Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

wat vinden jullie van pasen?

1

Advertise here!!

Citeren31.03.20070 likes
ben ff benieuwd wat jullie van pasen vinden!?

ik zelf heb er totaal niks mee, ik ben dan oo kniet gelovig mischien ot het daardoor..

ik eet geen eieren en vind het gewoon zielig dat e rop die 2 dagen zoveel wordt gegeten ervan, die kippen lopen hutje mutje oop elkaar of sittn vast in een legbatterij die beesten hebben geen leven, nou ok leven doe ze dan nog net wel, amar je wilt niet weten hoe!

wil jij daarvn een eitje eten als je wet hoe erg het voor die beesten is?

noujah ik sal dat dus niet doen!

verder weet ik eigenluk geneens wat egt pasen inhoud! voor mij is het gewoon een dag soals alle anderen!

kusss kristen
Citeren31.03.20070 likes
vindt pasen 10x niks , allemaal onzin .
ik eet gewoon iedere dag waar ik zin in heb , daar heb ik die paasdagen niet voor nodig.

en ehm ja een eitje lust ik wel hoor
Citeren31.03.20070 likes
Hoe ziet de goede week eruit:
Palm zondag:
De zondag voor Pasen kennen we als palmzondag. Het is het begin van de Goede week. We vieren dan dat Jezus als een koning werd binnengehaald in Jerusalem. De mensen zwaaiden met palmtakken en zongen hosanna. Het is haast niet te geloven dat Jezus nog geen week later werd vermoord als een zware misdadiger!

Witte donderdag:
Op deze dag at Jezus voor het laatst met Zijn vrienden. We noemen dit het laatste avondmaal. Jezus zei, toen Hij het brood in stukken brak en ronddeelde: Dit is mijn lichaam, en het wordt voor iedereen gegeven.
En bij het ronddelen van de wijn zei Hij: Dit is mijn bloed dat voor iedereen wordt vergoten.
Zijn vrienden snapte er toen niet veel van. Pas later toen Hij dood was begrepen ze wat Jezus bedoelde. In veel kerken wordt dit laatste avondmaal nog steeds gevierd. En in de Katholieke kerk zelfs elke zondag, daar heet het brood (lichaam van Jezus) de Eucharistie of Hostie.

Goede vrijdag:
Het is de vrijdag voor Pasen. Deze dag herdenken we dat Jezus is doodgegaan. Ze hebben Hem met spijkers aan het kruis geslagen, wat zal dat pijn hebben gedaan.
Waarom zou dan toch deze dag Goede vrijdag worden genoemd? Er was toch niks goeds aan, dat Jezus dood ging! Goede vrijdag heet zo omdat Jezus Zijn leven aan ons allemaal GEGEVEN heeft. Dit deed Hij omdat, Hij onze dingen die we fout doen aan het kruis heeft gedragen.Dit betekent dat Hij ervoor zorgt dat God ons kan vergeven als we iets doen dat niet mag. Meestal doen we dan een ander verdriet of pijn. Als je er spijt van hebt kan God je vergeven, en jij kunt dan ook naar de ander toe gaan en zeggen dat je spijt hebt.

Paaszaterdag:
Op paaszaterdag denken we aan Jezus die nu in het graf ligt, een uitgeholde grot met een grote zware steen ervoor. Het kruis is nu leeg, en in veel kerken is het altaar nu leeggeruimd. Er liggen en staan geen bloemen, kaarsen, of mooie kleden op het altaar (kerktafel waar de pastoor of dominee aan staat.)

ff opgezocht voor je kirsten hahaah

sorry ik ben niet gelovig en doe niet aan de paasdagen
(heb wel als kind op een christelijke school gezeten tot 12 jaar )
Citeren31.03.20070 likes
heeft eigelijk niets met eieren of paashaas te maken !!
Citeren31.03.20070 likes
ik wil wel een joekolade paashaas maar die lust ik ook wel met de kerst

Advertise here!!

Citeren31.03.20070 likes
Ja klopt shir en dat word steeds meer vergeten wat t allemaal eigenlijk betekent
Citeren31.03.20070 likes
Ik vind Pasen persoonlijk niet zoveel aan, behalve dan de chocolade hihihihihihi
En geel??? blerrghhhhhh vreselijke kleur, is zo...uhm....geel hahahahahaa

Je bent nog 1 gedeelte vergeten Shir, Jezus zei op een gegeven moment tegen de vissen:"Sta op en loop" (of was dat nou tegen de kreupelen????? hahahahaha)

~~XXX~~Jaco~~XXX~~
Citeren31.03.20070 likes
k...... pasen
Citeren31.03.20070 likes
hihihi shirley, dankjewel voor het opsoeken! kuss

maar idd waar is de paashaas nu???
ik weet nog dat toen ik un klein kind was en bij ons agter in de tuin un struik stond, daar leekr het net of er 2 oren bovenuit staken, juist van de paashaas, i kwas daar zo bang voor hahahaha!

kussie kirsten
Citeren31.03.20070 likes
ff lekker met de paashaas spelen.....

http://www.funnygames.nl/spel/de_paashaas.html

1

Adverteer hier