Mijn jongste broer doet een leger ondersteunende mbo opleiding en maakt kans uitgezonden te worden. Als dat gebeurdt, dan zal ik daar niet wakker van liggen. Hij koos een opleiding in een werkveld waar bepaalde risico's aan zitten. Gebeurdt er iets, helaas en dikke pech en niet huilen. (als militair oid dan). Ik roep al een hele poos tegen hem dat het een sukkel is dat hij die risoco's voor dat hongerloontje voor lief neemt... militairen (en bijbehorend volk) zijn nu eenmaal vaak niet de slimsten en kunnen dat soort inschattingen niet goed maken. Ze vertrouwen erop dat het wel goed komt en het allemaal wel meevalt. Stakkers

(ik ben overigens erg links en zeer fel tegen alles wat met het leger te maken heb, niet boos bedoeld, maar het verklaart waarom ik heel koel over dat soort dingen denk en reageer.).
Voor mensen die niet zo in elkaar zitten snap ik dat het erg gevoelig ligt allemaal... daarom vind ik militairen vooral acosiaal: ze verkiezen geld boven het bang zijn van alle naasten voor mocht er wat gebeuren... komop.... moet je van al die beroepen nu juist dat kiezen? Me-er, agent, etc kan ook als je graag in die sector wil. En dan zijn de risico's zeer veel kleiner.
Liefs, Ronnie