Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  In de Wandelgang

Hulp @ school - Vragenlijst

1

Advertise here!!

Citeren26.03.20110 likes
Hallo!!

Ik moest voor school een vragenlijst maken met 'problemen' die je op een middelbare school zou kunnen tegenkomen. Met die vragen konden wij zien wat er niet goed gaat op school.
Ik wil vragen wie er voor mij een vragenlijst wilt invullen. Het zijn 5 vragen en aan de hand van jouw antwoorden (meningsvragen) kunnen wij een beetje zien hoe we deze dingen moeten aanpakken.

We hopen daarom ook dat je deze lijsten zo eerlijk mogelijk zal invullen.

Alvast thnxxx voor je medewerking

Vragenlijst VMBO 1

Vraag 1:
Wat is uw mening over het roken van scholieren die op de middelbare school zitten?

Vraag 2:
Stel dat een leerling met 2 verschillende oorbellen in zou komen, hoe zou u daarop reageren?

Vraag 3:
Wat is uw mening over het gebruik van afslankmiddelen bij kinderen van de middelbare school?

Vraag 4:
Wat betekend vriendschap in uw ogen?

Vraag 5:
Hoe zou u omgaan met een kind (van de middelbare school) die wordt buitengesloten?

Bedankt voor het invullen!!!

(als je invult graag even met een extra enter de antwoorden of antwoorden in blokletters of dik ofzow zodat het duidelijker wordt voor mij dank je wel)
Citeren26.03.20110 likes
Antwoord op vraag 1:
Het roken is nooit goed en al helemaal niet voor kinderen die nog in de groei zijn,dus op deze vraag vind ik het niet verstandig als ze dat doen.
Maar echt tegenhouden kan je het nooit!!!

Antwoord op vraag 2:
Als de leerling dat leuk vind laat je dat in zijn/haar waarden,kleedgedrag zegt vaak hoe iemand is of hij/zij zich voel op dat moment.

Antwoord op vraag 3:
Vind dat echt niet kunnen,zijn vooral veel meiden die onzeker zijn over zichzelf.
En die vaak worden meegesleurd in het gedrag van andere.

Antwoord op vraag 4:
Vriendschap is nemen en geven,het delen van lief en leed.
Vriendschap komt van twee kanten,en het respect hebben voor elkaar.
Vriedschap is blij zijn voor een ander en het elkaar alle geluk gunnen.
Vriendschap kent geen jaloezie.

Antwoord op vraag 5:
Proberen dat het kind zich op zijn/haar gemak gaat voelen en met de andere leerlingen praten of ze het buitengesloten kind willen begeleiden in schooltijd.

Groetjes Deborah
Citeren26.03.20110 likes
Vragenlijst VMBO 1

Vraag 1:
Wat is uw mening over het roken van scholieren die op de middelbare school zitten?
Ik vind dat de ouders daar ook wel strenger op moeten worden, soms zie je kinderen die in de 1e klas pas zitten al roken en vind dat niet normaal, snap die ouders ook niet dat ze het toelaten op zo'n jonge leeftijd.

Vraag 2:
Stel dat een leerling met 2 verschillende oorbellen in zou komen, hoe zou u daarop reageren?
Als die 2 gaatjes in de oren heeft en dan 2 verschillende zou ik het zo laten, maar bij 1 gaatje zou ik toch wel zeggen dat het 2 verschillende zijn of vragen of dat de bedoeling was ( misschien deed die leerling dat wel met een reden!)

Vraag 3:
Wat is uw mening over het gebruik van afslankmiddelen bij kinderen van de middelbare school?
Ik vind het niet kunnen, je bent zoals je bent en als je dan MOET afvallen zijn er ook wel andere manieren ipv die middelen te gebruiken.

Vraag 4:
Er voor elkaar zijn in goede en mindere tijden, maar ook vooral veel lol hebben met elkaar, ook als het nodig is een luisterend oor hebben voor elkaar ( niet dat de een altijd wel luisterd en als die eens iets heeft dat er dan niet geluisterd wordt) en elkaar kunnen vertrouwen en alles aan elkaar kan vertellen.

