Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

wat doe je in je dagelijkse leven ? (beroep / opleiding )

2

Advertise here!!

Citeren14.09.20090 likes
Ik zit in het eerste jaar van de opleiding het CIOS (Centraal Instituut Opleiding Sportleiders) bol niveau 4. Het eerste jaar is een oriëntatiejaar en moet je, je oriënteren op de uitstroomrichtingen die je voor het 2e jaar kan kiezen.

Deze opleiding staat vooral in het teken van lesgeven, dus leren lesgeven, voor een groep staan en het begeleiden van verschillende doelgroepen. Voordat je een les kan geven, moet je eerst een lesvoorbereiding maken, dus nadenken wat je voor sporten wilt geven, wat voor oefeningen en wat het doel daar van is. Je moet tijdens zo'n voorbereiding goed over je doelgroep nadenken en dan oefeningen op maat bedenken. Verder moet je zelf ook veel sporten, zodat je de dingen die je zelf doet ook mee kan nemen voor je eigen lessen, die je gaat geven. Binnenkort beginnen we met lesgeven op een basisschool. We moeten ook stage lopen, maar daar weet ik verder nog niks over. We moeten ook 80uur op jaarbasis training geven, maakt niet uit welke sport, het handigst is gewoon bij je eigen club en die 80uur halen. In een jaar moeten we ook 5 sportvakken met een voldoende afronden. En dan niet te vergeten de theorie die we nog krijgen. Anatomie, het hele menselijk lichaam. Als sportleider moet je wel weten waar de spieren zitten, je leert over blessures wat iemand dan wel en niet kan doen.

Volgens mij vergeet ik nu nog de helft, maar ik kan zo ff niks meer bedenken. Nou ja ik zit nog voor 4 jaar op deze school dus ik zal ooit nog weleens wat nieuwe dingen te vertellen hebben..
Citeren15.09.20090 likes
ik werk in een verpleegtehuis ik heb afgelopen februari mijn diploma helpende 2 gehaald ik wil graag de zelfde opleiding als Rick gaan doen maar daar is op dit moment geen geld voor in de zorg, ik vind het werk erg leuk en dankbaar om te doen al word de werkdruk ivm bezuinigingen soms wel erg zwaar en ik hoorde net dat het cabinet weer 20% gaat bezuinigen in de zorg dus het zal er niet leuker op worden voor ons maar ook onze bewoners zullen hier helaas wat van gaan merken, kwalitiet van zorg zal door deze bezuiniging weer een stuk minder gaan worden helaas, maar ik zal het werk altyd met veel plezier blijven doen ,ik vind dat onze mensen de aandacht moeten krygen die ze verdienen, het komt erbij mij opneer dat ik hetzelfde doe als Rick alleen mag ik geen medische handelingen doen, ik draai verschillende diensten behalve nachtdienstenen ga altyd met veel plezier naar mijn werk.

en naast mijn werk is mijn dagelijks bezigheid boertje pesten hahahaha
Citeren15.09.20090 likes
huis mams en mensen irriteren......het leukste wat er is dat laatste::-)
Citeren22.11.20090 likes
int chauffeur
Citeren22.11.20090 likes
Postbode voor opdrachtgevers (ene dag post sorteren, volgende dag bezorgen), eigen honden uitlaatservice en straks ook PC bedrijfje (mensen thuis helpen met problemen met pc's) en mensen pesten hier op de chat

Oftewel: ik werk voor mezelf

Knufff
Nathalie

Advertise here!!

Citeren22.11.20090 likes
Het liefste geniet ik van het leven en als er dan nog tijd over is . . . . .

. . . . werk ik als Informatieanalist in een ziekenhuis. Dit houd in dat ik de eisen en wensen van de klant tracht te vertalen naar IT-oplossingen (o.a. aanpassingen in software en ook de keuze voor nieuwe software). Ook de ondersteuning van medewerkers (interv isie) en projectleiding is wat ik dagelijks doe. Mijn opleiding heb ik gevolgd aan de Nederlandse Hogelschool, richting bedrijfskundig Informatica.
2

Adverteer hier