Hoi Femke,
Voor mij is de keus zo gemaakt om het eten te laten staan vanwege mijn allergie, Femke. Ik krijg er nl. exzeem/astma van en dat betekent hele dagen en nachten jeuk (niet slapen enz. enz.). Dus meer zit er voor mij niet op als het te laten staan.
En het onbegrip van anderen.... daar trek ik me dus eigenlijk niet veel van aan, Femke. Het gaat erom hoe ik me wil voelen en hoe ik me aan de mensen om me heen wil laten zien. Misschien kun jij er vanuit dit oogpunt ook zo tegen aan kijken. En het is zoals Tim zegt: echte vrienden/innen hebben begrip. Als ik bij mensen op visite ga, laat ik ook altijd weten wat ik wel en/of niet mag hebben om te voorkomen dat ze de hele supermarkt leeghalen met lekkere dingen die ik toch niet mag hebben. Dat vindt ik, ondanks alle goede bedoelingen, sneu voor ze.
Het belangrijkste zoals ik er nu tegen aan kijk in jou situatie, Femke.
Ga op zoek naar producten die je wel mag hebben, zodat je niet om komt van de honger

en toch lekker eten voor jezelf kunt maken.
Als je op deze manier dan een etenspatroon hebt gevonden, kun je je allergie a.h.w. "loslaten" en dan wordt de kans groter dat je naar andere mooie dingen in het leven gaat kijken.
Je komt daardoor lekkerder in je vel te zitten en dat werkt door in je hele doen en laten waardoor je dan uit de zogenaamde "vicieuze cirkel" kunt komen.
Mss via de Stichting Voedselallergie (ik heb nl. ook een boek waar alle koemelkvrije producten in vermeld staan en er staat tevens bij waar ik die kan kopen, het is een ideale oplossing).
[url=
http://www.stichtingvoedselallergie.nl/[/url]
Misschien kun je op bovenstaande site wat informatie vinden voor jou specifieke allergie.
En als laatste mogelijkheid heb ik dan misschien nog een optie om je via een homeopatisch arts te laten behandelen. Er zijn daar ook goede resultaten mee te bereiken.
Lieve Femke, ik heb er 20 jaar over gedaan om te weten wat ik nu over allergieen weet. En met alle plezier wil ik je dat laten weten.
Dan heb ik nog een vraagje voor je: Mag ik weten hoe jong je bent?
Heel veel groetjes, Dyana xxx