Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  In de Wandelgang

gelovig

Advertise here!!

Citeren03.01.20080 likes
we zijn blijkbaar geneigd om een schuldige te zoeken voor al het leed dat we in deze wereld beleven, en dat is niet meer dan menselijk, daarom vind ik het belangrijk dat we ook mogen kiezen om iemand te vergeven en daarbij in te zien dat we zelf ook zondigen, waarvoor we vergiffenis mogen vragen.

voor mij betekent mijn geloof heel veel, maar ik wil daar niemand van overtuigen; ik kan alleen vertellen hoe ik het beleef.
Citeren03.01.20080 likes
toen ik bijna 12 jaar was, kreeg mijn moeder een ongeval. we zouden die dag op vakantie vertrekken, en omdat ze geen zin had om de laatste dag nog te koken voor ons ging ze eten halen in het restaurant aan de overkant van de straat. bij het terugkomen heeft een auto haar aangereden. mijn vader kwam me zeggen dat ze dood was, zo had de dokter hem verteld. mijn wereld stortte in en ik ben gaan janken op het bed waarin ze geslapen had, wetend dat de geur en herinneringen aan mijn moeder binnenkort voor goed zouden verdwijnen uit mijn leven. ze heeft 2 maanden in coma gelegen en daarna nog 6 maanden in het ziekenhuis. ik mocht haar pas bezoeken toen ik 12 jaar werd, omdat kinderen niet toegelaten werden op intensive care. de dokter heeft voor mij wel 1 keer een uitzondering gemaakt, en toen ik haar daar zag liggen aan de machines die haar in leven hielden, wist ik dat er nog hoop was.
elke zondag ben ik met mijn vader een kaars gaan branden en heb ik gebeden dat ze terug bij ons zou komen. door haar sterke wil en liefde voor ons heeft ze het overleefd en de dag dat ze terug thuis kwam was de gelukkigste dag in mijn leven. vandaar dat ik geloof dat God mij geholpen heeft, en dat ik Hem nooit meer in de steek wil laten.
Citeren03.01.20080 likes
Wat is geloof???????????

Als je tegen mensen zegt dat er een God is,geloven ze je.

Als je zegt dat een stoel nog nat is van het verven,moeten ze hem aanraken om te zien of het waar is.....

Citeren03.01.20080 likes
das ook waar
Citeren03.01.20080 likes
Streng gelovigen laten hun kinderen niet inenten... met alle gevolgen van dien. Als ze hun eigen kind daardoor verliezen wordt dat afgedaan met ...dat is Gods wil.

Ik snap daar echt helemaal niets van. Je kind verliezen is zo ongeveer het ergste wat een mens kan overkomen.

Houden gelovigen meer van hun God dan van hun kind ??

Hoe denken Daan en Gem daarover ?

Advertise here!!

Citeren03.01.20080 likes
zo had ik het even niet bekeken, daar durf ik me niet over uitspreken
Citeren03.01.20080 likes
ik denk wel dat ik eerder van mijn kind zou houden dan van God
Citeren04.01.20080 likes
De goden kijken naar beneden
En de goden zien hoe de gelovigen met elkaar te lopen knokken
De gelovigen slaan elkaar dood
De gelovigen slaan elkaar hartstikke dood

Ik heb gesproken met een God
En hij heeft mij heel goed gehoord
Ik zei, uit jouw naam wordt gevochten
Ik zei, uit jouw naam wordt gemoord

Al die bommen en granaten
Die raketten en al dat bloed
Dat uit jouw naam steeds wordt vergoten
Terwijl men roept, oh God is groot

Maar die van ons die is beter
Schreeuwen ze aan de overkant
En ze grijpen naar de wapens
Hele dorpen gaan in brand

Is God een christen of een moslim
Wellicht een vrome katholiek
Wie gaat het mij nu eens vertellen
Is jouw God beter of juist niet

Is God een blanke of een neger
Is Gos een indo of chinees
Is God een man of juist een mokkel
Heet zij Truus of heet hij Kees

Ik heb met een God gesproken
En hij heeft mij heel goed gehoord
Ik zei, wil je de wereld redden
God oh God, pleeg zelfmoord

Dan kan men niet meer om jou vechten
Wordt er niet uit jouw naam gedood
En dan valt er niks te schreeuwen
En zeker niet, Oh God is groot

Maar toen zei God, mijn lieve jongen
Weet je waarom dat niet gaat
God kan zichzelf nooit doden
Omdat God niet echt bestaat

Maar je moet me wel beloven
Dat je dit nooit op aarde zegt
Want ze zullen je niet geloven
En dan wordt je omgelegd

Dus je moet me echt beloven
Dat je dit nooit op aarde zegt
Want ze zullen je nooi geloven
En dan wordt je opgedregd
Citeren04.01.20080 likes
hoi allemaal

jullie hebben al gemerkt dat in me niet in mengen in deze discussie.
ik laat gewoon ieder in zijn waarde
en dat moet ook vind ik
maar mijn ervaring is daar is iets
ik heb het al 3x gezien na een overdosis gelukkig vond Hem of het (vul maar in hoe je het noemd)nog te vroeg en me niet wil hebben.
ik ga ook nie naar een kerk maar dat is mij.
geloven is ieder zijn manier

bucketlake
Citeren04.01.20080 likes
ik kan ook wel zeggen dat ik een paar keer een wonder heb meegemaakt maar wil het toch geen godswonder noemen noem het maar een medisch wonder en degene die mij goed kennen weten wat ik bedoel ik geloof nu eenmaal niet en ben er niet in opgevoed en wil het zo maar houden

groeten Visser

Adverteer hier