05.06.20100 likes
ergs mooies boroeids
Advertise here!! |
05.06.20100 likes ergs mooies boroeids |
06.06.20100 likes ![]() ![]() |
07.06.20100 likes ik denk dat er staat:
ergens mooi,maar beroerd? ![]() |
07.06.20100 likes had je teveel gedronken of zo, ik heb ook geprobeerd om het te ontcijferen, maar kan er niets van maken, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
10.06.20100 likes Dit heeft Buck mij net toegestuurd.
Is wel een lange verhaal maar toch. ================================================== ==== Paradox. Een paradox is een ogenschijnlijk tegenstrijdige situatie, die lijkt in te gaan tegen ons gevoel voor logica, onze verwachting of onze intuïtie. Ogenschijnlijk, omdat de vermeende tegenstrijdigheid veelal berust op een denkfout of een verkeerde redenering. Het is ook mogelijk dat de paradox een uitspraak is die verschillende semantische niveaus bevat. Zo beste mensen het is al een tijd geleden dat Dr.Buck zijn Hyve,s van de waarheid heeft bezocht. Hij kon echter niet meer wachten met terug te komen i.v.m. de huidige maatschappelijke dilemma,s. Mijn oog viel op een blog wat is geplaatst op een hyve's over de misstanden in de bejaardenzorg en de behandeling van criminelen en veroordeelden. Het lijkt telkens maar weer een terugkerend steekspel,met vingerwijzingen naar de diverse partijen. Maar over welke partijen hebben wij het eigenlijk?Laten wij eens beginnen met daar een rangschikking in te maken. 1 : De burgerbevolking Autochtoon. 2: De burgerbevolking Allochtoon. 3 : De Bejaarden Allochtoon. 4: De Bejaarden Autochtoon. 5 : De overheid. 6 : De criminelen. 7 : De Jongeren (Autochtoon en Allochtoon) Breed gezegd zouden wij alle categorieën in een noemer kunnen rangschikken maar Dr.Orb heeft ze even voor u uitgelicht. Van af nu zal ik dus genoemde partijen met cijfer 1 tot en met 7 aanduiden! Categorie 1: Voorbeeld: Dezen klagen sedert jaren steen en been over allerlei verloedering en verval van de meest uiteenlopende maatschappelijke problematiek. Saillant detail daarbij is dat de klagers over deze en andere zaken vaak uit het oog verliezen wat hun taak daarbij is!!Voorbeeld :Een willekeurig woonerf ergens in Nederland. Buurman A klaagt over het asociaal harde rijden van Buurmannen b,c,d, enz. De Politie neemt de klachten serieus en start een onderzoek met snelheidsmetingen. Buurman A,wordt ook gecontroleerd en rijd op zijn eigen woonerf 31 kilometer te hard!Daarmede is de toon van dit verhaal tevens gezet. Categorie 2 : Ook deze uit eerste,tweede en derde generatie bestaande medeburgers heeft de mond vol van het onrecht dat hen door 1 en 5 wordt aangedaan. Voorbeeld: Hassan wordt volgens eigen zeggen uitgebuit,vernederd en stelselmatig uitgekleed door de overheid. De diverse instanties die Hassan ondanks zijn zeer gebrekkige Nederlands overigens feilloos weet te vinden,gaan tot een diepgaand onderzoek over. Eerst bij de werkgever,daaruit blijkt dat genoemde werkgever zich keurig aan de regels houd en de te doen gebruikelijke C.A.O. voorwaarden netjes toepast in de saliering. De collega,s van Hassan zijn wat ruwe bolsters die zich ergeren aan het gebrekkige Nederlands van Hassan en zijn vijandigheid jegens de in zijn ogen ongelovigen die hem constant op de proef stellen om zijn geloof in de Islam te prolongeren. Dan is er de overheid die volgens Hassan er alleen maar op uit is om hem te beroven van zijn zuur verdiende centen. Hun wetten zijn niet de zijne omdat hij meer volgens de Sharia of wel het strafrecht van de Koran denkt!Kortom Hassan denkt dat alles een complot is en ventileert zijn frustraties in de opvoeding van zijn kinderen die zodoende heen en weer geslingerd worden tussen twee werelden en zich op voorhand al "kansloos" voelen!! Categorie 4: "Onze" bejaarden die alle beproevingen uit de oorlogen hebben meegemaakt slijten hun dagen in somberheid en ellende,tenminste als wij de schrijnende verhalen mogen geloven van dementerende bejaarden die vergeten door de maatschappij weggestopt zijn in "bejaarden fabrieken"om daar hun laatste ademtocht in absolute desolate omstandigheden uit te blazen. Dat er echter een hele grote toplaag is van uiterst krasse oudjes die kennelijk over genoeg pecunia beschikken om hun lot in eigen hand te nemen en wel te genieten van hun oude dag zijn we voor het gemak even vergeten. Categorie 3: De Allochtone bejaarden van de eerste generatie treffen wij vreemd genoeg niet in grote getallen in genoemde kweloorden aan. Nee dezen zijn ondergebracht