|
|
|
Anonymous Undefined 65739 berichten goeiemorgen dave,
je had gisteren niet zoveel zin in chatten, je was eigenlijk al weg voordat ik je kon zeggen:
dave, veel sterkte volgende week
kus en knuffel
jeanette |
Anonymous Undefined 65739 berichten hoi hoi
ik las jou verhaal, en vindt dat je het toch wel hel knap doet zo alleen. en dit heeft zeker tijd nodig.
ik hoop dat je al wat meer rust heb gevonden |
CUDE Undefined 41 berichten Dave,
Ik hoop dat het iets beter met je gaat, dat je een beetje meer je draai in het leven begint te vinden, al is het maar een heel klein beetje.
Ik heb je verhalen gelzen en het heeft mij moed gegeven om verder te gaan met mijn leven , om me niet neer te leggen bij de tegenslagen in mijn leven.
Soms wordt je geconfronteerd met een grote tegenslag maar vroeg of laat komt er wel een moment dat je dit hebt leren aanvaarden en dat je op een bepaalde manier blij bent dat dit gebeurd is juist door datgen wat er voor in de plaats is gekomen.
Nu zijn dit misschien holle woorden voor je maar als er ooit terug een moment in je leven komt dat je oprecht en gemeend tegen jezelf zegt 'ik ben gelukkig' denk dan heel even aan mij en wat jou verhaal voor mij betekende
dank je wel en heb moed want dat moment komt er , dat beloof ik je |
natas19 Undefined 6 berichten dit komt mij heel bekend voor..
mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik rond de 4jaar was, en ik heb er zelf weinig van meegekregen.
mijn broer was ouder en die merkte al direct dat er iets niet goed zat tussen mijn ouders
mijn vader is nu al 11jaar alleen, en al die tijd voor ons gezorgd
zou hem zo graag ook een lieve vrouw gunnen, die er ook voor hem is,want hij verdient het zo...
Dave, heel veel sterkte iig met deze toestand, en ook al denk je dat je kinderen het niet zullen begrijpen..
het achterhouden en doen alsof er niets aan de hand is merken ze maar al te goed! Tuurlijk hebben ze door dat hun vader verdrietig is,dat kan je niet voor ze verbergen.. |
Ursela Undefined 3 berichten Dave, ik heb net je verhalen gelezen. Ik ben ook gescheiden en ik heb een zoon van 12 jaar oud. Mijn ex-man heeft toen mijn zoon 3 jaar was tegen mijn zin in Jeugdzorg erbij gehaald. Door huwelijks-problemen was ik ingestort en had ik hulp nodig. Dit heeft mijn ex-man tegen mij gebruikt en we kregen een ondertoezicht stelling. Er werd door de kinderrechter een gezinsvoogd aangewezen die heel dik bevriend raakte met mijn ex-man omdat mijn ex-man alle regels van Stichting Jeugdzorg goed keurde en dus heel makkelijk was voor de jeugdhulpverlening. Ik was nog niet met ontslag uit het ziekenhuis en mijn ex-man toen man liet me weten dat ik niet meer welkom was thuis. Hij gaf mij alle schuld van de problemen in ons huwelijk en keek niet naar zijn eigen inbreng. We hebben heel zware tijden gehad Dave, dus ik begrijp het heel goed wat je door maakt.
Mijn ex-man zorgde er dus voor dat we te maken kregen met een slechte jeugdhulpverlening. Onze zoon liet op 4 jarige leeftijd weten dat er iets ergs met hem gebeurd was, ik en mijn familie geloofden hem. We melden zijn signalen bij bureau vertrouwens-artsen dit hadden we nooit moeten doen want ik raakte mijn zoon kwijt aan pleeggezinnen. Mijn zoon heeft vier jaar lang in drie verschillende pleeggezinnen moeten opgroeien. Ik heb gevochten voor de terugkeer van mijn zoon en de vader, mijn ex-man wilde dat zijn zoon opgevoed werd door het derde en laatste pleeggezin. Mijn zoon moest overleven in twee crisispleeggezinnen en een perspectief biedend pleeggezin. Je gaat door een hel als je te maken krijgt met deze vorm van jeugdhulpverlening.
In december 2002 kreeg ik na jarenlang juridische procederen eindelijk met veel moeite mijn zoon terug. Het werd me zelfs verweten door de jeugdhulpverlening en de laatste pleegouders dat ik mijn zoon terug wilde dat ik me er niet bij kon neer leggen dat mijn zoon in een pleeggezin zou opgroeien zoals de vader dat wilde.
