|
|
|
Inderdaad een mooi verhaal. Ik vraag me wel af of je toestemming aan die mevrouw hebt gevraagd om dit persoonlijke verhaal op het forum van een chatbox te plaatsen? Er staan wel geen namen bij, maar toch wel heel persoonlijke dingen waardoor t voor een "bekende" herkenbaar zou kunnen zijn. Ik zou het niet prettig vinden als ik een op een chatbox las, hoe ik de laatste uren met mijn man doorgebracht had....
Groetjes, Flair |
Anonymous Undefined 65739 berichten Hey Suus,
prachtig mooi dat verhaal, maar ook weer erg triest.
Heel mooi dat je dit werk kan uitoefenen suus. Heb diep respect.
Zelf zou ik het niet kunnen. zou huilen en me werk mee naar huis nemen en er over blijven piekeren.
Toppie Suus  
|
suusjuh Undefined 1233 berichten Maak je geen zorgen daarover Flair!!!
Dat kan niet gebeuren...........èn er zijn dingen weggelaten,die erg herkenbaar zouden kunnen zijn!
Groeten Suus |
Oke hoor Suusje...  Ik vind het overigens knap van je dat je dit werk kunt doen. Ik spreek je....groetjes, Flair. |
nammeke Undefined 13 berichten hoi Suus,ik vond het een heel herkenbaar verhaal.Ik werk zelf op een pg.afdeling en mijn eerste cliënt die in mijn bijzijn overleed,zal ik ook nooit meer vergeten.Ik had een hele speciale band met deze meneer en toen wij(ik en een andere verzorgende) samen met zijn vrouw hem de laatste verzorging hebben gegeven,vond ik het bijna een inbreuk op hun privacy.Ik was ook heel bezorgd,dat zijn vrouw het zou merken dat dit mijn eerste keer was.Naderhand heb ik dit ook uitgesproken tegenover haar en ze vond het geweldig dat wij haar die kans hadden gegeven en dat we zoveel om haar man hadden gegeven.Ik had het niet beter kunnen doen,volgens haar.Zulke gebeurtenissen doen je weer beseffen waarom je in de zorg bent gaan werken.Groetjes....miranda |
|
suusjuh Undefined 1233 berichten Hoi Miranda,
Ja,de eerste keer dat je dat doet,zal ik ook nooit meer vergeten!
Ik was 17 toen ik met de opleiding begon,je maakt zo veel mee,eigenlijk besef je dat later pas. De laatste jaren doe ik de terminale thuiszorg,geweldig dat je kunt helpen om degene thuis te kunnen laten sterven,ook voor de nabestaanden en het hele verwerkingsproces. Uit eigen ervaring weet ik,hoe belangrijk dat is!
Door even de zorg over te nemen,maak je het voor iedereen mogelijk om het vol te houden,soms maar èèn nacht,soms weken lang....Altijd weer een ander verhaal,andere achtergronden,andere families. Ja.....het blijft hèèl bijzonder,net als geboorte`s dat zijn !!!
Groetjes Suus xxx |
|