bij familie leden die wel bereid zijn voor deze "lastige" oudjes te zorgen. Overigens bedienen dezen zich van de zelfde regelingen als hun autochtone lotgenoten!Tevens vernemen wij geen enkel signaal uit deze groep en weten wij niet wat hun omstandigheden zijn. Categorie 5: De overheid van Nederland die telkens maar weer hamert op normen en waarden,verloedering,onverschilligheid en hufterigheid van haar verfoeide onderdanen! Voorbeeld: Zo zouden burgers lak hebben aan de opgestelde regels,zouden zij alleen maar uit zijn op hun eigen voordeel,onverschillig zijn als er op straat onrecht wordt aangedaan. Hulpverleners die belaagd worden tijdens hun werkzaamheden door tuig van de richel en ga zo maar door.De lijst is ellenlang die de overheid opsomt en vind maar steeds dat de burgerij maar eens zelf de broek op moet houden en dat het grootste deel van hun problemen door hen zelf is veroorzaakt!! Categorie 6: De criminelen die als waren het Prinsen worden behandeld in hun luxe en van alle gemakken voorziene tijdelijke onderkomens waar het ze kennelijk aan niets ontbreekt Ook zij geven als reden op dat de grootste ratio van hun motivatie om, om het even welke misdaad te plegen,op te hangen aan het falend systeem!Ook zij voelen zich misleid en verdoemd door de hand die hen voed. Categorie 7: Het jongerengilde dat met een gouden lepel in de mond werd opgevoed in een maatschappij die hen onbeperkte kansen heeft geboden en tot op zekere hoogte nog bied,maar daar constant tegen aan trapt middels vandalisme,geweld,liederlijkheid en noem zo nog maar een heel spectrum aan onhebbelijkheden op .Als reden van dit alles is de volgens hun de schuld te vinden in de gelederen van alle boven genoemde categorieën. Tot zover de opsomming. Een lang verhaal nietwaar??En ziet u de Paradox al?? Niet?? Wat vreemd DR.Buck wel!! De paradox is dus het telkens terug kerend fenomeen dat niemand bereid is de hand in eigen boezem te steken. Het een is een gevolg van het ander gebruik en misbruik lopen volledig parallel met elkaar. Regels en regelingen zijn er om gebruikt en misbruikt te worden.Diefstal en heling zijn beiden evenredig in verfoeilijkheid en de leugen is net zo dodelijk als de waarheid!! Werklust en luiheid worden evenredig beloont. Onverschilligheid en alertheid ondergaan het zelfde lot!!Alle categorieën die ik al genoemd heb maken zich uitzonderingen daar gelaten aan de zelfde misdaden schuldig. Met als absolute climax de ontkenning!! Alles wat er vandaag de dag gebeurd is een optelsom van het stelselmatig weigeren van de te aanvaarden consequenties die uit bepaalde handelswijzen nou eenmaal voort komen!! Iemand moet die ketting doorbreken Maar nee we luisteren liever naar de toneelstukjes die in het DenHaag van vandaag worden opgevoerd. Stuk voor stuk clowneske charlatans die allen alleen maar uit zijn op het uitdragen van hun eigen ego's. Bestuurlijke stukken onbenul die nauwelijks van toeten of blazen weten. Zich bedienend van potjeslatijn waar niemand wat van snapt. En dan stappen wij weer braaf naar de respectievelijke stembussen om ons weer voor het lapje te laten houden door een stel machtsgeile opportunisten die maar op een ding uit zijn en dat is hun toekomst financieel veilig te stellen ten koste van wie dan maar ook. Die bejaarden zijn niet vanzelf in die ellendige huizen gestapt. Die zijn daar omdat niemand de verantwoordelijkheid neemt om ze een beter lot toe te bedelen. Nee dat heet vergrijzing en kost alleen maar geld. De kosten van de zorg zijn ook al op die groep te verhalen want die kosten wat hoor die oudjes!! Dat zij de staatskas met miljarden hebben gevoed en er voor gezorgd hebben nadat Nederland zowat plat gegooid was,steen voor steen weer hebben opgebouwd, hebben we voor het gemak maar even vergeten. Omgekeerd klagen de oudjes over de jongeren die naar hun belevenis er een enorme zooi van maken,en zich dan ook vaak zeer onbeschoft en bij gelegenheid uiterst vijandig naar de jongeren op stellen. Al hun frustraties ventileren zij naar de groep die hen als enige nog uit het slop zouden kunnen tillen!! DAT IS DE PARADOX!!!!! En wat gaan we daar aan doen?? Heeft u nog een paar goede ideeën?? Ik Dr.Buck zou ze graag eens willen horen. Liever hoor ik slechte ideeën dan de zeurverhalen over de ellende die er in onze maatschappij heerst!! Het grootste deel van alle ellende is namelijk rechtstreeks te verhalen op categorie 1 tot en met 7!! M.V.G. DR Buck |
Advertise here!! |
14.06.20100 likes Zo ik ben er weer.
