Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

mag een kind nog kind zijn???

Advertise here!!

08.06.20060 likes
Ja Mram...dat zou ik ook graag willen!
Het gaat ook niet over z`n zin willen hebben,of zich moeten leren aanpassen. Hij ontwikkelt nu al een faalangst en wordt steeds onzekerder,in mijn ogen worden de eisen zolangzamerhand vèèl te hoog. Als je ziet wat hij nu al aan huiswerk meekrijgt??? En dan de rapporten,jeetje,waar halen ze het vandaan?
Als je een gevoelig kind hebt,die helemaal overstuur thuis komt,omdat hij voor rekenen een 6 heeft en geen 9,ondanks de bijlessen en het feit dat hij ècht z`n best doet? Op school steeds hoort:het kan beter,nòg meer oefenen,anders kom je een niveau lager enz? Dan kan Mama praten wat ze wil hoor! Op school heb ik ook duidelijk aangegeven dat ik niet èlke dag met hem ga oefenen,hij krijgt er alleen maar een hekel aan op die manier en wat maakt een niveau lager uit,als de druk er maar voor hem af is,dat vind ik veel belangrijker,plus........laat hem ook nog KIND zijn! Op andere gebieden blinkt hij weer uit,dus laat ze dààr naar kijken en dàt benadrukken,de rest komt vanzelf wel hoor!
Was er maar een Montessori school in de buurt Cats.....idd!!!
Bedankt voor jullie reacties xxx Suus
08.06.20060 likes
suus, mijn dochter heeft ook moeite met rekenen, ligt zelfs 3 niveau's lager dan dat hoort in groep 8, ondanks oefenen en extra werk.

nu moet ze naar de zomervakantie wel naar de middelbare school en uit de cito's en andere toetsen is gekomen dat ze vmbo kb kan doen (kader beroeps) en ze zag er heel erg tegen op.
nu hebben ze sinds een jaar op het vmbo aparte klassen active 8 noemen ze het, dat houdt in dat ze in een kleinere klas komt, in 1 lokaal, met een leraar of lerares, op school dr huiswerk maakt en de boeken en schriften op school blijven tenzij ze moeten leren voor een proefwerk natuurlijk.......... mijn dochter vind het nog wel eng hoor om naar het vmbo te gaan maar ze heeft er wel zin in en als druk bezig met spullen die we moeten halen, ze heeft van tessem en nice al mooie spulletjes (roze) gekregen voor dr verjaardag.

ik hoop dat het goed gaat, maar ik zeg altijd tegen allebei de kids als je een onvoldoende haalt is niet erg als je er maar je best hebt gedaan.

mijn beide kids zijn geen rekenwonders, hebben net ff meer uitleg nodig maar met taal liggen ze vanaf het begin al voor op de rest van de klas, niet elk kind is gelijk en dat is maar goed ook, ieder kind heeft wel iets wat hij /zij wel goed kan en ik heb het altijd belangrijk gevonden om dat ook tegen de kids te zeggen, iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en als we allemaal hetzelfde zouden zijn is het maar errug saai

groetjes treaxxx
08.06.20060 likes
Hoi Trea, idd,een ieder heeft z`n eigen kwaliteiten, gelukkig!

xxx Suus
10.06.20060 likes
goeiemorgen dames of te wel moeders

oh, wat herken ik jullie verhalen, bij suus dit, bij mam dat, bij tes weer dat en enz..

ook ik ben het volkomen met jullie eens, de eisen worden zo groot van de maatschappij dat een kind meer geen kind mag zijn.
huiswerk??kan ik me niet herinneren, tja dochter van 8 groep vijf inderdaad, elke week...

je bent speels je bent een studie bol, je ben niet volgens boekje, je bent niet speciaal je ben niet zo slim als je leeftijdgenoot, je bent te groot je bent te klein, je ligt te ver voor je ligt achter, je bent te stil, je bent te rumoerig en nog veel meer

tjee, ook ik worstel met dat soort zaakjes al jaren, ik heb er dus ook 3. en alle drie zijn ze verschillend, maar wat ik wil zeggen:

vroeger was niet iedereen hetzelfde, dus nu ook niet, de scholen zouden eigenlijk nu zelfs beter weten wat ze er mee moeten als vroeger, nou...pffff... lijkt er soms niet op, want moet volgens boekje he!!!

dat kan niet, dat gaat niet, en dat mag niet, in gods naam, laat onze kinderen toch kind zijn, ze moeten nog lang genoeg volwassen zijn!!!!

