Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

afghanistan

2

Advertise here!!

Citeren30.10.20070 likes
Beste Rene, Peter_Feye, Vrouwtje_48, Visser en Marie
Ik sterf liever dan dat er voor mij onnodig bloed vergoten wordt ;) Hebzucht en geloof zijn de drijfveren van oorlogen en beiden verwerp ik volhartig!
Militairen hebben geen lef...ze zijn alleen te onnozel om door te hebben dat ze gebruikt worden als marrionetten voor het spel wat door anderen gespeeld wordt. Oorlogen kan je ook alleen voeren als er genoeg mensen zijn die zich als marrionet laten gebruiken, zo werkt dat en heeft dat altijd al gewerkt. De echte booswichten blijven alleen bijna altijd buiten schot...ook zo zit dat helaas...
Dus nee Rene, ik heb geen militair nodig om me veilig te voelen. Ik heb het helemaal gehad met de mens en zijn denkbeelden. Van mijn part gaat de hele wereld ten onder (of is ze dat al? ;) zoveel problemen in de wereld..overal oorlog...overal onrecht en bloedvergieten om? om waarom? geld en geloof... voor zover er een dag des oordeels is, dan kan hij niet erger zijn dan de hedendaagse praktijk.
Ben ik hiermee zweverig? Ik vlucht graag voor de realiteit en leef zoveel mogelijk in mijn eigen wereld. Ik lees geen kranten meer en kijk geen journaals. Mijn wereld is mooier dan die. In verhalen en gedichten en middels Mangafilms en andere fantasyproducties kan ik mijn ei kwijt.
Wel terusten, mijnheer de president ;) Boudewijn de Groot heeft gelijk. Slaap zacht.
Zyxxxx
Citeren31.10.20070 likes
wordt eens wakker zyx
Citeren31.10.20070 likes
Beste zyx was het maar waar zo als jij het zegt ik kan me niet afsluiten moet iedere dag werken dus de weg of straat op kijk om je heen het is rot al die oorlog door idioten maar dat wil nog niet zeggen dat die idioten zo als bin laden boech poetin en nog veel meer allemaal hun gang moeten kunnen gaan en ik mijn zelf moet verstoppen in de on werkelijkheid nee beste zyx dat gaat mijn te ver en ben dus blij met mensen die daar iets aan proberen te doen en klinkt het hard maar inderdaad meneer de president valt vaak buiten Schot maar daar is die dan ook leidinggevend voor

Rene
Citeren31.10.20070 likes
ieder zijn eigen idee maar zyx zijn denkbeelden zijn niet de mijne en zullen het ook niet worden

visser
Citeren01.11.20070 likes
Het kan misschien dom zijn dat militairen zich hier voor lenen. Maar beste zyx knoop ff een ding goed in je oren. Zonder die "domme" militairen kon jij je nu niet veilig verstoppen in je eigen wereldje.Dan had jou utopie er nu ff anders uitgezien. Ik ben absoluut niet voor oorlog. Ben het ook met je eens als je zegt dat die altijd om religie en geld gaan. Maar er zijn ook legers die de rest van de wereld willen beschermen tegen dat soort volk. Sorry als ik misschien fel reageer, maar de maatschappij steunt wel op de beroepsbevolking en niet op dromers. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Advertise here!!

Citeren01.11.20070 likes
patricia en je mening geven mag tog,kussss en knuffff Bonn

Marie ik wil jouw heel veel sterkte wensen,kusss en knuff Bonn
Citeren01.11.20070 likes
Hoihoi, als eerste: goede reacties.. (dat jullie meer zeggen dan dat ik niet moet zeuren oid). Het mooie aan dit land is dat iedereen zijn mening mag hebben. Verder snap ik dat je een europees leger nodig hebt tegen rare apenlanden als de USA en Israel, maar zoveel als Nederland nu heeft is echt niet nodig (we hebben veel meer F16's dan landen die veel groter zijn dan ons bv...) Dus er wordt veel geld weggegooid (1 grote luchtmacht is veel efficienter dan 20 kleintjes en 4 middelgrote, landmacht en marine idem).
Militarien zijn vaak niet de slimsten, maar dat is ook omdat ze zonder vragen stellen hun taak moeten doen...niet denken als je een vijand ziet, maar vol automatisch handelen...dus hoog opgeleiden zijn minder nuttig (en te duur). Dat is ook wat ik erg vind.. de minder slimmen hebben vaak het risico niet door en worden zo misbruikt door de legerleiding en de politiek (wie zegt dat die missie in Irak nodig is?: de politiek. Is ze ook echt nodig? Ik twijfel heel erg. Het was een domme fout om Sadam zo te verjagen, van binnenuit een revolutie steunen en het volk zijn eigen dictator laten wegschoppen had veel bloed gespaard...maargoed, het ging de USA om de olie, dat is wel duidelijk, zegt ook Alan Greenspan, de voormalige directeur van de centrale bank van Amerika)
Wel vind ik het bedrog dat ze reclame maken met leuke survivalbeelen uit de Ardennen terwijl collega's van je in het echt dood kunnen gaan...dat zit alleen niet in dat "o wat zijn we gezellig op kamp" filmpje.
En ook van mij veel sterkte voor Marie gewenst

Groetjes, zyx
Citeren02.11.20070 likes
thanks zyx
2

Adverteer hier