Forums  ›  Vraag & Antwoord  ›  Vraag & Antwoord
 

welk liedje heeft voor jou een speciale betekenis

Advertise here!!

Citeren11.11.20130 likes

ben benieuwd of jullie een speciaal liedje /nummer hebben waaraan je leuke of minder leuke herinneringen hebt..

Citeren11.11.20131 likes

If You Don't Know Me By Now - Harold Melvin & The Blue notes

is voor mij een liedje met een hoop herinneringen omdat ik vaak het gevoel had niet begrepen te worden in mijn vorige relatie en soms als

ik het nummer weer hoor denk ik er toch weer aan terug..

als er iemand iets verkeerds over mij had ge zegt  reageerde ik daar meestal helemaal niet op, omdat ik wel beter wist. en dan was de vraag steevast  hoe kun je zo rustig blijven en dan gaf ik als antwoord

If You Don't  Know Me By Now you will never know me..

Citeren12.11.20132 likes

My friend The wind van Demis Roussos,

Toen ik als 7 jarig meisje elke morgen voor ik naar school ging een boterham met leverworst moest eten van de verzorgster die me pa had ingehuurd nadat mijn moeder was overleden, leek het net of steeds dat liedje voorbij kwam op dat moment,

had een bloedhekel aan leverworst en associeer het soms nog met dat liedje , als ik het hoor, moet ik altijd aan die tijd terugdenken.

Citeren12.11.20131 likes

crocketts return van jan hammer ( miami vice )

dan nummer helpt mij er egwoon weer boven op als ik me rot voel

Citeren12.11.20131 likes

Leuk topic dit.

Er zijn zoveel nummers die wel een speciale betekenis voor me hebben.

Ikzelf voel wel vooral veel associatie met het nummer Forever Young van Alphaville. Dit vooral omdat ikzelf nog zo wild als haas ben ondanks dat ik al achter in de 30 ben,  en mede omdat het in de kerk werd gespeeld tijdens de begrafenis van een goede vriend die een auto-crash niet overleefde.

Advertise here!!

Citeren22.11.20131 likes

mijn lijflied

http://youtu.be/PQFscWmqzyA

Citeren27.11.20130 likes

https://www.youtube.com/watch?v=lVexlnUT2Aw

Compleet grijs gedraaid bij het afscheid meten nemen van mijn meest dierbare vriendin terwijl ze de strijd tegen Kanker niet wou opgeven maar echt niet verder kon.

Citeren28.11.20130 likes

Bolero van Ravell in de uitvoering met Mutti

Citeren28.11.20130 likes

A whiter shade of pale van Procol Harum........vond hem als 16 jarige geweldig en blijf kippevel krijgen telkens als ik hem hoor. 

Adverteer hier