Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com
 

goeikes...

Advertise here!!

Citeren28.09.20150 likes

De vrouw deelt haar frustratie over het gebrek aan romantiek in haar relatie, in de onderstaande brief. Ze vroeg haar man om te scheiden, maar hij slaagde erin om haar te overtuigen, dat zichtbare of dagelijkse romantische gebaren nog geen ware liefde betekenen.

Mijn man is een ingenieur, we hebben 5 jaar een relatie, waarvan twee jaar getrouwd. Ik haat om het toe te geven, maar ik ben er moe van. Ik hou van zijn stabiel karakter, en het gevoel dat ik krijg als ik op zijn borst lig. Maar het zit gewoon niet meer helemaal goed, er ontbreekt iets.

Ik ben een zeer sentimentele vrouw als het gaat om relaties en mijn gevoelens. Ik hunker naar romantiek, maar ik ben totaal het tegenovergestelde van mijn man. Hij is niet gevoelig en zijn onvermogen om romantisch te zijn heeft mij anders laten nadenken over de liefde.

Op een dag had ik eindelijk besloten om hem te vertellen dat ik wilde scheiden.

“Waarom?”, vroeg hij geschokt. “Ik ben moe en uitgeput, voel me niet gewaardeerd en er wordt geen energie in mij gestoken.”, antwoordde ik.

Hij zweeg en sprak de hele avond niet tot mij. De teleurstelling die ik van deze relatie had nam alleen maar toe. Omdat de man die blijkbaar van mij hield zelfs zijn gevoelens niet tegen mij kon uiten. Uiteindelijk vroeg hij me, “Wat kan ik doen om je van gedachten te laten veranderen?”

Ik wist eerst niet wat ik moet zeggen. Je kan iemands persoonlijkheid toch niet veranderen, alleen maar omdat je wilt dat ze veranderen? Ik voelde me hopeloos. Ik keek diep in zijn ogen en antwoordde “Ik heb een vraag, als je deze kunt beantwoorden en mijn weet te overtuigen, zal ik van gedachten veranderen. Stel ik wil een bloem die aan de rand van berg klif groeit. Wij zijn er beiden zeker van dat als je de bloem pakt, het jou dood tot gevolg zal hebben. Zou de bloem voor mij pakken?’

Hij zweeg even en zei: “Ik zal je morgen het antwoord geven.” Door zijn reactie zakte mijn hoop nog verder weg.

De volgende ochtend werd ik wakker en zag dat hij verdwenen was. Uit de hoek van mijn oog zag ik op mijn nachtkastje en onder een glas melk een stuk papier met een lelijk handschrift. In de eerste regel stond: “Ik zou de bloem niet voor je pakken, maar laat mij de reden waarom verder uitleggen..” Ik was teleurgesteld maar bleef verder lezen.

“Ik heb mijn vingers nodig, zodat wanneer je weer bestanden van de computer
verwijderd, ik die weer kan herstellen. Je hebt de neiging om je sleutels thuis te vergeten, dus moet ik mijn benen hebben om snel naar huis te komen zodat ik de deur voor je kan open doen. Je bent altijd de weg kwijt, wanneer wij in een andere stad zijn, dus moet ik mijn ogen hebben om je de weg te wijzen. Je hebt altijd kramp wanneer het de periode maand is, dus ik moet mijn handen hebben, zodat ik de buikkrampen kan kalmeren door je te strelen.”

“Ik moet mijn mond hebben om je grappige verhalen te vertellen, wanneer je jezelf verveelt. Je ogen zijn al slecht, dus moet ik de mijne hebben, omdat ik je hand vasthoudt wanneer we op het strand lopen, terwijl je geniet van de zon op je gezicht en het zand tussen je tenen. Tenzij er iemand is, die meer van je houdt dan ik, kan ik de bloem niet pakken en sterven … ”

Ik voelde de tranen over mijn wang rollen, ze vielen op de brief waardoor het inkt vaag werd, ik bleef lezen. “Nu dat je klaar bent met lezen en als je tevreden bent met mijn antwoord, wacht ik buiten met je favoriete brood en verse melk.”

Ik rende naar beneden en opende de voordeur, waar hij angstvallig stond te wachten, maar toen hij me zag, glimlachte hij.

Op dat moment wist ik dat niemand zo veel van me houdt als hij dat doet, en ik heb besloten om de bloem met rust te laten …

Wanneer je wordt omringd door de liefde, kan het gevoel van verliefdheid, opwinding en romantiek minder aanvoelen, maar dat betekent niet dat het ophoudt te bestaan. We vergeten vaak dat ware liefde ligt tussen vrede en saaiheid. Dat is het leven en de liefde.

