Deze heb ik van een forum waar ik vroeger op zat!!!
Zwangerschaps Dementie deel 1
Het jaar 2004 stond in het teken van mijn tweede zwangerschap. Was ik bij mijn eerste zwangerschap nog redelijk op de wereld, bij deze tweede zwangerschap bakte ik er werkelijk niets van! Om later terug te kunnen lezen over mijn hachelijke dementie-avonturen, heb ik destijds mijn memoires opgetekend. Derhalve hierbij enige avonturen. Zwangeren, jullie zijn gewaarschuwd!
21-02-2004
Jaaa hoor, het is weer zo ver.. net aan 10 weken zwanger en ik ben alweer zo dement als een kiwi.. gisteren een boodschappenlijstje gemaakt, en ongeveer 2 minuten later het hele huis doorzocht naar dat stomme lijstje.. nérgens meer te vinden.. ik vond het uiteindelijk keurig opgevouwen terug in de vuilnisbak..
Vandaag deed ik boodschappen en legde, naast mijn boodschappen, ook keurig mijn mobiel, portemonnee en een pakje papieren zakdoekjes op de band.. en dan nog stom staan kijken als het aan je voorbij trekt op die band, en die cassiere met een droog gezicht die spullen langs de scanner duwt...
Heeft er iemand misschien een shaletje in de bergen waar ik tot 2005 kan vertoeven????
01-03-2004
Helaas.. mijn dementie heeft nieuwe ongekende hoogten bereikt... net, bij het thuiskomen zagen we dat er gebeld was op onze vaste huistelefoon. De nummerweergave gaf een 06-nummer aan, wat ik niet kon thuisbrengen. Mijn hele adresboekje doorgewerkt, ook die in mijn telefoon, maar ik kon het nummer niet vinden. Logisch, want het was mijn eigen mobiele nummer.. ik wilde vanmiddag mijn schoonouders bellen, maar belde per ongeluk onze eigen huistelefoon, vandaar dat dat nummer op de nummerweergave stond... iemand nog een enkeltje Jupiter over?
02-03-2004
Vanmorgen was ik de badkamer aan het schoonmaken. Ik stond in de douchecabine deze ijverig te soppen. Paneeltje voor paneeltje, tot ik bij één de deuren kwam... ik zet mijn spons ertegenaan om te gaan vegen.. er was alleen geen deur, die had ik 2 tellen ervoor opengedaan.. dus ik zwiepte door de cabine naar buiten (niet bezeerd), mijn spons vloog door de badkamer en belandde in de wc... Ik heb maar even vijf minuten pauze ingelast om mezelf even uit te lachen

Gelukkig hoef ik niet zo bang te zijn dat ik mezelf (of de baby) bezeer, ik heb een enorm afweermechanisme om mijn hele lijf heen.. ik ben mijn eigen zwemband, als het ware...
Bij nader inzien is Jupiter toch te dichtbij.. Pluto is beter denk ik... ;)
09-03-2004
Ik eet altijd een bakje yoghurt met cornflakes s'morgens.. alleen vanmorgen scheelde het een haartje of ik had kattevoer met cornflakes gegeten.. ik had het blikje al open en stond op het punt die bende in een schaaltje te scheppen

Ander sterrenstelsel, misschien?
10-03-2004
Net stond ik bij de kassa met portemonnee maar zonder bankpas.. boodschappen (veel boodschappen) al langs de scanner, band helemaal vol.... [luv mode] lalalalalalalala lalalalalalalala .... [/luv mode]
Tevens vond ik de wasverzachter terug in de koelkast... :?
12-03-2004
Van de week heb ik een ovenschotel gemaakt en de oven heeft toen een half uur aangestaan terwijl de ovenschotel nog fijn op het het aanrecht stond... en had ik al verteld dat ik eergisteren een wollen vest van mij zelf in de droger had gestopt (wollen vest - droger !!!!!!????) en dit vest eruit kwam in maatje Dano? Ik stond toch lullig te kijken... ik heb hem aangetrokken en ben naar beneden gegaan om hem aan Bob te laten zien, die stikte er zowat in

15-03-2004
De laatste dagen gaat het goed, weinig opzienbarends, er schoot me er alleen net eentje binnen, uit de oude doos (metaphorically speaking ), van mijn eerste zwangerschap:
Ik was nog niet zo heel lang zwanger, toen ik s'morgens wakker werd in een nat bed. Precies om mij heen, op kruishoogte, was het nat.. zou het waterbed soms lek zijn? Even geroken, nee, het was echt urine... hmmm, in bed geplast!!! Nou ja, niets aan te doen, bed verschoont..
Volgende dag, weer nat!!! ****, dit kan een probleem worden..
Gedurende die dag gekeken of het waterbed soms lek was, maar er was niets aan de hand, alles bleef droog.
toch maar even naar de huisarts. Je kan tenslotte incontinent worden door je zwangerschap...
'Ja, zei de huisarts, maar niet zo vroeg in de zwangerschap, pas aan het eind, als alles te zwaar wordt kunnen je sluitspieren verslappen, maar niet zo snel al in de zwangerschap"!
Vol twijfel weer naar huis, volgende dag... weer nat!
Toen maar eens het waterbed van dichtbij bekeken... aan mijn kant, ter hoogte van mijn kruis ongeveer, vond ik vier kleine gaatjes.. veroorzaakt door een poes... waterbed lek, als er niemand op lag was er geen druk op het waterbed en bleef het droog, maar zodra ik erop ging liggen kwam er druk op te staan en werd het dus nat.. en dat urine geurtje kwam door het algenmiddel wat in het water van het bed zat...
Toch maar even de huisarts gebeld om te zeggen dat het geen incontinentie was, maar een lekkend waterbed...
Dit verhaal gaat nog geregeld rond op feestjes en partijen, en ik wordt er nog geregeld mee gepest.. eigen schuld dikke bult

03-04-2004
Vandaag vond ik de jam in de magnetron en heb ik mijn tanden gepoetst met Dano zijn peutertandpasta.. en ik maar denken.. wat smaakt de bek toch zoet?
06-04-2004
Oh oh oh..
Ik heb nou toch wel het record sufk*tterij verbroken...
Ga ik naar de wc, om te plassen, ik denk... wat wordt het toch warm en nat?
Was ik vergeten dat ik een paar minuten daarvoor de klep had dichtgedaan... zit ik verd... gewoon op de klep te plassen...
DWANGBUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn dementie richt zich nu op toiletten denk ik.. ik heb net de wc schoongemaakt en een nieuw wcverfrisser in de pot gehangen.. kom ik net in de wc, hangt het wcblok aan de buitenkant van het toilet
Echt jongens, het is geen geintje.. ik weet niet wat er met me gebeurt.. :?
13-04-2004
Van het weekend boodschappen gedaan met mijn vriend, zoals altijd op zaterdag.. mijn moeder paste even op Dano dus dat kwam mooi uit... na het inladen van de auto bracht ik de kar terug terwijl Bob de auto alvast voorreed... DACHT IK... dus ik stap druk pratend in.. kijk ik naast me... VREEMDE VENT!!! AAAAARGH!!!!!!!!!!!!!!!!
Die klootviool zag een bekende dus die stond nog ff te praten, en ondertussen stopte er een andere donkerblauwe auto voor de ingang van de supermarkt, en ik zoefde daar vrolijk naar binnen!!!!!!
ohhh gottogod, als dit maar over gaat als ik eenmaal bevallen ben.. maar ik vrees het ergste!!!!
En toen was ik nog maar 4 maanden zwanger.. de overige avonturen van mijn resterende zwangerschap bewaar ik voor een volgende column!