Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

Tja moest het even melden...

1

Advertise here!!

23.02.20149 likes

Er wordt overal zo snel geoordeeld, beoordeeld. Niet alleen hier maar overal. Op hoe die eruit zien, zijn haar, zijn karakter. En tuurlijk niet alleen hier. Maar de opmerkingen die hier gemaakt worden, die gewoon niet kunnen. Komop, Deze site die nog wel KLETSEN heet, daar waar je vrijwillig komt om even weg te zijn uit je omgeving, even ergens anders aan te denken. Niet te hoeven enken aan de opmerkingen die om je heen worden geroepen. Hier gewoon jezelf kunnen zijn. Maar nee. dan weer een opmerking al is het er maar 1, maar 1 te veel, alles buiten moeten negeren maar deze lees je, zie je, blijft in beeld, dat komt veel harder aan. en misschien zien mensen niet dat ze een opmerkingen maken die niet leuk zijn. die gewoon zo gemeen zijn. maar ja 'Grapje' Kan je toch wel tegen. ja maar eze hoor ik dagelijks. En dan niet alleen opmerkingen maken maar oordelen hoe kan je oordelen zonder dat je weet hoe het leven van een ander eruit, ja het andere deel van het verhaal. Hoe kan je oordelen of de 1 wel of geen tijd heeft, of de 1 lui is of niet, dat kan je niet beoordelen, maar mensen weten te snel een oordeel en tuurlijk niet alleen hier overal. kijk naar een date site, zie je een foto leuk om mee te praten niet leuk wegklikken, dan oordeel je over iemand via een foto. Ja dat doe ik ook, dat doet iedereen overal, normaal in deze maatschappij volgens mij. Maar ik weet zo goed zo vreselijk goed dat die ene opmerking, dat ene vooroordeel zo hard kan binnen komen, je zo kan raken, je zo kan kwetsen. Dat je je er niet meer tegen kan verweren, Denk na, er zijn zoveel mensen die er niet meer tegen kunnen die het niet meer aan kunnen hun eigen leven verpesten, zichzelf pijn doen, willen vermoorden om die rot opmerking, die vooroordeel. En nee ik zeg niet dat die Opmerking die ene vooroordeel van jou tot pijniging of zelfmoord van een ander kan leiden. En ik weet dit dondersgoed en ik merk zelf steeds vaker wanneer je door middel van een opmerking iemand kwetst wat het met iemand kan doen. Ik wil niet zeggen dat het alleen hier gebeurd, en misschien moet je er maar eens op gaan letten. Maar 1 ding wat ik met dit hele stuk wil zeggen. Denk alsjeblieft na voor je wat zegt. 

23.02.20142 likes

Ben ik helemaal met je eens daph. En vooral " je kunt zomaar een  zelfmoord op je geweten  hebben doordat je nie nadenkt wat je zegt " mensen mogen nie oordelen e  beoordelen.

23.02.20144 likes

Helaas heel herkenbaar.

Daarom zet ik mijn webcam weinig tot niet aan en staan er geen foto's op mijn profiel hier.

Ik heb al het nodige mee gemaakt op chats en in het dagelijks leven het heeft mij gemaakt tot de persoon die ik nu ben.

En men heeft makkelijk kletsen als je zegt "sta er boven"en "jouw tijd komt nog wel".

Maar in mijn ogen is het eerst zien en dan geloven.

En men neemt gewoon niet meer de tijd om iemand echt te leren kennen.

Dus tot dat ik iemand tegen kom die dat wil, dan laat ik misschien mijn masker wel wat zakken.

En anders blijft het lekker op!

24.02.20145 likes

mooi gesproken daphne. ook ik ken het fenomeen pesten. ben heel wat gepest in mijn leven. maar ik ben er achter dat een deel van het pesten door jezelf komt. ik bedoel niet dat je het uitlokt om wie je bent of hoe je bent want daar kan je niks aan veranderen. ik bedoel pesten kan je pas raken als je je er wat van aantrekt. en het klinkt zo simpel . maar dat is het zeker niet. als iemand zeg dat ik lelijk dik eng. denk ik dat vind jij. als ik in de spiegel kijk zie in een sterke vrouw. moeder van 3 kids die het toch maar mooi in haar eentje red. dan zie ik een vrouw die voor de meeste van ons aardig is. en met bijna iedereen door 1 deur kan. op het moment dat iemand iets naars zegt over mij heb ik dus een keus. ik kan kiezen voor zijn/haar mening. of voor mijn mening. en aangezien ik mijzelf beter vind dan de gene die een rotopmerking plaatst is de keus dus niet moeilijk. ik kies voor mij en laat de opmerking van me afgelijden.

