Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

mag een kind nog kind zijn???

1

Advertise here!!

06.06.20060 likes
Herkennen jullie dit? Alweer een gesprek op school gehad,mijn kind,van nèt acht jaar,is te speels,loopt nog teveel in 7 sloten tegelijk,houdt van grapjes en moppen en heeft een hekel aan rekenen! Màg een kind nou nog kind zijn.......màg een kind nog buiten de "lijnen" vallen,moet het nou echt met de meute mee?
AUB zèg,laat mijn kind zichzelf zijn,laat hem spelen,laat hem plezier hebben...........pas dàn zullen ze zien dat z`n faalangst minder wordt!!! Hij is goed zoals hij is,doet z`n best,zie dàt,zie z`n heerlijke humor,zie een KIND !!!!!!

xxx Suus
06.06.20060 likes
Helemaal mee eens, Suus, je moet je als ouder zijnde met een beperkte mate tot je kind gaan bemoeien met betrekking tot de belevingswereld van een kind, laat hem of haar de dingen doen waarin een kind zich prettig voelt. En niet door volwassenen allemaal regeltjes opgelegd krijgen omdat het toevallig "zo hoort"

Laat een kind een kind zijn, zonder al te veel bemoeienissen van de grote volwassen buitenwereld....gewoon lekker spelen enzo...

Jaco XXX
06.06.20060 likes
Hallo

Ik ben vandaag met mijn kleine meid naar het consultatieburo geweest en de kinderarts merkte op dat als Elvi bang is ze gelijk naar me toe komt en dat ik haar dan oppak. Hij vond dat ik haar daar in moest remmen en dat ik haar niet teveel moet beschermen.

Nou ik kreeg een klap in mijn gezicht, ze is nog maar net 2, en dan mag ik haar toch wel een veilig gevoel geven als ze bang is. Ik was daar dus niet zo blij mee

Hij gaf me het gevoel dat ik afstand van mijn eigen lieve kuikentje moet nemen. DUS NIET

Ik begrijp dat ze het ook in haar eentje moet redden, maar ze is nog maar 2 jaar van maart. Dus laat mij ook ff lekker met rust

Grtz kip31
06.06.20060 likes
Ohhhhh Kip,hou je kuikentje lekker bij je,zolang het kan,ze moeten straks al zoveel,ze eisen straks al zoveel! Laat mama haar veilig haven zijn,ze is idd nog zò klein,dus kip : Je eigen gevoel volgen,gròòt gelijk!!!
Kussss Suus
06.06.20060 likes
ha vind dat jullie gelijk hebben hoor, een kind hoort toch gewoon te spelen?
als je dat al gaat verbieden nou lijkt me geen goed idee want wat moet ie dan met se energie en fantasie naartoe?

laat kinderen toch gewoon lekkr spelen vind ik hoor, is juist goed voor se, leren se een hoop mee!

dikke kuss kirsten!

Advertise here!!

06.06.20060 likes
Ik ben helemaal met jullie eens laat de kinderen lekker kind zijn. Op school moeten ze al zoveel, zelf in de kleutergroepen.Ik heb 3 kinderen in verschillende leeftijden en er is altijd wel wat hoor. Tussen de oudste en jongste zit 10 jaar en ze denken met sommige dingen al anders.
Trek het allemaal niet zoveel aan wat ze zeggen, want ze hebben op bijna alle kinderen wel wat te "zeuren".
Doe het op je eigen manier waar je zelf een goed gevoel over heb, want ik denk maar zo, als moeder voel je het best wel goed aan wat het beste voor je kind is.

Groetjes en maak het beste ervan naar je eigen gevoel/idee
06.06.20060 likes
laat een kind in zijn waarde, en houd rekening met zijn mogelijkheden en beperkingen. zo krijgt een kind zelf vertrouwen en zal het zich op zijn eigen manier en tempo ontwikkelen.

niet ieder kind ontwikkelt zich volgens het "boekje"

cats
06.06.20060 likes
de montesorie scholen, hebben een leer methode, voor ieder kind in hun eigen tempo.
het zou verplicht moeten worden om deze theorie overal in praktijk te brengen.
kus cats.
08.06.20060 likes
aan de ene kant benik het niet met julllie eens. een kind moet leren dat het niet altijd ze eigen zin kan doen en dat het zich moet aanpassen naar het geen er op dat moment van hem gevraagd word. maar aan de andere kant zijn de eisen van tegenwoordig zijn belachelijk.

kip het consultatie buro was hier al gauw omgedoopt tot constenatie buro. ik kwam daar met me 2 de dochter en toen werd me verteld dat ze de licht was voor haar lengte en haar hoofd was te klein. dat zijn van die opmerkingen waar je dus geen ruk mee kan he.

gelukkig had ik gesprek gehad met de moeder van een vriendin die vertelde dat toen zijn vroeger met me vriendin bij het buro kwam er werd gezegt dat haar dochtertje te lang was voor de leeftijd.

waarop zij zei wat wilt u dat ik er aan doe , haar benen breken ???? en dat is dus precies waar het om gaat. hou je mond overdat soort dingen , ze saaien alleen maar onrust

en suus ik hoop dat je zoon nooit het kind in zich verliest.
08.06.20060 likes
we zijn allemaal nog een kind toch op zijn tyd laat die kids gaan komt echt wel goed kijk maaar naar mij

1

Adverteer hier