Liefde toont zich dagelijks in allerlei vormen, bloemen en romantische uitingen zijn slechts een visuele waardering voor je relatie. Onder dit alles bevindt zich de pijler van de liefde, en dat is ons leven … Woorden overwinnen geen relatieproblemen, maar liefde wel.

o_-
Citeren28.09.20150 likes

Ik ga jullie een verhaal vertellen over een meneer die zijn hele leven keihard heeft gewerkt voor zijn geld. In een lange periode was het de man gelukt om een heleboel centjes weten op te sparen. Hij stond al bekend als ietwat gierig als het ging om geld uitgeven. Misschien was de liefde voor zijn geld zelfs groter als die voor zijn vrouw. Wanneer hij overleed zei hij het volgende tegen zijn vrouw: “Luister, wanneer ik doodga wil ik dat je al mijn geld in een doos stopt en naast mij neerlegt in mijn graf. Ik wil het geld waar ik voor gewerkt heb namelijk voor altijd bij me hebben.” Na een paar keer te hebben moeten slikken beloofde zijn vrouw toch met haar hele hart dat ze al zijn geld naast hem zou neerleggen in zijn graf. Niet lang daarna overleed de man. Toen de ceremonie klaar was en de begrafenisondernemers klaar waren om de kist te sluiten, zei de vrouw, “Wacht even!”

De vrouw had een schoenendoos meegenomen. Ze legde de doos in de kist, waarna de begrafenisondernemers de kist dichtdeden.

Een vriendin van de vrouw zei tegen haar: “Ik mag hopen hoor je dat je niet zo gek bent geweest om echt al dat geld in die doos te stoppen!

Waarop de vrouw antwoordde: “Jawel, beloofd is beloofd. Ik ben een goede Christen, ik mag niet liegen. Ik had hem beloofd dat ik het geld in een doos bij hem zou stoppen.”

Met ongeloof vroeg de vriendin nog 1 keer of dat echt is wat ze heeft gedaan. Dit is wat de weduwe daarop zei:

“Maar natuurlijk heb ik dat gedaan. Ik had al het geld bij elkaar op onze bankrekening gestort, vervolgens een tweede pinpas aangevraagd en die uiteindelijk in zijn kist gelegd.”

Wat een ongelooflijk slimme actie van deze mevrouw! Ze heeft zich niet in de maling laten nemen, maar ook haar belofte niet gebroken.

o_-
Citeren28.09.20150 likes

hihihi humor... 

Nederland kent een schier ondoordringbaar oerwoud aan wetten en regels. Met wellicht op termijn ook nog eens een verbod om in je eigen huis te roken. Een overzicht van de gekste regels waaraan wij ons in verschillende gemeentes en een enkele provincie moeten houden.

In uitzonderlijke gevallen zou roken op eigen balkon verboden moeten worden om buren niet tot last te zijn

Belachelijk, het wordt steeds gekker

Een rookverbod in huis zal gelden voor het hele land. Maar overal in Nederland zijn regels te vinden die de wenkbrauwen doen fronzen. Alle gemeentes in Nederland werken met een zogenaamde APV, een Algemeen Plaatselijke Verordening. Dit overzicht van regels is tamelijk standaard. Maar niet overal worden de regels even streng gehandhaafd. In deze gemeentes zijn ze iets strikter.

1) Boete voor hond die blaft

Het natuurlijke gedrag van je trouwe viervoeter is niet welkom in Rotterdam. Op het blaffen van je hond staat in de havenstad namelijk een boete van maar liefst 130 euro. Blijft de viervoeter aan de gang, dan kan de boete oplopen tot 2250 euro. Er is een uitzondering: de handhavers knijpen een oogje toe als je hond een conversatie start met een soortgenoot. 

2)  Zwerver mag niet bedelen
In Groningen hebben zwervers het bepaald niet gemakkelijk. Het is in de hoofdstad van de gelijknamige provincie namelijk niet toegestaan om actief te bedelen. Als de uitkering op is, mag een zwerver niet vragen om geld. Zelfs een bordje met smekende tekst is niet toegestaan.

3) Straatmuzikanten op de bon
We blijven even in Groningen. Ook straatmuzikanten vinden in de studentenstad een beperking op hun pad. Zij mogen namelijk niet langer dan een half uur op dezelfde plek muziek maken. De regel is ontstaan nadat buurtbewoners klaagden over eentonige muziek onder hun raam. Een van de bekendste straatmuzikanten van de studentenstad werd onlangs op de bon geslingerd. Pas na massaal protest kreeg de man respijt en een ontheffing. De gemeenteraad oordeelde dat zijn muziek niet als eentonig kan worden weggezet.

4) Verboden te gluren
Wie doet het nou niet? In het voorbijgaan even terloops door het raam van de buren kijken. In Meppel en Zoetermeer kan dat leiden tot sancties. Het gluurverbod geldt zowel voor het bespieden met of zonder verrekijker 'of enig ander optisch instrument' van personen in gebouwen, woonwagens of woonboten.

