Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  Gezellig Kletsen.com

nieuw gezin

Advertise here!!

26.12.20050 likes
hoi, ben mama van 7j zoontje in co-ouderschap en ga binnen 2 weken samenwonen met m'n vriend die ook 2 kids heeft. Zij komen maar om de 14d een weekend en zijn 19 en 17j. Alles liep vlot tot 'k nu begin te merken natuurlijk dat de leeftijden van de kids niet makkelijk te combineren zijn. De pubers slapen uit tot 12u s' middags maar de jongste van 7 is rond 8u al wakker. En dat is maar een voorbeeldje.
Elk gezin heeft zo z'n regels en die bepaal je meestal samen maar in ons geval, zijn er langs beide kanten die regels die ietsie anders zijn en waar 'k mij aan erger. Zo vind 'k bijv dat de oudsten ook hun steentje mogen bijdragen met afwassen of zo.
Hebben jullie hier ervaring in? Hoe vind je de gulle middenweg en laat je iedereen in z'n waarde. Want m'n vriend z'n regels zijn daarom niet beter of slechter dan de mijne...

Tijger74 x
27.12.20050 likes
Hey Tijger,

Gooi de oude regels die niet werken overboord en maak met z'n allen nieuwe regels.
Succes!

Groetjes,

Nathalie
xxx
27.12.20050 likes
Hey Tijger74!!!!

Helaas heb ik hier geen ervaring mee (ben pappa van 0, wel 3 poezen, maar dat telt niet!) Maar ik vind idd dat bv de oudsten zeker weten mee kunnen helpen in het huishouden.
Maar ik kan het me voorstellen dat het voor je nu even een beetje een moeilijke situatie oplevert, maar de oplossing daarin is te vinden in het feit dat jij en je vriend regels moeten opstellen, waar de kinderen, zowel die van jou, als die van hem zich aan moeten houden!!!

Veel succes ermee!!

Jaco
27.12.20050 likes
er is niets zo moeilijk als een een samenvoegend gezin, wij hebben er al 10 jaar ervaring mee , samen hebben wij 5 kinderen, en het blijft soms wikken en wegen en wegen bewandelen die niet gemakkelijk zijn.
Maar wil je er eens over praten dat kan altijd !!!
Mail naar zuster_neske@hotmail.com als je eens wil praten .

lieve groetjes nootje...

Adverteer hier