Hier weer een mooi schrijfsel van mij. De grote van de verleiding zal altijd van de persoon zelf afhangen . de verleiding die voor mij heel groot kan zijn kan jij wegwuiven en andersom . Verleidingen die over het algemeen verfoeit worden . Verleiding die de hele dag als een duiveltje op je schouder kan meereizen . Verleiding waar je nog een heel gevecht mee aan kan gaan . De verleiding zal je blijven achtervolgen en dwarszitten totdat jij er iets mee gaat doen . Aan sommige verleidingen mag je best toegeven zolang ze maar geen schadelijke lichamelijke , psychische of sociale gevolgen hebben . je mag best eens ergens mee zondigen om jezelf te belonen of te verwennen. Maar als de verleiding gericht is wat jezelf of anderen wel schade toe kan brengen wordt het tijd voor een nader onderzoek . Bedenk daarbij dat verleidingen er zijn om je bewust van iets te maken . Zonder verleidingen zal er een grote rem weg kunnen vallen . Verleidingen zijn als ware dus een waarschuwingssysteem die je voor een te groot ego kunnen waarschuwen en die valkuilen zichtbaar kunnen maken . Zoek daarom de bron van de verleiding op . Hoe is die ontstaan . Probeer oorzaak en gevolg te zien . Juist om oorzaak en gevolg te zien valt het beladen deel van de verleiding weg en kan je er veel beter mee omgaan . Maw je bent niet meer gefocust op dat ene ding , en daarmee is doorstroming verzekerd . Verleidingen hebben een vasthoudend karakter wat altijd stilstand zal brengen in een proces . Een tijdelijke stilstand kan helend werken maar als een stilstand door list en verleiding worden afgedwongen zal dit je altijd een trede terugwerpen op jouw proces in groei . Buck |
14.06.20100 likes mooi hoor buck, en ik vind het fijn dat je weer terug bent, dus bij deze welkom terug, ik heb je gemist, dikke kus en knuff ![]() ![]() |
18.06.20100 likes Heb je wel eens opgelet wat je zo dagelijks allemaal denkt ? Je zou het eens een dag moeten doen. Normaal hebben we dagelijks enkele tientallen negatieve gedachten ook al heb je een heel positieve instelling. Lees maar eens of deze gedachten je bekend voorkomen.
Oh nee, dat lukt me nooit ! Dit krijg ik nooit voor elkaar Daar ben ik toch te dom voor Dat kan ik toch niet Wat je eigenlijk aan het doen bent is jezelf affirmeren: Maar dan op een negatieve manier! Je denkt het niet alleen, maar je spreekt het vaak ook nog uit: tegen jezelf, in gesprekken met anderen, en naar anderen toe, bijvoorbeeld je kinderen. Wat ben jij toch vervelend vandaag. Laat mij het maar doen, dat is toch veel te moeilijk voor jou. Doe je dat nou alweer verkeerd. Heb je enig idee hoeveel kracht je gedachten hebben? Gedachten zijn krachten d.w.z.: Gedachten (visies) Gevoelens (emoties) Alles is energie Woorden (decreten) Daden (doen en laten) Denken is iets wat jij doet. Je hebt er zelf invloed op. Denken, of de manier waarop je denkt, is een gewoonte. En net als alle andere gewoontes ben jij degene die er de controle over kan hebben. Het is net als met sporten of diëten, je moet er aan werken. Mediteren, Yoga en Tai Chi zijn goede hulpmiddelen om je gedachten tot rust te brengen, en door je hoofd te vullen met positieve gedachten kun je daadwerkelijk veranderingen in je leven aanbrengen. Als je vaak genoeg iets herhaalt, herprogrammeer jij jezelf. Wat is een affirmatie? Affirmaties zijn positieve teksten die je in gedachten of hardop uitspreekt en die je gedachten beïnvloeden en versterken. Zonder dat je het door hebt, gebruik je de hele dag affirmaties, naar jezelf (Dit lukt me nooit!), naar je kinderen (Wat ben jij toch vervelend vandaag!), naar anderen (Dat is veel te moeilijk voor jou). Meestal gebruiken we affirmaties op een negatieve manier. Door