Forums  ›  Gedichten  ›  Positieve gedachten

ik moet sterk zijn!!!!

Advertise here!!

Citeren28.05.20100 likes
Geef niet op. Blijf vechten. Hou je sterk. Dat hoor je vaak als patiënt en je zegt het ook regelmatig tegen jezelf. Ga door, stap per stap; ook als elke stap meer pijn (lichamelijk en/of mentaal) oplevert dan je je ooit kon voorstellen. Maar ons lichaam en onze geest zijn sterker dan je denkt, dat is mij de laatste jaren wel duidelijk geworden.
Het zijn niet de lichamelijke ongemakken die het moeilijkst zijn vind ik, het mentale is veel zwaarder. Een manier vinden om door te gaan, terwijl je verstand soms schreeuwt dat het genoeg geweest is. De energie vinden om door te gaan, terwijl je uitgeput bent.

Moe van je pogingen om ondanks alles toch zo normaal mogelijk te blijven leven. Moe van het steeds opnieuw slecht nieuws krijgen. Moe van je eigen gedachten en angsten. Al die dingen zorgen er dus voor dat je doodop raakt op een manier die slapen niet kan oplossen.

Hoe hou ik het dan vol vraag ik mezelf wel eens af. Een sterke wil in combinatie met een stevige portie levenslust waarschijnlijk.
Veel mensen zeggen me dat ze het niet zouden kunnen. Wel, ik heb geleerd dat je veel sterker bent dan je zelf denkt. Ik dacht voor dat ik dit had , dat ik sterk was, had al wat moeilijke watertjes doorzwommen, maar dat is niks in vergelijking met de rest.

Ik heb ook geen keuze. Blijven volhouden, neergeslagen worden en terug komen. Misschien wel met wat blutsen en builen, maar toch doorgaan. Ik ben ervan overtuigd, een mens is veel sterker dan hij zelf denkt. Ik moet

dit heeft bucketlake voor mij geschreven en ik wou degene die hem goed kennen dit niet onthouden vandaar de plaatsing

kuss hanna
Citeren28.05.20100 likes
ik kan weer niet anders zeggen dat ik het heel mooi vindt, en zo is het zeker, ik heb dat ook weleens, zo van nu is de emmer vol, maar ondanks dat de emmer soms vol zit en er gebeurd weer iets, dan overleef je dat ook weer en je gaat gewoon door, moet je ook wel.
En de emmer is nu weer aan het zakken, kleine stukjes maar dat is genoeg om weer positief vooruit te denken.
Dank je wel lieve buck en hanna voor de mooie woorden weer.
Ik geef jouw en hanna en miss een hele dikke kus en knuff
Citeren30.05.20100 likes
dank je wel hanna voor het te plaatsen ook ik blijf vechten en mijn emmer zit even vol

dank je wel buck voor deze mooie woorden

kusssssssss en knuffff
Citeren30.05.20100 likes
Citeren31.05.20100 likes
Die woorden kunstenaar weet altijd de juiste snaar te raken

Hey Buck klasse weer...

groetjes Harry

Advertise here!!

Citeren31.05.20100 likes
jah harry ik weet wat je bedoeld ik kreeg dit stuk in mijn handen geduwd toen ik er heel erg door zat en het heeft mij zo geholpen
ik lees het vaak over en over en iedere keer is mijn kracht er weer
er zouden meer mensen moeten zijn als hij en als we die vinden moeten we ze koesteren buck is mijn steun broer en vriend en dat allemaal in 1 ik ben zo trots op hem
kuss hanna

Adverteer hier