Kwil bes auk een pauging wage om iets in een neidelands dialect te schrève. Dit keâh in ut Haags, dat lèk me wel luik, ik bedoel, ik ken ut auk in ut Astedams doen, maah figure as Sambal stelle dat nie zau op près.
Afgelaupe satâhdag was r een chatùitje in Rottedam auveriges, ik kwam bè Sjurlie thùis alwaah Mrammetje en Wondâh en Boerharrems en Sjurlie al ware. Om een uâhtje of half 7 dach ik ginge we richting Centraal Station laupe. Ondegweg kreige we trek in iets en beslaute iets te gaan happe, ut wegt een braudje Dönâh.
Boerharrems beslaut tege iedars advies een braudje Shoarrema te neime MET patat. En dat laaste kwam hem duâh te staan.
R kwame 2 liede aanlaupe met een Noâhd Afrikaans ùiteglijk en vroege vriendelijk an Boerharrem of zè auk een patatje mochte checke van hem. Maah zoas Limburgars zèn, zau gierig as de pes, bleif hè maah daurete en ging de snelhèd zellefs opvoere van eite.
Dat was de druppel die ut Noâhd Afrikaanse gezelschap deid auvâhlaupe en zè beslaute zèn stoel ondâh zèn zitvlak te trekke en deize met een theatrale baug auvâh zèn patat-eitende hauf te gauien.
Mauraal van dit vehaal? Eit nauit een braudje shoarrema of keibap MET patat in Rotterdam!
Groete,
Timbegland