gelukkig ben ik door de jaren heen best wel heel mondig geworden en durf de confrontatie aan te gaan.  ik durf ook rustig te vragen waarom ze dat zeggen en waar ze dat op baseren. vaak dimmen ze dan in omdat je ze bewust maakt van het gedrag dat ze vertonen.

ik moet eerlijk toe geven dat ik ook iemand ben van het plaatsten van kleine  pesterijen. verbale woordspelingen. dus als ik wat tegen je zeg neem me met een korrel zout . desnoods het hele pak. chatten is voor mij een manier van ontspannen.  ik zeg altijd chatten is een schijnwereld.

liefs mram

24.02.20141 likes

Mooi gezegd Mram en helemaal waar!!!

Advertise here!!

24.02.20142 likes

Mram, tuurlijk kan je zelf denken, ik weet wel beter. Dat weet ik zelf ook wel, maar wat Klappie zegt is ook waar, eerst zien dan geloven, en och je kan heus wel een keer een grapje maken, maar sommige grapjes gaan te ver, je er tegen verwoorden, sterk in je schoenen staan dat kan je op een gegeven moment wel, maar het doet alsnog wel pijn.. al ben je mondig, al zeg je er wat van, heel veel durven dat niet, en vaak werkt het nieteens bij jongeren. En het korreltje zout, dat kan even werken, maar voor sommige kan het gewoon vervelend worden, soms hoef je dingen niet te accepteren, ja  chat op internet is maar schijnwereld, tuurlijk internet is niet te vertrouwen, en ik zeg niet met deze post dat het over mij gaat, ik heb nergens last van,  mij boeit het niet wat mensen meer denken, tuurlijk het doet me nog steeds pijn, al zeg ik er wat van, die woorden blijven wel hangen. Hier chatten is ook ontspanning, maar ik weet zo goed, zo ontzettend goed dat als de chat van de site waar ik eerst kwam, ik er niet meer was, ik heb die vertrouwd en ik snap gewoon niet waarom waarom zou je opmerkingen makken tegen iemand die verkeerd kunnen vallen op een chat als je er komt voor Ontspanning. Die ander ook en niet om woorden naar zijn hoofd gegooid te krijgen, en tja alles met een korreltje zout nemen, dat word na een poos heel wat koreltjes. Ik zeg niet dat mensen fout zijn of anders moeten doen, ook jij niet mram, wat je zegt is je eigen keus.  Maar ik vind het jammer dat er gewoon zulke stomme opmerkingen vallen. Ben zelf 4 jaar lang gepest op school, uiteindelijk heb ik alles gedaan wat niet mocht, ik vond mijn weg op internet, gezellig gewoon met mensen praten, en ik vind het zo stom dat die kinderen daar niet zo gemeen zijn, niet in hun hoofd haalde om rare of opmerkingen te maken die verkeerd konden vallen bij anderen, en hier gebeurd dat wel. tuurlijk niet alleen hier vast overal wel. En misschien doet het er niet toe, maar het is gewoon zo, als mensen vragen om mijn verleden is er 1 ding wat ik zeg, Als ze me op internet niet hadden geaccepteerd had jij mij niet gesproken. Ja opmerkingen die reallife worden gezegd komen hard aan, maar opmerkingen die je leest op internet waar jij Vrijwillig komt komen 10x harder aan. Ik ben er steeds meer van bewust. Let gewoon op wat je zegt. niet iedereen kan alles met een korreltje zout opnemen.

en nee deze eerste post heb ik niet geschreven uit vervelende opmerkingen hier, misschien omdat er veroordeeld werd. maar ik had nu zoiets van ik moet het zeggen, en och this zo bekend maar iedereen doet er aan mee!

24.02.20140 likes

mooi gesproken daphne.

ik werd vroeger heel vaak gepest door me uiterlijk en dat is voor mij ook een reden waardoor ik geen cam neem.

24.02.20143 likes

ik vind dat jammer om te horen tails. en voor mij is dat ook een teken dat de pesters gewonnen hebben.

je mag er zijn je bent een leuk joch en wie vind van niet  kijkt maar de andere kant op en is de moeite van jouw aanblik niet waard

kuss mram

24.02.20140 likes

uhu snap ik wel, maar is soms moeilijk

24.02.20141 likes

is het ook tails. maar ik heb er een paar jaar langer overgedaan om hier te komen. ik hoop dat jij sneller de weg vind. wees blij met wie je bent. jij bent de enige die je aardig moet vinden als je in de spiegel kijkt. als de rest dat ook doet is dat mooi meegenomen maar geen vereiste

1

Adverteer hier