Je ziet Dave iedere echtscheiding is een hel voor jouw als ouder die veel van zijn of haar kinderen houd. Maar ook een hel voor de kinderen zelf.
Mijn zoon moest van de laatste pleegouders als ook van de gezinsvoogd, mama en papa zeggen tegen de pleegouders terwijl hij een eigen mama en papa heeft.
Ik kon en wilde dat niet accepteren, maar het moest want hij moest zich hechten in dat gezin van hun allemaal.
We hadden gelukkig mijn familie, en vele vrienden achter ons staan en dat deed me goed.
Nu is het 1 juli 2006 en weer zorgt mijn ex-man voor problemen. Hij wil een kort-geding bij de kinderrechter voor een omgangsregeling die er al was.
Ik zal je het fijn hiervan besparen maar ik hoop je met mijn reactie tot steun te kunnen zijn.
Ik wens je heel veel sterkte Dave.
En weet dat je kinderen kunnen voelen dat er iets aan de hand is. Wanneer je emotioneel bent zullen ze hoe jong ze zijn dat echt wel weten. Ik heb dat ook mee gemaakt met mijn zoon.
Je kinderen zijn nog heel jong om alles goed te begrijpen maar echt waar ze voelen het goed aan als je als vader verdrietig bent.
Heel veel liefs, Ursela |
|
Ursela Undefined 3 berichten Nog even laten weten Dave dat iedere situatie natuurlijk anders is. Want mijn situatie is weer heel anders dan die van jouw. Maar je kan wel mee leven met elkaar en toch ook dezelfde gevoelens kennen betreft de echtscheiding.
Ik heb bewondering voor je dat je nog steeds respect toont voor je ex-vrouw.
Ikzelf heb dat ook geprobeerd met mijn ex-man maar iedere keer maakte hij dat beetje opgebouwde vertrouwen weer opnieuw kapot.
Nogmaals, heel veel sterkte met alles.
Heel veel liefs, Ursela |
dave5 Undefined 24 berichten ursela jouw verhaal heeft me ook erg getroffen scheiden tot daar nog toe maar waarom altijd al die problemen maken je ex-man heeft ze duidelijk ook niet allemaal op een rij ik haal er nog maar een feit bij wat laat die man zijn eigen zoon meemaken dat alleen getuigd van niet veel gevoelens .
hou je sterk en heb vertrouwen in jezelf als je dit allemaal doormaakt en je komt uit een diepe put gekropen ben je zekr niet zwak geloof in jezelf je bent blijkbaar al ver gekomen en van ver je bent een sterke vrouw en zult nog veel sterker zijn als dit achter de rug is geloof me en weet dat je mijn steun en toeverlaat hebt  sorry voor het late antwoord heb allebei mijn kids twee weken bij me plus ik heb verlof ik geniet ten volle van ons samenzijn
veel sterkte ursela en bedankt voor je lieve woorden ze brachten me steun
|
dave5 Undefined 24 berichten dank je natash voor je woorden van steun en het doet me goed te horen dat je er niet aan hebt overgehouden aan de scheiding van je ouders het zullen dan wel verstandige mensen geweest zijn die op een menswaardige manier gescheiden zullen zijn goed voor je.
ik en mijn ex-vrouw doen dat ook geen vechtscheiding en het beste voor de kids met co-ouderschap ik ben er nu ook open over tegen de kids zeg niet meer van mama komt morgen of is naar de winkel ben er gewoon eerlijk tegen en zeg dat mama ergens anders woont zeg ook niks slechts van hun mama tegen hun ook en zal dat ook nooit doen ondanks ze wat uigespookt geeft maar bref het leven gaat verder en ik heb mijn kids en maak het beste van elke dag bedankt voor je reactie groetjes |
dave5 Undefined 24 berichten cude de woorden die je zegt zouden evengoed uit mijn mond kunnen komen het is dan ook de harde waarheid .
de momenten zelf zij zeer hard en doen veel pijn het is nu toch al een paar maanden en het gaat al beter ik heb mijn kids en leef voor hun en met hun ik trek goed mij plan en heb het bijna onder de knie om alles te combineren en ja ik ben terug wat wijzer en slimmer geworden maar vind het spijtig dat we zulke dingen moeten leren door zo erge dingen mee te maken
in elk geval bedankt voor je woorden van steun het doet goed om te weten dat er mensen aan je denken groetjes |
dave5 Undefined 24 berichten dank je robine voor je lieve woorden en ik heb al wat meer rust gevonden het begint stilletjes op zijn plooi te komen maar loop mezelf niet voorbij ik laat de storm rustig passeren zodat ik mezelf niet verlies .
bedankt voor je woorden van steun en groetjes |
|