ze bewust en op een positieve manier te gebruiken en regelmatig te herhalen kun je je gedachten over jezelf veranderen - en dus ook je leven. Want als je denkt dat je iets kunt, dan trek je als het ware de energie naar je toe om het te kunnen. Als je denkt dat je iets niét kunt, maak je een self-fulfilling prophecy, meestal kun je het dan ook niet omdat je overtuigingen je tegenhouden. Waarom zou je niet de meest verheven gedachten over jezelf mogen hebben? Ik ben goed zoals ik ben Mijn lijf is prachtig Ik hou van mijzelf Ik ben mooi Soms kan het gebeuren dat je een bepaalde affirmatie bijna niet over je lippen kunt krijgen. Of dat je kwaad wordt of verdrietig als je een bepaalde affirmatie leest of uitspreekt. Dat kan betekenen dat bij jou de overtuiging van het tegendeel heel diep zit. Om uit te vinden waar het probleem zit en hoe je jezelf steeds weer negatieve gedachten voorhoudt helpt de volgende oefening: Neem een stuk papier en trek middendoor een verticale lijn. Schrijf aan de linkerkant de affirmatie. Schrijf nu aan de rechterkant de gedachte die in je opkomt tijdens het schrijven van de affirmatie. Herhaal dit net zo lang tot de gedachtes die je rechts opschrijft positief zijn in plaats van negatief. Ga door met het opschrijven van de affirmatie, ook al schrijf je het honderd keer. Oefen net zo lang op die bepaalde affirmatie tot je het lachend, met een blij hart, hardop en duidelijk kunt uitspreken. Pas dan heb je de positieve tekst als waarheid geïntegreerd in jezelf. Zeg elke ochtend een aantal positieve dingen op om de poort naar de manifestaties ervan te openen Hulpmiddeltjes Een affirmatie herhaal je meerdere malen per dag. Je kunt de zinnetjes innerlijk of hardop zeggen of opschrijven en daarna een paar keer per dag lezen. Herhaal de affirmatie met grote regelmaat. Schrijf de affirmatie op een papiertje in een bepaalde kleur. Kies deze kleur met zorg uit. Door een bij de bevestiging passende kleur te kiezen wordt de affirmatie versterkt. Daarnaast behang je je leefomgeving met blanco, onbeschreven, papiertjes van dezelfde kleur. Hiervoor zijn zelfklevende post-it memo's uiterst geschikt. Ze zijn in vele kleuren verkrijgbaar. Elke keer als je zo'n onbeschreven gekleurd papiertje ergens ziet hangen word je herinnerd aan de affirmatie die je maakte. Iedereen heeft wel eens een liedje in het hoofd wat je ergens gehoord hebt en maar door je hoofd blijft zingen. Hiervan kan je gebruik maken. Maak een liedje van je affirmatie en zing het. Grote kans dat het, zonder dat je er bewust mee bezig bent, door je hoofd blijft zingen. Het beste werken melodieën waar je prettige herinneringen aan hebt. De melodie zelf geeft dan al een goed gevoel. Kies je voor een bepaalde affirmatie dan is het belangrijk om die in de tegenwoordige tijd te kiezen. Ik ben gezond is beter dan 'ik wil gezond worden', aangezien het Universum of ons onderbewuste alles letterlijk neemt en we anders ons hele leven blijven 'willen' in plaats van gewoon gezond zijn. Zelfvertrouwen Ik bereik alles wat ik wil Ik kan alles Ik hou van mijzelf Relatie Ik ben het waard liefde te ontvangen Ik kijk altijd liefdevol naar de ander Ik kies altijd de weg van de liefde Ik sta sterk in mezelf in iedere relatie Lichaam & Gezondheid Ik neem iedere dag beweging Ik doe wat goed is voor mijn lichaam Werk & Stress Ik kan het werk aan Ik heb bereik al mijn doelen Ik laat alle angst rond het nemen van een verkeerde beslissing los Ik laat mijn zorgen los Ik ben kalm en ontspannen |
18.06.20100 likes dit zet me aan te denken
waar ik geen zin in heb |
20.06.20100 likes Dit moet ook mensen aan het denken zetten tornado hahahaha
Het leven kan zo mooi zijn.!!!!!!!! |