Forums  ›  Aangeboden / Gezocht  ›  Gezocht

allergieen

1

Advertise here!!

27.07.20050 likes
hoi allemaal

ik zoek mensen die ook voedsel allegrieen hebben.(of andere allergieen)
zelf ben ik ond allergisch voor groenten,fruit,specerijnen enz(bomen,planten)
heb jij of ken je iemand die dit ook heeft.
laat het dan ff weten.

groetjes femke

je kunt ook altijd mailen naar femke@hostingplaats.nl
27.07.20050 likes
Hoi Femke,

Ook ik heb voedselallergie mn (met name) koemelkallergie en ook bepaalde soorten groenten en vlees.

Laat ff (even) weten wat je zou willen weten.
Ik heb er al best wel veel ervaring mee.

Groetjes Dyana
27.07.20050 likes
hoi Dyana

Bedankt voor je reactie.

Ik heb vooral de vraag hoe andere mensen zich wel aan hun dieet kunnen houden .
En hoe zij met het onbegrip van andere mensen omgaan.
Zelf heb ik de ervaring dat mensen het niet begrijpen hoe een jonge meid (die er aan de buitenkant gezond uitziet) zo vaak ziek kan zijn.
Ik heb nu ong 13 jaar last van allergieen en tot voor kort lijk ik er steeds meer prioblemen mee te krijgen zo wel lichamelijk als geestelijk.
Het zal er allemaal wel bij horen maar ik heb in mijn omgeving geen mensen die dit ook heeft dus kan niet nagaan hoe andere er mee gaan.

ik hoor graag van je

groetjes femke
27.07.20050 likes
hoi Dyana

Bedankt voor je reactie.

Ik heb vooral de vraag hoe andere mensen zich wel aan hun dieet kunnen houden .
En hoe zij met het onbegrip van andere mensen omgaan.
Zelf heb ik de ervaring dat mensen het niet begrijpen hoe een jonge meid (die er aan de buitenkant gezond uitziet) zo vaak ziek kan zijn.
Ik heb nu ong 13 jaar last van allergieen en tot voor kort lijk ik er steeds meer prioblemen mee te krijgen zo wel lichamelijk als geestelijk.
Het zal er allemaal wel bij horen maar ik heb in mijn omgeving geen mensen die dit ook heeft dus kan niet nagaan hoe andere er mee gaan.

ik hoor graag van je

groetjes femke
28.07.20050 likes
heb eens anafylactische shock gedaan na eten van linzen , blijkbaar was ik door vorig werk allergisch geworden daaraan en nog paar andere producten , gelukkkig zeldzaam of in kleine hoeveelhedne gebruikt. ondertussen is het voorbij ttz ik werk er niet meer en mijd nog steeds die paar producten waaraan ik allergisch ben...

Advertise here!!

28.07.20050 likes
Hoi Femke,

Dit is geen gein wat ik nu schrijf het is werkelijk waar. Als ik hazelnoten ga eten dan krijg ik hele dikke opgezette lippen en gehemelte en het kriebelt behoorlijk.
Dus waar ik me aan moet houden is deze dingen niet eten.

En onbegrip bij anderen .... wie zijn dat dan wel? Een echte vriend of vriendin heeft daar altijd begrip voor want anders zijn het geen vrienden van je ... tis al erg genoeg dat je het hebt. Dat onbegrip is volgens mij gestoeld op het feit dat ze hun eigen royale gebreken niet aan het daglicht willen blootstellen. Dus ik zou dan rustig even de bekende vinger opsteken!
gr. Tim
28.07.20050 likes
Hey Femke,

Ook ik sluit me bij de club aan.
Ben allergisch voor pure chocolade,rode wijn en oude kaas en als ik teveel mais of aardbeien eet dan ga ik eruit zien als een maiskolf of aardbei.
Gewoon vanaf blijven is het enige dat helpt.

Groetjes,

Nathalie
28.07.20050 likes
hoi Tim

bedankt voor je reactie.
ik ken het met noten zelf ben ik ook allergisch voor noten en pinda's
ik heb het 2 maal gehad en 1 maal moesten ze me naar het ziekenhuis brengen.
ik heb door mijn allergieen ook astma gekregen dus het was op dat moment extra benauwd voor me.
het vermijden van noten lukt me prima maar ik heb vooral moeite met het feit dat ik specerijen moet vermijdend dat zit bijna overal in.
ik vind het fijn om te horen dat ik niet de enige ben (al denk je dat soms)
in mijn omgeving zeker.

groetjes femke
28.07.20050 likes
Hoi Femke,

Voor mij is de keus zo gemaakt om het eten te laten staan vanwege mijn allergie, Femke. Ik krijg er nl. exzeem/astma van en dat betekent hele dagen en nachten jeuk (niet slapen enz. enz.). Dus meer zit er voor mij niet op als het te laten staan.

