Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

Laat je stem gelden!

1

Advertise here!!

Citeren07.03.20070 likes
Beste mensen, vergeet niet te stemmen vandaag, alle stembureaus zijn als ik het goed heb open tot half 9. Waarom vindt ik dat je moet stemmen:

- omdat de provinciale staten de leden van de eerste kamer kiezen. Stelt de tweede kamer een wet op, dan moet de eerste kamer deze goedkeuren. Vind je het nieuwe kabinet niet zo gelukkig, of juist wel, dan kan je door middels van DEZE verkiezingen de tweede kamer steunen, of dwingen beter na te denken over een wet voor ze deze indient. Dus of je rechts of links bent, het is altijd nuttig.

- omdat het provinciale bestuur het laatste woord heeft over bestemmingsplannen (die nieuwe woonwijk of snelweg in je achtertuin).
- omdat het provinciale bestuur een streekplan opstelt waarin oa staat welke gemeente bedrijventerreinen aan mag leggen, zo wordt voorkomen dat iedere gemeente in het wilde weg bouwt en alles uiteindelijk leeg blijft staan.

Wie niet stemt, stemt in met alles wat de komende 4 jaar wordt besloten! Bovendien, hoe meer mensen niet stemmen, hoe meer de stemmen van de mensen die wel gaan stemmen waard worden. :P
Gegroet!
Citeren07.03.20070 likes
vind je het erg als ik oversla . of je nu door de hond gebeten word of door de kat tis 1 pot nat
Citeren07.03.20070 likes
Volledig niet mee eens Mramm. Of 1 persoon niet of wel stemt maakt inderdaad niet uit, maar als half nederland er zo over denkt... stel dat je bent het eens met de regering en je blijft thuis..en iedereen van de oppositie gaat wel stemmen, dan kan deze regering dus niet veel doen omdat ze geen enkele wet door de eerste kamer krijgt, geen rare wetten iig. Andersom geld het precies zo. Daarom maakt elke stem uit. Wie vandaag boodschappen gaat doen, of zijn kind ophalen komt zeer waarschijnlijk langs een stembureau, stemmen duurt 3 minuten...
Citeren07.03.20070 likes
ha nu weet ik dus waarom ik ga stemmen!
ja want ik mag nu voor ut eerst stemmen!!!!!
en ga voor partij voor de dieren stemmen

hoop dat se beetje veel stemmen gaan krijgen nu!

kissssss,
kirsten
Citeren07.03.20070 likes
stem al jaren geen proviciale staten meer en ben ik ook niet van plan zijn maar 2 verkiezingen waarvoor ik nog stem en dat is 2e kamer en gemeenteraadsverkiezing en wie er wel stemt lig niemand strobreed in de weg

groeten visser

Advertise here!!

Citeren07.03.20070 likes
Dat is je goed recht, visser
Citeren07.03.20070 likes
Stemmen????? die is gek.. k ga alleen maar stemmen als het echt beter wordt en anders kennen ze me de kuil in die nu bij kip in de tuin is
Citeren07.03.20070 likes
maar zzz ik geloof dat jij het niet helemaal begrijpt tis toch stemrecht geen stemplicht. mag toch zelf weten wat ik met stem doen. ik laat hem verloren gaan hahahhahha
Citeren07.03.20070 likes
Ik begrijp het heel goed Mramm ;). Wie niet wil, die hoeft natuurlijk niet. Ik probeer(de) twijfelaars over de streep te trekken Beetje lobbyen mag altijd dacht ik zo
Kusss, Zyx
Citeren07.03.20070 likes
stemmen hahah dat heb ik gedaan ,op mezelf

1

Adverteer hier