Vraag 5:
Hoe zou u omgaan met een kind (van de middelbare school) die wordt buitengesloten?
Zou proberen die er toch bij te betrekken, weet zelf ook hoe het is en dat is niet leuk...dus toch van alles proberen zodat hij/zij er ook bij betrokken wordt door de rest van de groep.
Citeren26.03.20110 likes
vraag 1: je kunt het beter toelaten dan dat zo kind stiekum gaat roken , als jehet toelaat weet je tenminste wat het kind rookt en van vreemden weet je nooit wat er door zit. maar liever niet

vraag 2 : geen problemen mee . als het kind zich er maar goed bij voelt

vraag 3 : persoonlijk vind ik afslankmiddelen een doodzonde bij kinderen in de groei dus nee beter niet doen

vraag 4:echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein, een echte vriend verdien je door er zelf een te zijn

vraag 5 : eerst met het kind praten en kijken hoe hij zij er over denkt .daarna naar de mentor gaan en proberen tot een oplossing te komen .
Citeren27.03.20110 likes
Effe omhoog

Advertise here!!

Citeren27.03.20110 likes
Vragenlijst VMBO 1

Vraag 1:
ik zou het niet goed vinden want het stinkt zo en je krijgt er een slechte adem van
Vraag 2:
ik vind het niet kunnen ik zou er niet boos om worden maar eerder verbaast reageren
Vraag 3:
Wat is uw mening over het gebruik van afslankmiddelen
bij kinderen van de middelbare school?
ik zou het niet goed vinden want dat kind dat afslank middelen gebruikte kan daarmee gepest worden
Vraag 4:
vriendschap betekent mensen kunnen vertrouwen in goed en slechte tijden
Vraag 5:
[b]Hoe zou u omgaan met een kind (van de middelbare school) die wordt buitengesloten?ik zou met de groep gaan praten want ik vind van als je buitengesloten word dan ben je alleen en als je met een groep bent kun je meer lachen en meer doen als dat je alleen bent
Citeren27.03.20110 likes
Vraag 1:
Vind het wel goed roken....vooral vroeg beginnen..spekt de schatkist

Vraag 2:

Toppie Zou hem doorsturen naar mijn nicht, die heeft een tattooshop voor een tattoo

Vraag 3:

Naja weer vooral kwalijk voor de economie..kids moeten naar de mac voor een bigmac en daardoor bijdragen aan onze economie

Vraag 4:

Geen idee, me onzichtbare vrienden zeggen ook geen idee

Vraag 5:

doorsturen naar een hogere school, blijkbaar is die slimmer dan de rest en word daardoor uitgesloten simpel toch

Volgens mij is het zondag....wat een onzin weer
Citeren27.03.20110 likes
Vraag 1:
Vindt het niet goed dat ze zo jong al roken zegt vaak genoeg over hun afkomst vaak zijn het kinderen waarvan de ouders ook roken.

Vraag 2:
Moet kunnen toch

Vraag 3:
Moet je mee opassen he als ze ermee beginnen op jonge leeftijd dit kan uitmonden op anorexia'

Vraag 4:
Echte vriendschap zal altijd bestaan iemand zal er altijd voor je zijn in goede maar ook in slechte tijden, echte vriendschap zit diep in je hart al zie je elkaar niet zo vaak ze zullen er voor je zijn als je ze nodig hebt.

Vraag 5:
Ik zou het heel erg vinden dat dit met je eigen kind gebeurd, ik zou eerst met het kind praten en dan overleggen met de mentor wat de oorzaak ervan zou kunnen zijn en dan samen naar een oplossing zoeken.
Citeren27.03.20110 likes
Ohw wat veel reacties al!! Top Zie er graag nog meer tegemoet komen!!!
Citeren28.03.20110 likes
antwoord 1:

dat is iets wat iedereen zelf moet bepalen, als de ouders het er mee eens zijn.

antwoord 2:
ik zou diegene raar aankijken, en vragen wat de reden ervoor is.

antwoord 3:
ik vind het nogal onzin, vooral omdat de meeste (dunne) meiden al in paniek raken bij het
zien van 1 vetrolletje.

antwoord 4:
vriendschap betekend voor mij dat je die persoon alles kan vertellen met het vertrouwen
dat het ook bij die persoon blijft, dat je lol mt elkaar hebt en je veilig voelt.

antwoord 5:
ik zou proberen hem/haar overal bij te betrekken!

1

Adverteer hier