En het onbegrip van anderen.... daar trek ik me dus eigenlijk niet veel van aan, Femke. Het gaat erom hoe ik me wil voelen en hoe ik me aan de mensen om me heen wil laten zien. Misschien kun jij er vanuit dit oogpunt ook zo tegen aan kijken. En het is zoals Tim zegt: echte vrienden/innen hebben begrip. Als ik bij mensen op visite ga, laat ik ook altijd weten wat ik wel en/of niet mag hebben om te voorkomen dat ze de hele supermarkt leeghalen met lekkere dingen die ik toch niet mag hebben. Dat vindt ik, ondanks alle goede bedoelingen, sneu voor ze.

Het belangrijkste zoals ik er nu tegen aan kijk in jou situatie, Femke.
Ga op zoek naar producten die je wel mag hebben, zodat je niet om komt van de honger en toch lekker eten voor jezelf kunt maken.
Als je op deze manier dan een etenspatroon hebt gevonden, kun je je allergie a.h.w. "loslaten" en dan wordt de kans groter dat je naar andere mooie dingen in het leven gaat kijken.
Je komt daardoor lekkerder in je vel te zitten en dat werkt door in je hele doen en laten waardoor je dan uit de zogenaamde "vicieuze cirkel" kunt komen.

Mss via de Stichting Voedselallergie (ik heb nl. ook een boek waar alle koemelkvrije producten in vermeld staan en er staat tevens bij waar ik die kan kopen, het is een ideale oplossing).

[url=http://www.stichtingvoedselallergie.nl/[/url]
Misschien kun je op bovenstaande site wat informatie vinden voor jou specifieke allergie.

En als laatste mogelijkheid heb ik dan misschien nog een optie om je via een homeopatisch arts te laten behandelen. Er zijn daar ook goede resultaten mee te bereiken.

Lieve Femke, ik heb er 20 jaar over gedaan om te weten wat ik nu over allergieen weet. En met alle plezier wil ik je dat laten weten.

Dan heb ik nog een vraagje voor je: Mag ik weten hoe jong je bent?

Heel veel groetjes, Dyana xxx
29.07.20050 likes
hoi iedereen eventje toelichten op mijn eerder memootje wat het begrip anafylactische hock juist inhoud ......

bij allergien met uitwendige oorzaak bv jeuk door graspollen reageert het lichaam aan de aangetaste plaatsen , in dit gevalde huid.

bij voedselallergien komt de allergie pas nadat je het eten binnen hebt ... de gradatie in reacties zijn uiteenlopend en gaan van :

rood worden
lippen oren ogen die opzwellen
ademhaling wordt astmatisch
volledig hoofd zwelt op

in mijn geval was het zo dat ook de keel opzwelt waardoor je verstikt , gelukking woont mijn huisarts naast mij. maarde wandel naar zijn woning toe was benauwend.

achteraf kreeg ik lichtere reacties op andere zaken

dus ikke effe aant zoeken geweest en hieruit mijn bevindingen :

blijkbaar zijn heel wat mensen allergisch aan noten , de materie waaraan je allergisch word is eigenlijk een product van moeder natuur dat dient om water vast te houden , te binden , ( in de natuur overleven zaden op deze manier , ze drogen nooit uit dus ) . van heel wat zaden worden deze stoffen gebruikt in kleine hoeveelheden in allerhande voedingswaren. soms met hun nederlandse naam ( johannesbroodpitmeel , guargom , ) soms met E-aanduidingen

allergie moet je zo zien , het is een lichaamsvreemde stof waar je lichaam op reageert door antistoffen te maken. Allergie aan noten komt blijkbaar steeds meeren meer voor . ( eigenlijk nietmoeilijk , de dikkingsmiddelen van in de eerste papfles zit er al vol van )

hou er echteraltijd rekening meer dat het wel eens heel gevaarlijk kan zijn ook. als tip het volgende , hou steeds enkele antihistaminica bij de hand ( zyrtec pilletjes bijvoorbeeld ) als je de symptomen voelt opkomen paar nemen en gaan zitten

1

Adverteer hier