Forums  ›  Gezellig Kletsen.com  ›  In de Wandelgang

leuke berekening

Advertise here!!

Citeren20.08.20070 likes
U stapt een winkel binnen om een nieuwe tas voor uw laptop te kopen. U zoekt er een uit met een prijs van € 50. De verkoper wijst u op het feit dat elders in de stad dezelfde tas wordt aangeboden voor € 25. U twijfelt geen seconde en gaat naar de andere winkel.
Een week later wilt u een super-de-luxe flatscreen TV kopen. In de winkel valt uw oog op een mooi exemplaar met een prijskaartje van maar liefst € 5.000. De verkoper wijst u op het feit dat elders in de stad dezelfde TV wordt aangeboden voor € 4.975. "Voor dit kleine verschil ga ik de stad niet in", is uw eerste reactie. Merkwaardig gedrag, niet waar? U kunt tweemaal € 25 verdienen, maar slechts in het eerste geval wilt u reageren. Waarom? Omdat het prijsverschil procentueel gezien ontzettend groot is. Voor een relatief verschil van 50% komt u in actie, een verschil van slechts 0.5% verwaarloost u. U gooit toch € 25 weg.
Citeren20.08.20070 likes
Nou inderdaad als je dan tog in de stad bent loop ik ook liever naar die andere winkel hahahahaha
Je moet in deze tijd toch op de kleintjes blijven letten niet dan

kussss en knuff Bonn
Citeren20.08.20070 likes
veel mensen verwaarlozen de laatste 2 cijfers of deze nou voor of achter de komma staan omdat het weinig lijkt.

zelf heb ik eens geklaagt in de supermarkt omdat er een fles yoghurt drank in prijs was gestegen van 45 naar 51 cent dat is een prijs stijging van slechts 6 cent maar wel 14 procent belachelijk en de prijs werd terug gezet naar 48 cent vaste prijs.

zo zie je maar het is altijd goed om te blijven opletten nu 4 cent verdiend en een andere keer is het misschien wel 100 euro.

groetjes geer
Citeren20.08.20070 likes
maar wat denk je van de verkoper die werkt in de zaak waar het duurder is wat denk je wat er gebeurt als patroon dit weet

groeten visser
Citeren20.08.20070 likes
ik denk ontslag????

kusssssssssssss

Advertise here!!

Citeren20.08.20070 likes
daar ben je snel achter dat denk ik dus ook maar ik denk meer dat het een voorbeeld is
Citeren20.08.20070 likes
tog niet zo blont dan jij denkt visser

Adverteer hier