen stoffen stofzuigen boodschappen halen wassen eten maken zorgen dat je kids op tijd de deur uit zijn beesten verzorgen en je zieke man verzorgen 24 uur paraat zijn
Citeren06.09.20090 likes
ik ben huismoeder, zie omschrijvng van ajax wat dat allemaal inhoudt, postboderin, gymjuf en zat heel lang in het lotteam, maar daar ben ik mee gestopt omdat ik het al druk genoeg heb zo, ow ja ik ben ook nog de teamcoach hier thuis hahahahaha

Advertise here!!

Citeren06.09.20090 likes
Beveiliger bij Group4Securicor
Citeren13.09.20090 likes
Ben schipper op een sleepboot,in de havens van amsterdam,en in de weekenden vaar ik op de reddingsboot,groetjes Stef
Citeren13.09.20090 likes
ik werk ook in de zorg,als helpende,dat houdt in dat ik alle voorkomende zorgtaken doe behalve de technische handelingen.
De cliënten die ik verzorg zijn overwegend ouderen,maar ook mensen van mijn leeftijd met ernstige ziektes,en dat is soms best zwaar.
Ik vind het erg fijn en dankbaar werk,wanneer ik bijv een cliënt die halfzijdig verlamd is en die zichzelf moeilijk goed kan verzorgen,geholpen heb met de wasbeurt en weer fris en netjes in de kleren is,en een praatje hoort daarbij,al is het vaak een race tegen de klok omdat er erg bezuinigd wordt op de indicatie,alles kost geld
Citeren13.09.20090 likes
Ik zit in de laatste jaar van de opleiding Helpende zorg & welzijn doe de bol opleiding dat is 2dagen school en 3 dagen stage in het 2e jaar 1e jaar is dat 3 dagen school en 2 dagen stage, Loop op moment stage in een zorgcentrum te Leeuwarden op de afdeling waar bewoners zitten met zowel somatische en psygische problematiek.

Mijn werkzaamheden daar als helpende loop nou iedere dag met een collega mee maar we halen de mensen uit bed en dan wassen/douche, steunkousen aan doen aankleden, adl handelingen, het eten rondbrengen rond het middaguur, mensen op bed brengen, helpen naar de wc toe en er af halen, mensen naar activiteiten brengen in het gebouw of naar afspraken die ze dan hebben en ze niet zelfstandig heen kunnen gaan.Gezellig een praatje maken met de bewoners, een band met ze opbouwen daar, Zorgen dat de bewoners zich veilig voelen in hun appartement, en daar buiten, Altijd vrolijk en beleefd blijven tegen de bewoners en de tijd er voor maken als ze hun verhaal kwijt willen, goed kunnen samen werken met collega's, Je moet het wel aankunnen want het is best zwaar om in de zorg te werken want je komt soms mensen tegen die heel erg jong zijn nog maar dan al met ernstige ziektes in zo'n zorgcentrum of verpleeghuis terecht komen en soms ook best zielig om te zien hoe de mensen er over denken maar daar moetje tegen kunnen en ook als je klaar bent met werken en je naar huis gaat dat je de knop om moet zetten wat ook wel soms moeilijk kan zijn maar het is ook hardstikke leuk om in de zorg te werken dat vind ik dan tenminste,

als ik deze opleiding gedaan heb weet ik nog niet of ik ga werken of ga doorleren maar zit er aan te denken om dan verzorgende ig te gaan doen en daarna miss nog wel verpleegkundige. dus als ik ga doorleren ben ik voorlopig nog niet klaar met school

noude volgende maar weer
Citeren13.09.20090 likes
mmmm; effe reageren op rick;zag nergens al die tyden koffiedrinken staan?..oke plant is bouwvakker,huppelt beetje heen en weer over de bouw ;praatje met die ,praatje met die ;haaaaa this alweer tyd om naaar huis te gaan groetjes ;volgende

1

Adverteer hier