Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

skaten

Advertise here!!

Citeren29.07.20100 likes
Ik zal een gedeelte van een brief voorlezen die ik van een vriend uit Zwitserland kreeg toegestuurd,die voor een jaar voor zijn gezondheid in dit land was..het gaat hoofdzakelijk over skieen, een sport die daar een Engelse benaming draagt,namelijk skating,afgeleid van to skate,uitgesproken als toe skeet.hier volgt de brief;

Waarde vriend(in)

Terwijl ik zo dag in uit in mijn bed moet liggen, met geopende ramen,zag ik op een berghelling massa's mensen bezig met skaten. Dames,Heren,Kinderen en Bejaarden,hielden zich bezig met sketen.Voortdurend vroeg ik aan mijn dokter, wanneer ik zou mogen sketen. Hij antwoordde mij,dat sketen zeer vermoeiend is,als men dat aan een stuk deed Het zal je echter een genoegen zijn te vernemen, dat ik nu naar hartelust mag sketen.In het begin ging het niet zo best,ze moesten me vasthouden,maar na een maand of drie skeet ik al op mijn eigen houtje.Naar beneden gaat vanzelf,maar omhoog sketen is geen kleinigheid,vooral als het een paar uur duurt.Weldra begon ik met kunstsketen,ik skeet naar links,en ik skeet naar rechts,overal in het rond,ik skeet met mijn armen over mijn rug en ik skeet beentje over.De dokter had mij eens gadegeslagen en verklaarde dat mijn gezondheid weer geheel normaal was.Ik skeet hoe langer hoe harder,waarbij ongelukken niet uitbleven.Af en toe skeet ik mij ondersteboven.Toen ik eens van de berg naar beneden skeet,skeet ik een toerist ondersteboven.Kun je niet uitkijken waar je skeet riep hij woedend? Ik maakte hem er op attent,dat iemand die in volle vaart skeet,zich moeilijk kan inhouden.Hij zei dat het verboden was om op een wandelweg te sketen.Maar ik skeet door en riep dat ik skeet waar ik wilde en zo hard ik wilde.Wat de temperatuur betreft die is elke dag verschillend.Zo skeet ik de ene dag inmijn lange broek, en andere dag in mijn korte broek,dan skeet ik in mijn korte jasje, dan weer in mijn lange jas.Ach ja jewent overal aan.Zeer vlug ben ikartiest in het sketen geworden.Ik kan het gewoon niet meer laten.Ik skeet s'morgens en sávonds. Ik skeet voor het eten en na het eten,soms at ik een boterham onder het sketen.Ik heb zelfs gedroomd dat ik in mijn bed skeet.De wanden van mijn kamer hangen vol met foto's van mooie sketen.zo heb ik skeetsprongen gemaakt van wel 89 meter lang ik las in de krant dat ze in Holland op stro sketen. Gisteren zei de dokter nog tegen mij,skeet jij maar rustig door,je verlengd je leven er mee,maar onthoud goed ,je moet heel veel uien eten.

Je skeetvriend,Volle bruinbroek
Citeren29.07.20100 likes
dit is echt onderbroeken lol

Adverteer hier