op school en thuis, zal je kind de normen en waarden leren waar hij zijn hele leven mee moet doen, wij, ouders, doen ons best, het kind ook, maar laat het wel kind zijn, met de grens van juistheid en levenswijsheid.

er moet een regel zijn en en ook een richtlijn, tuurlijk een beetje het idee krijgen hoe het gemiddeld zou moeten gaan is makkelijk, maar wat zou de wereld saai zijn als ieder kind een studie bol zou zijn, netjes zich keurig zou gedragen, stil in de klas, en speels op schoolplein, als het groeit volgens boek, en in de winkel nog maar een maat van kleding zou zijn, want iedereen is even lang, de wereld zou vol proffessoren lopen...

het lijkt er soms op, dat een leraar, het buro, een arts er zich van willen "vrijwaren" dat ze " het " niet gezegd hebben,b.v. je kind is te klein, dus kom niet over 18 jaar terug dat je kind te klein is, ik heb het gezegd, toch? tjee....

ook ik maak het mee, maar ik erger me er ook op hoor!!!!!

heb er eentje van 4, heb dus jaren gepraat op buro met consultatie arts, wat ook nog eens mijn eigen huis arts is, dat mijn zoon (derde kinde he) veel te slecht praat voor leeftijd, en wat zeggen ze...komt goed, is niet erg, maak niks uit, ieder kind kan niet het zelfde zijn he....nu ben ik verhuisd, andere woonplaats, ander buro en andere arts.
krijgt ie met 4 jaar een oproep buro (we wonen hier net) en ik vraag wat deze (nieuwe) consultatie arts er van vind dat mijn zoontje zo slecht te verstaan is, in het kort, ik heb gelijk, krijg doorwerwijzing, logopedie en eenmaal daar aangekomen, vind logopdist het treurig dat ik dus nog nooit eerder ben doorgestuurd.ik kan dus nu zeker een jaar twee keer per week naar logopedist rennen.tjee,

ik bedoel maar, ik heb zoiets nu van, hee daar, op zo'n boekjes bureau, maak je eens druk om dingen die nodig zijn, en niet of er een kilo te veel of te weinig aan zit, een centimeter te veel of een centimeter te weinig.

groetjes jeanette xxx
10.06.20060 likes
Hoi Jeanette, helemaal gelijk heb je,laat ze letten op de ècht belangrijke zaken en of een kind lekker in z`n velletje zit!
Net wat je zegt,het lijkt wel of men zich wil indekken soms,maar ik weet zolangzamerhand wèl.......je gevoel als ouder klòpt bijna altijd!!! Ik ga echt proberen me niet meer van de wijs te laten brengen,ik ken m`n kind het beste en zijn welzijn gaat me voor alles! Waar ik wat mee kan,neem ik mee en de rest wil ik naast me neer leggen,nu alleen m`n kind zèlf nog,hij is goed zoals hij is en wat zou ik z`n zelfvertrouwen graag zien groeien!!! Ik doe m`n best............net als jullie!
XXX Suus

Advertise here!!

17.06.20060 likes
je beschermd ze met je leven
en toch wil je ze vrijheid geven
iets waar je nooit balans in vind
niets zo kostbaar als je kind

.
18.06.20060 likes
Niemand slaat zijn eigen kind alleen
Je bouwt het liefst een muurtje om haar heen
Je wilt zo graag haar jeugd bewaren
En haar veel verdriet besparen

Jij wou altijd, altijd naast me staan
Je hebt ontzettend veel voor mij gedaan
Jij gaf mij wat je beloofde
Een leven waar ik in geloofde
Jij wou altijd, altijd naast me staan

Wat ik bij jou vond en nu nog vind
Dat, draag ik nu over op mijn kind
Niets zal ooit dat beeld uitwissen
Nooit mag zij mijn liefde missen
Je doet toch alles, alles voor je kind

Je bouwt het liefst een muurtje om haar heen
Je wilt zo graag haar jeugd bewaren
En haar veel verdriet besparen

.
19.06.20060 likes
slaat????

verder vond ik het wel mooi tim
19.06.20060 likes
ja was ook een flauw grapje alles waar slaat staat moet laat staan snap jij het nog?
is een liedje van willy en willeke alberti ....
23.06.20060 likes
Timmieeeeeeeeeeeeeeee, je bent onmogelijk... Hahahahhaha
groet cats xxx

Adverteer hier