5) Vliegverbod voor duiven
In Lelystad en Urk kan de gemeente een verbod uitvaardigen voor duiven om overdag uit te vliegen. De regel is bedacht voor postduiven. Bij het afschieten van verwilderde duiven dreigden die beestjes ook het loodje te leggen, daarom kan de gemeente ze verplicht ophokken. In Urk hebben postduiven nog een probleem. Op zondag mogen ze de vleugels helemaal niet uitslaan in verband met de zondagsrust.

6) Ontheffing voor betreden gras
In Oldenzaal (en veel andere plekken in Nederland) zou een onverwachte picknick wel eens raar uit kunnen vallen. Het is namelijk verboden in parken, wandelplaatsen, plantsoenen, groenstroken of grasperken buiten de paden te lopen of te zitten. Een spontaan feestje op het gras zit er wettelijk niet in. Bij de gemeente kunt u wel een ontheffing aanvragen.

7) Pas op met parkeren fiets
In onder meer Oldenzaal heb je ook een probleem als je je fiets tegen een raam, raamkozijn of deur zet zonder toestemming van de huiseigenaar. Dat is verboden en kan je op een boete komen te staan.

8) Sprokkelverbod in bos
Maar weinig mensen zullen er van op de hoogte zijn, maar het bos is bepaald niet van iedereen. Bijna alle gemeenten handhaven het zogenaamde sprokkelverbod. Het is simpelweg verboden mos, paddenstoelen of zelfs een gevallen eikeltje te rapen en mee te nemen.

9) Dragen metaaldetector niet toegestaan
Op veel plaatsen in Nederland is het verboden om een metaaldetector bij je te hebben. De overheid is bang dat kostbare archeologische voorwerpen worden opgegraven en in particulier bezit blijven.

10) Verboden te stoepkrijten
Je kunt het je bijna niet voorstellen, maar in de provincie Flevoland mag je niet op de stoep krijten. Zelfs een kind niet. Toen schoolkinderen een aantal giraffes op de stoep tekenden, greep de gemeente in. De krijttekening moest onverbiddelijk weg worden gehaald.

Gekke regels buitenland
Nederland is een regelland, maar in het buitenland kunnen ze er ook wat van. Zo is het in Noorwegen verboden om in de bebouwde kom een auto te besturen en te roken. In Finland bestaan geen standaardbekeuringen, maar krijg je een boete op basis van je inkomen. Een Fin met een flink inkomen kreeg onlangs een boete van 95.000 euro omdat hij 27 kilometer te hard had gereden. 

In Engeland kunnen ze er ook wat van: het is bij wet verboden te overlijden in de Britse parlementsgebouwen. Het is zelfs een daad van verraad om een postzegel met daarop de beeltenis van de Britse koning of koningin ondersteboven te plakken.  

De Amerikanen doen ook een duitje in het zakje van de rare regels en wetten. Zo is het in de staat Ohio illegaal om vissen dronken te voeren.

o_-
Citeren15.07.20160 likes

ff boven gehaald

o_-
Citeren21.07.20160 likes

?action=download&hash=X848cex94emooi

o_-
hond.JPG76.7K50 views

Advertise here!!

Citeren21.07.20160 likes

?action=download&hash=Le4b83D7UY?action=download&hash=HCyqEeQzgk

o_-
maanzaad.JPG47.3K49 views
schoenen.JPG40.9K52 views
Citeren22.07.20160 likes

"Mijn hond is heel bijzonder:

Hij brengt mij iedere ochtend de krant."
"Maar dat is toch niet zo heel bijzonder?"
"Jawel, want ik heb geen abonnement!"

o_-
Citeren24.07.20160 likes

Ggggrrrr ....Nu heb ik het gehad, ik kan niet meer... ....Ik kom thuis van boodschappen te doen en er staat een combi met zwaailichten voor m'n deur. Ik kom binnen en er zijn 4 agenten bezig in mijn huis alles als gekken te doorzoeken, tot m'n ondergoed toe! Ze sneden zelfs m'n matras aan stukken om ook daar te zoeken. Toen ik vroeg of ze wel een huiszoekingsbevel hadden schreeuwden ze "waar heb je het verstopt? We weten dat het hier ergens is!" Ik wist op het eerste moment niet wat ik ervan moest denken, maar besloot hen te laten zoeken naar wat dan ook ze op zoek waren en ik zou dan wel te weten komen wat en of ze iets zouden vinden...
Na ongeveer een half uur keek 1 van de agenten op zijn iphone en schreeuwde: "Stop, stop!!! We zijn in het verkeerde huis! Pokémon is bij de buren...."

o_-
Citeren31.07.20160 likes

?action=download&hash=A7NGwRCD38.

o_-
bierbuik.JPG50K41 views
Citeren31.07.20160 likes

Coole uutvinding :P

Adverteer hier