Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  In de Wandelgang

gelovig

Advertise here!!

Citeren24.12.20070 likes
er is wel iets heb 3x gezien
Citeren24.12.20070 likes
Ik ben Rooms Katholiek opgevoed, dat ten eerste. Daarnaast respecteer ik een ieder zijn geloof maar naar mijn mening zijn de echte gelovigen een bevolkingsgroep die denken dat ze een monopolie op de waarheid hebben en neigen naar vluchtgedrag.

No disresepect

Henry.
Citeren25.12.20070 likes
ik ben niet gelovig ,maar heb toch 1 vraag als er toch een god is waarom sterven er veel mensen op te jonge leeftyd ?

kusss peetje
Citeren25.12.20070 likes
goede vraag vrouwtje. het antwoord weten we niet. alleen Hij. maar Hij heeft met iedereen een plan dus of Hij wilt dat je 99 jaar op de aarde rondloopt of met 40 jaar al bij Hem in de hemel is.
maar daar kunnen we nooit 100% weten
Citeren25.12.20070 likes
inderdaad goeie vraag en een hele moeilijke vraag, wie ben ik om daarop te antwoorden... als ik erover nadenk, misschien heeft het wel te maken met de manier hoe wij als mensen de dood beleven.

een sluitend antwoord vind ik daar ook niet voor, ik kan er alleen over nadenken, dat geeft me een gevoel van onrechtvaardigheid, maar ook van dankbaarheid dat we die persoon mochten kennen, en het samenzijn met die persoon mogen herinneren.

Advertise here!!

Citeren27.12.20070 likes
Beste Daan,

Ik geloof niet in een God zoals ons dat vaak vanuit huis uit en door opvoeding wordt meegegeven. Maar ik zal niemand afvallen die wel gelovig is, respect dus voor ieder zijn opvatting. Waar ik wel eens moeite mee heb is dat de meeste mensen stomweg geloven omdat ze dat (vaak) vanuit de opvoeding mee krijgen. Komt nog bij de dogma's vanuit de kerken die je dan worden meegegeven (soms opgedrongen). Een boek als de bijbel (ruim 2000 jaar oud, of de Koran 600 later) is door mensen geschreven. Of alles wat daar staat klopt? Geen idee. Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde - kan bijna niet anders - maar om nu zomaar in een "klassiek" godsbeeld te geloven zoals onze ouders of de kerken ons dat leren? Nee daarvoor ben ik waarschijnlijk te eigenwijs. Wat mij betreft zit God of whatever voor naam je gebruikt meer in jezelf. Je moet er zelf wat van maken hier op deze gekke planeet.
Citeren27.12.20070 likes
hey je haald de woorden uit mijn mond !!!
dank leo!!

meeneens dus, wonderke
Citeren27.12.20070 likes
ben het ook eens met leo , er wel degelijk meer , maar ik geloof niet in een god, ik denk eerder geesten van overledenen mensen, die na zovelen jaren terug keren in een ander lichaam , en die kunnen ons denk ik helpen bij sommige dingen , maar straffen niet ,de dood kijkt niet naar een leeftijd die komt wanneer die dat wilt ,en niet omdat iemand dat verdiend oid
Citeren27.12.20070 likes
in mijn beleving heeft bidden mij geholpen om moeilijke periodes te overbruggen, ik ben niet op zoek naar een almachtig persoon die mijn problemen oplost, maar ik geloof wel in de kracht die het mij geschonken heeft. mijn dankbaarheid uiten richt zich dan ook niet alleen tot God, maar ook tot mijn familie en vrienden die het allemaal mogelijk gemaakt hebben. de mooiste uitdaging voor mij is dat ten allen tijde te onthouden.
ik open effe een nieuw onderwerp... levensfilosofie
Citeren02.01.20080 likes
deze clip geeft mij persoonlijk kippenvel. niet alleen de tekst maar ook de sfeer daar.

http://nl.youtube.com/watch?v=doiiH2FkIO8

kijk eerst de clip helemaal als je wilt voordat je een reactie geeft

Adverteer hier